سلام

من پسری ۲۷ ساله هستم، راستش از نظر من، بعضی از پسرها (دقت کنید گفتم بعضی) وقتی میگن دخترها سخت گیرن بهونشونه، تو هیچ چیز قانون صد و صفر وجود نداره، صد در صد دخترها سخت گیر نیستن، صد در صد پسرها سخت گیر نیستن، من براتون ۴ مورد رو مثال میزنم؛

خودم ، دوستم ، برادرم با پسر داییم

مثلا پسر داییم ، وقتی سنش زیر ۲۲ بود دنبال ازدواج بود، ولی از ۲۲ تا ۲۶ میگفت من پول ندارم ، باباش میگفت من کمکت میکنم، بعدش هم میگفت دخترها سخت گیرن. با اینکه حداقل پدرش ۲۰۰ میلیون کمکش میکرد خودش هم بالاخره صد میلیونی داشت اما میگفت نه، دخترها سخت گیرن. هر دختری رو قبول نداشت.

یه جا رفتن خواستگاری، دختره گفت ۵ تیکه جهاز با شما ، خونه و ماشین توقع نداریم ، که پسر داییم قبول نکرد گفت ۵ تیکه زیاده همه جا ۳ تیکه ست ( رسم استان تهران )، ولی دلیل اصلیش رو که به من گفت این بود که خانواده دختره از نظر مالی ضعیف بودن و از چشمش افتاده بود.

برادرم ، که از من سه سال بزرگ تره و بالاخره قراره ماه بعد عقد کنه، ولی خوب تا قبل عقدش ، حداقل هفت هشت ده مورد رو که خانواده دختر راضی بودن رد کرد، البته برادرم قبلا عاشق شده بود و قضیه اش یه کم فرق میکنه، ولی خودش هم آدم پر توقعیه ، مثلا اون قدش اندازه خوبی نداشت، یکی دیگه چون از مامان دختره خوشش نیومد و ...

اما دوستم که از داداشم با هم صمیمی تریم، این خیلی جالبه، بهونه ش سکه بوده و هست ، الانم که سکه بالاتر رفته زبونش در این مورد دراز تر شده، ایشون یه جا خواستگاری میره ، همه چی به خوبی و خوشی میگذره، بعدش رد میکنه، بهش گفتم دلیلت چی بود ؟ طرف وضعش که خوب بود ، قدش هم بلند بود ، با اینکه اینا ملاک های اصلی نیستش! تو مهریه هم باهات راه اومدن ، دلیلت چی بود ؟

گفتش چون اون بچه اول خانواده است من بچه آخر، بعدش من همیشه ته تغاری بودم، برم دامادشون بشم بعد ها از سایر اعضای خانواده شون سنم بیشتر باشه تو ذوقم میخوره .

البته دلیلش برای خودش مهم و برای ما قابل احترامه ولی مسئله این نیست که نخوان ازدواج کنن، بلکه مسئله اینه که میگن باشه بریم خواستگاری و بهونه میارن و در واقع انگار رفتن لباس فروشی ، اما خودم ، من تا حالا خواستگاری نرفتم ولی ازدواج رو دوست دارم.

اما دلیل اصلیم واسه ازدواج اینه، همیشه با خودم گفتم خوب درس بخونم ، خوب به خودم برسم که یه جا رفتم نه نگن، خودم هم بتونم روی بهترین مورد دست بذارم، منم گاهی گفتم آره دخترها پر توقع هستند ، ولی راستش خودمم همیشه دنبال ایراد گرفتن از موقعیت های پیش روم بودم، یه بار که با یه نفر که واقعا دوسش داشتم، آشنا شدم گفتش برای من کار مناسب، حقوق کافی با ظاهرش به دلم بشینه کافیه

ولی من گفتم نه ، من باید خیلی خیلی موفق بشم که پیش فامیلات سرم بالا باشه، بتونم با افتخار تو تالار قدم بزنم، آخرش هم اون رفت ازدواج کرد و منم به ۶۰ درصد خواسته هام رسیدم ولی اون دیگه نیست.

همیشه دخترا پر توقع نیستن، گاهی پسرها بهونه میارن، نمیدونم چرا، شاید میترسن از دخترها خواستگاری کنن و دخترها ردشون کنن، یا نمیدونم ...


مرتبط:

دخترانی که دختر دنیای امروز نیستند برای ازدواج خطرناکند

ازدواج با دخترانی که اشتباها به کم توقعی معروف شدند

نامزدم بیشتر از حد انتظار ازم توقع داره

بعد از عقد متوجه شدم که خانمم پر توقع و ولخرجه

آقایون بگن من یه دختر پر توقع هستم ؟

توقعات عجیب دختران و پسران امروزی

مدرک گرفتن دختران باعث میشه توقعات شون بالا بره ؟

این که خواستگار ماهی 4 میلیون درآمد داشته باشه توقع زیادیه ؟

توقعات دخترانی که پدرشون درآمد کمی داره در چه هست ؟

توقع بالاست؟ مهریه زیاده ؟ پاشو برو یه جا دیگه خواستگاری

می خوام توقعم رو برای ازدواج کردن پایین بیارم

چه توقعاتی از همسر آینده تون دارید ؟

من با داشتن همچین معیارهایی پر توقعم؟!

توقعاتی که از طرف مقابل برای ازدواج دارید رو خودتونم دارید ؟

یه دختر مطلقه باید سطح توقعاتش رو در ازدواج مجدد پایین بیاره ؟

با توقع کم زندگی خوبی داشته باشیم

توقعات خانم های مذهبی از خواستگارشون چی هست ؟

توقعم از دید دختران تهرانی در چه حده ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج پسران (۷۱ مطلب مشابه)