دنیای عجیبی‌است؛

– هیچ پروانه‌ای آن سرِ دنیا پر نمیزند؛ مگر اینکه اثرش را این سرِ دنیا ببینیم.

– اتفاقی در عالم نمی‌افتد؛ مگر اینکه ساعتی بعد همه‌ی عالم خبردار شوند.

– اگر مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها کسی را بجز اهالی دهکده‌شان نمی‌شناختند، اما از صدقه‌سریِ اینترنت، دنیای به این بزرگی بدل شده به دهکده‌ی جهانی.

– سلبریتی زایمان نمی‌کند، مگر آنکه همگی از محل و تاریخ زایمانش مطلع شویم؛ حتی اگر در کانادا باشد!

عصر ارتباطات است، همه با هم در ارتباطیم!

_ به یک مهمانی دعوت شدم؛ همه صُم بکم نشسته، سرها در گریبان فرو برده و گوشی به‌دست، در حال سرچ‌اند. شام آوردند؛ خوردیم. سفره‌ها که جمع شد؛ دوباره گوشی‌ها از غلاف بیرون آمد، سرها در گریبان فرو رفت، و مشغول سرچ شدیم.

_ این یک میهمانی ‌رسمی بود. اما وجه غالب در میهمانی‌های غیر رسمی و خانوادگی نیز کم‌ و‌ بیش همین است:

گوشی‌ها در دست، سرها در گریبان، عده‌ای مشغول سرچ، عده‌ای سرگرم لایک، عده‌ای هم درگیر اتک‌!

مثلا در عصر ارتباطات هستیم.

«سیاوش»


سایر مطالب نویسنده:

آمار؛ ارجاعاتِ بی‌محل و لباس زیر

در فواید نوشتن

دعا برای سلامتی

معرفی کتاب‌های خوبی که خوانده‌ام (۱)

پایان تئولوژی

غیرت مردانه و حقوق زنانه

باورهای تاریخی ، باورهای دینی

پَرِش در تاریکی

مرتبط:

چی میشه که یه پسر یه دفعه فضای مجازی رو کنار میذاره؟

چه جوری وابستگی و عادتم رو به اینترنت کم کنم؟

دختری هستم که معتاد اینترنت شدم

به چت کردن با پسران معتاد شدم

اعتیادی به نام گوشی های هوشمند و گروه های اجتماعی

دو سال هست که به چت اعتیاد دارم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه)