سلام

من یک پسر دهه هفتادی هستم (متولد 1370) و به تازگی با یک دختر متولد 80 آشنا شدم، تقریبا نزدیک یازده سال تفاوت سنی داریم.

به ایشون خیلی علاقه مند هستم و ایشون هم به من علاقه دارن، از اون جایی که دختران از پسران زودتر به بلوغ فکری و جنسی میرسن و اینکه دهه هشتادی ها به خاطر تکنولوژی و شبکه های اجتماعی و ... خیلی زودتر رشد عقلی پیدا میکنند و ... ، به هر حال این اتفاقیه که افتاده و بنده هم سعی نمیکنم این خانم رو برای ادامه تحصیل و ... منع بکنم و سعی میکنم پا به پاش پیش برم و منم چندان نگاه سنتی ندارم که زن بشینه تو خونه و یک زندگی سبک قدیم داشته باشیم، البته در شروع زندگی تا زمانی که هم من یه کم وضعم بهتر بشه هم اون درسش رو بخونه و یه کم بزرگتر بشه.

همین که چند سالی با هم عقد باشیم تا هم من یه کم شرایطم بهتر بشه و هم اون بره دانشگاه و درسش رو تمام بکنه و ... (شاید یه کم از درسش هم بمونه بعد از مراسم عروسی که با این هم مخالف نیستم) البته هنوز درباره این مسائل صحبت نکردیم ولی بکنیم هم مخالفتی ندارم.

با توجه به این توضیحات نظر شما کاربران عزیز درباره این این ازدواج چیه؟ فقط دو تا مورد شاید بتونه نگران کننده باشه که خودم نگرانشم، یکی اینکه شاید دختر کمی بخواد تغییر در سلایق و انتخاب هاش به وجود بیاد، یا شاید نظر اطرافیان پس از انتخاب و ازدواجش روش تاثیر بذاره که مثلا بهش بگن اختلاف سنی تون زیاده و ...

البته به درک و فهم و شعور هم مربوط میشه. و اینکه در دهن مردم رو نمیشه بست، الان همه اون هایی که دور و بر ما ازدواج کردن و هم سن هم هستن باز دهن همه بازه، یک چـ و پـ هر کسی از راه میرسه میگه! از فضولی کردن درباره عروسی و جهیزیه گرفته تا متلک انداختن برای بچه دار شدن! بنابراین فکر نکنم اصلا این مردم اهمیتی داشته باشن چون هر کاری بکنیم اونا همیشه حرف میزنن!

به هر حال با توجه به اینکه من نمیخوام جلوی ادامه تحصیل این خانوم رو بگیرم و حتی خودمم بهش در این زمینه کمک میکنم. این خانم قطعا بعدا عقده ای هم از دوران جوانیش براش نمیمونه چون نه تنها جلوی آرزوهاش رو نمیگیرم بلکه میخوام کمک کنم که درسش رو هم بخونه و تمام بکنه و بعدا که بزرگتر شدیم کاملا با هم بریم زیر یک سقف و بقیه زندگی مون عادی تر و آرومتر باشه.

 البته ممکنه تا دو سال که درسش رو خوند عقد بکنیم، چون بیش از دو سال هم خوب نیست بقیه درسش رو بعد از ازدواج بخونه عیبی نداره .

کلا من از ازدواج توقع زیادی ندارم، فعلا هم ازش بچه نمیخوام هم من نیازهای جنسی اون رو رفع میکنم هم اون، با هم یه وقت هایی میریم بیرون غذا میخوریم، یه وقت هایی تو خونه و میریم مسافرت و کوه و ... اونم درسش رو بخونه، منم پولدارتر بشم و بعد از چند سال هم از این هیجانات، زندگی مون کم میکنیم و بچه هم میاریم

البته در مورد مقایسه و ... هر چند گفتم مردم همیشه حرف میزنن و بستگی به فرهنگ و شعور پسر و دختر هم داره و با توجه به سن یائسگی زن و اینکه مرد حتی تا نود سالگی و بیشتر هم قدرت جنسی داره و ... اینکه خودم شخصیت شیطنت آمیز و بچه گانه مثل همه مردها در کنار پختگی ام هم دارم و فکر کنم بتونم پا به پای این دختر با هم شیطون بازی در بیاریم و خوش باشیم. 

البته درک مون هم از زندگی فقط مسخره بازی نیست میدونیم زندگی مشکلات هم داره ممکنه بچه هم بیاد و فکر اون جاهاش رو کردم، به هر حال فکر میکنم تفاوت سنی مون مشکل ساز نیست ولی بازم میخوام نظر شما رو بدونم.

و مثلا اگه این دختر در آینده بخواد اون قدر متعهد نباشه که منو با دیگران مقایسه بکنه یا انقدر دهن بین باشه و چشم و هم چشمی، خب این مربوط به سن خاصی نیست اصلا بیشتر به درک مربوطه و تربیت. من میبینم ازدواج هایی در سن برابر که مدام این موارد وجود داره و بلکه زن و مرد مدام دارن زن و مردان دیگر رو توی سر هم میزنن .

من در خیلی از ازدواج های در سن تقریبا برابر هیچ لذت و تفاهمی ندیدم! هر چند در اختلاف سنی زیاد هم یک سری مشکلات دیدم ولی در سن برابر هم چندان شادی و شعفی ندیدم تا حالا!

و اینکه من هم (یعنی یک مرد) هم میتونه مدام زنش رو مقایسه بکنه با زنان دیگر به هر حال بازم با اینکه این ها رو میدونم این موضوع یکی از نگرانی هام هست.

شاید در مورد یک پسر اوایل دهه شصت و دخترهای اواخر دهه هفتاد فاصله فکری زیادی باشه ولی با توجه به من دهه هفتادی و یک دختر دهه هشتادی هر دو تا از نسل تکنولوژی و شبکه های اجتماعی و ... فکر کنم تفاوت مون کمتره

به هر حال من این خانوم رو خیلی دوست دارم و به نظرم خوب میاد و ایشونم در این مدتی که منو میشناسه بهم خیلی علاقه مند شده، تنها چیزی که اینجا مطرحه فقط تفاوت سنی هست که اونم ماها با هم مشکلی نداریم میدونیم یه کم زیاده تفاوت سن، ولی این تفاوت سن باعث نشده که فکر بدی بکنیم، فقط یه کم نگرانشیم در باقی موارد تفاهم داریم.

مثلا دکتر شاهین فرهنگ هم میگه فقط سن مهم نیست درک و شعور و ... مهمه و تا 8 سال هم حد نرمالیه اختلاف خب برای ما از 8 سال فقط چند سال بیشتره فکر نکنم این دو سه سال یا حتی 4 سال بتونه انقدر زمینه ساز مشکلات باشه .


مرتبط با اختلاف سن در ازدواج:

چرا تفاوت سنی در ازدواج لازمه ؟

اختلاف سن در ازدواج چقدر اهمیت دارد؟

تجربیات شخصی متاهلین در بحث اختلاف سن در ازدواج

اهمیت اختلاف سن در ازدواج

ادامه رابطه با وجود داشتن اختلاف سنی و طرز فکر به صلاحه ؟

به هم زدن قرار ازدواج به خاطر اختلاف سنی کم

آیا 9 سال اختلاف سن مشکل ساز میشه ؟

با وجود اختلاف سنی زیاد ، به خواستگارم دلبسته شدم

یا وجود اختلاف سنی , اعتقادی و تحصیلی میشه ازدواج موفق داشت

سوال در مورد اختلاف سن زیاد در ازدواج

10 سال پیش عاشق مردی با اختلاف سنی 20 سال شدم

اختلاف سنی 10 سال از نظر جنسی میتونه مشکل ساز باشه ؟

آیا 8 سال اختلاف سنی باعث عدم درک متقابل نمیشه؟

اختلاف سنی 10 سال می تونه مشکل ساز باشه؟

ازدواج با 11 سال اختلاف سن کار درستیه ؟

اختلاف سنی زیاد میتونه یکی از دلایل عدم تفاهم باشه؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
اختلاف سن در ازدواج (۴۴ مطلب مشابه)