سلام

آیا شما با خانواده خودتان صمیمی هستید؟ آیا در صورت به وجود آمدن مشکلی و یا ... میتوانید بدون هیچ ترسی و تحقیر شدنی ... با پدر و مادر احساس راحتی بکنید ؟ و حرف های خودتون رو در یک محیط دوستانه و صمیمی به زبان بیاورید ؟

احساس راحتی و صمیمیت به این معنی که فرزندان بتوانند با رعایت ادب و بدون ترس از برخورد والدین ،حرف های خودشون رو به زبان بیاورند .

کاش به کسی برنخورد ولی آمار جرم و بزه و کاهش سن آن نشان میدهد که پدر و مادرها در این زمینه موفق نبودند.

صمیمی شدن با پدر به خصوص برای دختران، تاثیر زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته و دارد. در این صورت این جوان و نوجوان ،پدر و مادر خود را محرم اسرار دانسته و ارتباط خوبی برقرار خواهد کرد.

جوانان و نوجوانانی هستند که رابطه خوبی با خانواده نداشتند ولی دچار آسیب های اجتماعی نشدند. البته این افراد از مشکلات روانی، پرخاشگری، نداشتن اعتماد به نفس و ... رنج می برند.

متاسفانه امروزه خانواده ها مشکلات زیادی در زمینه های مختلف دارند و نوع ارتباط با بچه های خودشان را نمی دانند.

نبود این صمیمیت در بین اعضای خانواده باعث میشه که نوجوان و جوان پسر، جذب گروه های دوستی و در بین دختران جذب دوستی های خیابانی بشوند.

هدفم از گفتن این حرف ها اینه که بیاییم کمک کنیم برای بالا بردن بهداشت روانی جامعه و برای موفق شدن باید از خانواده شروع کنیم.

کاری که باید انجام بگیره اینه که والدین باید روحیه بچه هاشون رو بشناسند و از ابتدا به بچه های خودشون احترام بذارن و این اطمینان رو به بچه هاشون بدن که در صورت شنیدن حرف های اونا تصمیمی منطقی رو لحاظ خواهند کرد و هنگام صحبت کردن با فرزندشون، ادب را رعایت کنند.

در غیر این صورت جوان و نوجوان حرف های خودشون رو با کسانی در میان خواهند گذاشت که ممکنه به راهکاری برسند .که  به بیراهه منتهی بشه .

والدین باید این رو هم در نظر بگیرند که فرزندان خودشون رو با دیگران مقایسه نکنند که در غیر این صورت خاطره ای بد در ذهن فرزندشون ثبت خواهد شد.

با آرزوی داشتن خانواده ای سالم و موفق برای همه شما عزیزان.


مرتبط:

چطور باید با یه بیماری روحی زندگی کرد؟

منشاء بیماری های روحی روانی

مشکل روحی با علت نامعلوم

راهکار بدین تا با مشکلات روحی و بدبختی های خانوادگیم کنار بیام

پسری که مشکلات روحی روانی داشته میتونه ازدواج کنه ؟

کسی اسم مریضی روانی منو میدونه ؟

چرا بعضی ها مراجعه به روانشناس و روانپزشک رو شرم آور میدونند؟

فرهنگ سازی برای مراجعه به روانپزشک ، روانشناس و مشاور


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تربیت جنسی پسران (۶۳ مطلب مشابه) تربیت جنسی دختران (۵۲ مطلب مشابه) تربیت رفتاری پسران (۱۲۳ مطلب مشابه) تربیت رفتاری دختران (۱۱۰ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) جهت اطلاع پدران و مادران (۱۵۸ مطلب مشابه) مسائل والدین (۵۴ مطلب مشابه)