سلام

من یک دختر ۱۹ ساله هستم که امسال ۹۸ دومین کنکورمه . کنکور اولم که 97 بود به خاطر یکسری مشکلات که کنترل شون از دست من خارج بود از مهر ماه درس رو ول کردم و بعد از حل شدن نسبی شون هم که نزدیک به کنکورم بود دچار یک دوره افسردگی شدید شدم و نتونستم درسم رو بخونم و برای کنکور آماده بشم و رتبه م هم خیلی بد شد حدود ۱۵ هزار منطقه. 

به خاطر همین اصلا کنکور 97 رو دوست ندارم حسابش کنم انگار که ۹۸ قراره اولین کنکورم باشه بهش نگاه میکنم. این یک سالی که پشت کنکور بودم شرایطم نرمال بود واسه درس خوندن، اما اشتباهاتی رو مرتکب شدم که خیلی از کنکوری های دیگه مثل من انجام میدن... مثل درگیر حواشی کنکور شدن و استفاده زیاد از گوشی و فضای مجازی و داشتن افکار منفی فراوون و خواب زیاد و ... .

از همه بدتر دلبسته شدن به یک شخصیت در فضای مجازی!، که تا حد زیادی تمرکزم رو از بین برد و حواسم رو از هدف اصلیم که قبولی در کنکور بود پرت کرد. اما یک نکته ای هست اینکه من دوران دبیرستان (به جز سال آخر پیش دانشگاهی) در آزمون های تستی و کنکورهای آزمایشی جزو نفرات برتر شهر بودم و اطرافیانم معتقدن که توانایی رتبه ی خوب آوردن در کنکور رو دارم اگر همت کنم!.

طی این یک سالی که پشت کنکور بودم خیلی تجربه کسب کردم اما حس میکنم این یک ماه آخر یه کم برای اینکه به خودم بیام دیره و امیدی برای قبولی در کنکور ۹۸ ندارم، هر چند میدونم وضعم از ۹۷ بهتر خواهد بود کمی .

از طرفی علت اشتباهات امسالم رو هم متوجه شدم و اگه که بخوام سال ۹۹ برای بار سوم کنکور شرکت کنم اشتباهات سابقم رو میخوام بذارم شون کنار. اما حرف های بشدت منفی اطرافیانم در مورد بار سوم پشت کنکور موندن میزنن و میگن به صلاحته به هیچ وجه دوباره پشت کنکور نمونی! وگرنه دوباره همون اشتباهات یا مشابهش رو تکرار میکنی، یا حرف زدن آسونه ولی عمل کردن سخت و ... .

برای همین میخوام قبل از اینکه تصمیم نهاییم رو در مورد موندن یا رفتن به دانشگاه بگیرم از اعضای باتجربه ی خانواده برتر بخوام لطف کنن و تجارب شون رو از چند بار کنکور دادن بگن. اینکه تونستن موفق بشن یا نه و اگه به سن من بودن آیا برای بار سوم پشت کنکور می موندن یا از این کار شون پشیمونن و میگن کاش همون اول میرفتیم دانشگاه؟ و همین طور اینکه اشتباهات تون رو طی این دوران بگید لطفا  که اگر من موندم انجام ندم. 

ممنون از همگی


مربوط به پشت کنکوری ها:

با خودم میگم دخترم ، اشکال نداره پشت کنکور بمونم

من شرایط پشت کنکور موندن رو ندارم

دختری پشت کنکوری هستم که احساس اضافی بودن تو خونه دارم

یه دختر ۱۹ ساله پشت کنکوریم، نمیتونم خانواده م رو تحمل کنم

تجربیات شما در مورد پشت کنکور ماندن

یه روزی به پشت کنکوری ها امید میدادم اما ...

پشت کنکوریم ، مامانم تو هیچ موردی با من راه نمیاد



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
پشت کنکوری ها (۱۳۳ مطلب مشابه)