سلام 

من به دختر داییم که شش سال از من کوچیکتره ، علاقه دارم . راستش در حال حاضر نه من شرایط ازدواج رو دارم نه اون . اون دو سال دیگه کنکور داره و هنوز خیلی براش زوده و من هم دانشجوی کارشناسی ام و اعتقادم اینه که اصلا مرد نباید تا شغل نداره به ازدواج فکر کنه . ( البته به لطف پدرم ، یه خونه خوب به اسممه و ماهی یک و سیصد اجاره میگیرم ) . 

در هر حال ، درسته هنوز خیلی باید براش صبر کنم ، اما یه دغدغه ای هست که حسابی ذهنم رو مشغول کرده و منو نگران ... ازدواج فامیلی .

راستش قدیمی های فامیل ما زیاد اهل ازدواج فامیلی بودن ، خودم هم حاصل ازدواج فامیلی ام ( دختر خاله - پسر خاله ) البته نه خودم و نه برادرام مشکلی نداریم ، اما میترسم که نکنه تو آزمایش قبل ازدواج به مشکل بربخوریم ( آره درسته ، اصلا معلوم نیست که تا چند سال دیگه اصلا اون به من جواب مثبت بده یا نه ، اما فرض کنیم که بده ) و نتونیم ازدواج کنیم .

میترسم اگه این طوری بشه و بهم بخوره ، دیگه نتونم مثل قبل باهاش معاشرت کنم و تو روی خودش و داییم نگاه کنم ( چون فهمیدن که روی دخترشون نظر داشتم )

حالا سوالم از شما اینه که :

١- آیا موافق ازدواج فامیلی هستید ؟

٢- آیا در اطرافیان تون ازدواج فامیلی بوده ؟

٣- راهی هست که بدون اینکه کسی از علاقه ام خبردار بشه ، فهمید ازدواجمون مشکلی داره یا نه ؟

٤- خواهرای من ،اگر مثلا پسر عمه شما اومد خواستگاری تون چه احساسی بهش پیدا میکنید؟

 و اگه بعد انجام آزمایش متوجه شدید که نمیتونید ازدواج کنید و همه چیز به هم خورد، بعد از اون چطوری با پسر عمه تون رفتار میکنید؟

٥- نظرتون در مورد اینکه مسیحی ها ازدواج فامیلی رو اصلا قبول ندارن و اون رو حرام میدونن و بلامشکل بودنش در اسلام چیه ؟

٦-خواهرای من ، اگه خواستگاری داشتید که هنوز سربازی نرفته باشه اما معیار های ازدواج شما رو داشته باشه ، آیا حاضرید دو سال منتظرش بمونید تا سربازیش تموم شه ؟

پیشاپیش تشکر میکنم از همه کسانی که نظر میدن

ممنون 


مرتبط با مسائل ژنتیک:

می ترسم عقب افتادگی برادر خواستگارم ارثی باشه

کسانی که حتما باید قبل از ازدواج مشاوره ژنتیک بشن

به خاطر مسائل ژنتیکی می ترسم با پسر عمه ام ازدواج کنم

کسی رو سراغ دارید که با وجود دادن آزمایش ژنتیک بچه ناقص گیرش اومده ؟

اگر بخوایم ازدواج فامیلی کنیم به مشکل بر میخوریم؟

با ازدواج فامیلی مخالفم

نتیجه ی وحشتناک و غیر قابل تحمل یک ازدواج فامیلی

ازدواج فامیلی ممنوع ممنوع ممنوع ... به هیچ وجه !

کسانی که حتما باید قبل از ازدواج مشاوره ژنتیک بشن

نحوه رد محترمانه و بدون کدورت خواستگار فامیل

اگر بخوایم ازدواج فامیلی کنیم به مشکل بر میخوریم؟

ما آزمایش نرفتیم و با توکل به خدا ازدواج کردیم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج فامیلی (۸۹ مطلب مشابه) رد کردن خواستگار فامیل (۲۹ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه) خواستگاری از دختران فامیل (۸ مطلب مشابه)