اصلا حرفش رو هم نزنید . چونه هم نزنید براش . به دو دلیل ازدواج فامیلی رو توصیه نمی کنیم . دلیل اول خیلی مهم نیست . اصل دلیلم دلیل دومه .
1 – بعضی ها میگن که وقتی من با پسر خاله ، عمو ، دایی و عمه ام ازدواج
 کنم ، یقین دارم اینا کی هستند . اینقدر این روزها مردم فیلم بازی می کنند ! این قدر انسان ها برای هم نقاب می زنند . اینقدر چهره شون رو پشت نقاب پنهان می کنند .!
توی خونه ی خاله ی من ممکنه دعوا باشه . زنگ در خونه رو می زنیم میریم تو . فیلم شروع میشه . به به خاله جون خوب شد اومدی ! یه نگاه هم به شوهرش می کنه .! بعد که ما رفتیم بقیه دعوا از سر گرفته میشه .
یه خانمی یه نامه به من داد نوشته بود من به خاطر فایل بودن با پسر عمه ام ازدواج کردم . اصلا هم تحقیق نکردیم ! بالاخره 20 سال بود اونو میشناختم ! الان بعد از گذشت یک سال از ازدواج ، متوجه اخلاق های بد او شده ام . بی ادبه ، قدر دان نیست ، عجوله ، دروغ میگه ، توقع زیادی داره و ... !!!
گفتم چرا توی این همه مدت این چیزها رو نفهمدی ؟ گفت فیلم بازی می کردند .
نوشته بود :

چندبار منو تهدید به طلاق کرده . مرا به همه فروخته . یعنی رازهای منو برای همه فاش کرده . پشت من و خانواده ام دروغ بسته . تازگی ها هم چون پدر من برای طلاق گرفتن من دست به کار شده ، به او توهین و بی ادبی می کنه . به نظر خودم به دلیل عدم تحقیق و اعتماد به آن ها که فامیل بودند دچار این مشکل شدم .
حالا این دلیل رو اگه جدی نگیرید دلیل دوم چیزی نیست که بتونید ازش بگذرید .
2 –  در ازدواج فامیلی احتمال این که بچه با یه اختلال به دنیا بیاد 5/3 درصده . در یک ازدواج فامیلی در رده ی دختر خاله با پسر خاله و ... ، احتمال بروز این اختلال در بچه 20 درصد هستش . یعنی 5/5 برابر . یعنی حداقل .
اگه این خانواده صاحب 5 فرزند بشن حداقل یکی از این 5 فرزند بلاشک معلول و منگول و ... به دنیا میاد . معلوم نیست این فرزند اول باشه یا دوم یا آخری .
حرف های احساسی غیر علمی هم نزنید . ما سه مورد ازدواج فامیلی در خانواده داشتیم . هر کدوم دو بچه دارن و همه هم سالم . چه ربطی داشت ؟ ما وقتی میگیم 20 درصد یا حداقل یک بچه از پنج  بچه ، که تا امروز علم به هیچ وجه براش قابل تشخیص نیست که این بچه اولی خواهد بود یا آخری .
اگه این خانواده 5 بچه داشتند حداقل یکی از اونا دچار نقصان بود . تویی که می خوای ازدواج فامیلی بکنی ، ممکنه اولین فرزندت بدون دست به دنیا بیاد . ممکنه فرزندت به دنیا بیاد با اختلال در هورمون رشد .
طرف 18 سالشه قدش اندازه ی بچه ی 8 ساله است . بعد این بچه یه عمر زجر بکشه که تو با خودخواهی ،‌می خاستی ازدواج فامیلی بکنی ؟
این که میگیم حداقل یک پنجم ، ممکنه همه ی بچه ها با اختلال به دنیا بیان . من ده ها ازدواج فامیلی رو مورد بررسی قرار دادم با چشمم دیدم . سه بچه دارن هر سه نابینا ! . دو تا بچه دارن هر دو منگول ! تو شیراز یه مورد بود ، سه تا بچه داشتن هر سه ناشنوا !!! خب چرا آخه ؟! چرا ما باید به نسل های آینده باید ظلم بکنیم ؟ چرا باید یه بچه ای به دنیا بیاد سال ها زجر بکشه ؟ به خاطر یه پدر و مادر خودخواه ! کهمن می خوام با دختر خاله ام ازدواج کنم . من می خوام با پسر عموم ازدواج کنم !!!
اختلالاتی شایعی که در ازدواج های فامیلی دیده شده ، این هایی هستش که عرض می کنم :
عقب موندگی ذهنی – کند ذهنی – بیماری های قلبی عروقی – بیماری های خونی مثل تالاسمی – بیماری های بیوشیمیایی – بیماری های متابولیکی – اختلال در هورمون رشد و هزار و یک بیماری هورمونی دیگه . ناشنوایی – نابینایی و ... . شوخی نیست اینا .
میگن آقای فرهنگ اگه به آمار مراجعه بکنید می بینید تعداد بچه های سالمی که در خانواده های دارای ازدواج فامیلی به دنیا اومدن بیشتر از بچه های ناسالمه . بله وقتی میگیم 20 درصد ، یعنی تعداد بچه های سالم بیشتره . ولی این که دلیلی برای ازدواج نمیشه . اگه دو بچه به دنیا آوردی و هر دو قبل از 5 سالگی مردند به خاطر این که شما ازدواج فامیلی کردی ، قابل دفاع هستش ؟!
رسول الله فرمودند : با بستگان نزدیک خود ازدواج نکنید چرا که این کار فرزندانی ضعیف را به دنبال دارد . هم علم ازدواج فامیلی رو رد می کنه و هم دین .
چرا حضرت علی علیه السلام و خانم فاطمه زهرا ازدواج فامیلی کردند ؟
میرسیم بهش . می رسیم به جایی که جبرئیل به رسول الله میگه ، اگر خدا علی را نیافریده بود ، همتایی برای فاطمه نبود . باید این دو نفر به هم می رسیدند و می شدند پدر و مادر معصومین بعدی . پس خدا هم اونا رو از این اختلال ژنتیکی حفظ می کنه .
خب من می رم ازدواج فامیلی می کنم ولی قبلش آزمایش ژنتیک انجام میدم . مگه آزمایش ژنتیک برای ازدواج فامیلی نیست ؟ بله . خب پس دیگه حرفتون چیه ؟ آزمایش می کنیم اگه گفتند ایراد نداره ازدواج می کنیم . نه عزیزم !!!
8.000 بیماری ژنتیکی ، بیماری که به واسطه ی وراثت منتقل میشه ،‌ 8.000 بیماری در دنیا شناخته شده ، که قابل ردیابی قبل از ازدواج است . در ایران از دو راه با دو سری آزمایش ، در ازدواج های فامیلی به شما میگن که آیا فرزند شما ، احتمال اختلالش هست یا نیست .
یکی با سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی . که سونوگرافی چهار بعدی از سه بعدی دقیق تره . 100 نوع بیماری ژنتیکی با سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی از قبل قابل پیش بینی هستش .
دومین آزمایشی که در ایران انجام میشه ، آزمایش ژنتیکی و کروموزومی هستش . با این دو تا هم 100 نوع بیماری قابل رد یابی هستش . مثل منگولیسم ، تالاسمی و هموفیلی .
جمعا شد چند نوع بیماری ؟ 200 بیماری !!! از 8.000 بیماری ژنتیک که در کشورهای تراز یک قابل ردیابی است در ایران مجهزترین آزمایشگاه ها 200 نوعش رو تشخیص میدن .
وقتی شما میری آزمایش می کنی و میگن منعی برای ازدواج فامیلی ندارید ،‌ این حرف خنده داره ! یعنی شما برای 200 بیماری منعی ندارید . ولی فرزند شما رو 7.800 بیماری تهدید می کنه .
اگه خواستید در مورد صحت این آمارها تحقیق کنید از کسی بپرسید که دکترای ژنتیک داره . نه دکترای پزشکی .
دانشگاه اصفهان ، مرکز مشاوره ژنتیک داره ، رئیس این مرکز کسی هستش که دکترای ژنتیک از فرانسه داره ، برید سوال کنید اگه یه دونه از آمار من بالا و پایین شد برید ازدواج فامیلی بکنید .
یکی به من نامه داده :
دوست من بعد از انجام آزمایش ژنتیک ، و اعلام این که برای ازدواج فامیلی مشکلی ندارید ، با پسر داییش ازدواج کرد . الان صاحب فرزندی شده اند که نوعی بیماری نادر ژنتیکی داره و انگار پوست بدنش سوخته ، هر چند وقت یک بار پوست بدنش به طرز وحشتناکی می ریزه ، و دوباره به وجود میاد .
این یکی از همون 7.800 بیماری هستش که در آزمایشات قابل ردیابی نبود .
ازدواج های فامیلی ازدواج های پر خطره ، ازدواج ممنوعی در کشورهای پیشرفته است . تو رو خدا نکنید .

تایپ شده از روی سخنرانی دکتر فرهنگ با حذف و اضافات

--------------------------------------------------

تکمیلی 5 / 4 / 94 :

تعداد بیماری ها به 20.000 افزایش یافته و در ایران امکان شناسایی تنها 400 مورد امکان پذیره که قیمت آزمایشات ژنتیک از چند ده هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیره .

اطلاعات بیشتر : http://www.irna.ir/fa/News/81522749

موفق باشید


مرتبط :

می ترسم عقب افتادگی برادر خواستگارم ارثی باشه

کسانی که حتما باید قبل از ازدواج مشاوره ژنتیک بشن

به خاطر مسائل ژنتیکی می ترسم با پسر عمه ام ازدواج کنم

کسی رو سراغ دارید که با وجود دادن آزمایش ژنتیک بچه ناقص گیرش اومده ؟

اگر بخوایم ازدواج فامیلی کنیم به مشکل بر میخوریم؟

با ازدواج فامیلی مخالفم

نتیجه ی وحشتناک و غیر قابل تحمل یک ازدواج فامیلی

ازدواج فامیلی ممنوع ممنوع ممنوع ... به هیچ وجه !

کسانی که حتما باید قبل از ازدواج مشاوره ژنتیک بشن

نحوه رد محترمانه و بدون کدورت خواستگار فامیل

اگر بخوایم ازدواج فامیلی کنیم به مشکل بر میخوریم؟

ما آزمایش نرفتیم و با توکل به خدا ازدواج کردیم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج فامیلی (۸۹ مطلب مشابه) راهنمای ازدواج موفق ( دکتر فرهنگ ) (۶۴ مطلب مشابه)