با سلام و عرض ادب خدمت همه عزیزان

از اونجا که مسئله ی حسادت، یه احساس منفی و ناخوشایند هست که اگه آدم حواسش نباشه می تونه خیلی خطرناک بشه و باعث تباه شدن زندگی خود آدم و دیگران بشه، بنابراین در خودشناسی این موضوع هم چیزیه که می بایستی بهش توجه بشه و با آگاهی و اقدامات لازم، اون رو رفع کرد.

اما یه مشکل بزرگی که در این راه هست، اینه که افراد معمولاً نمی تونن در این باره راحت صحبت کنن چون به شدت مورد تنفر و قضاوت های نادرست قرار می گیرن، در حالی که هر انسان حداقل یک بار و یا در دوره ای، حسادت رو تجربه کرده و بنابراین، اینکه چیزی که همه دارن و حس کردن بخواد تبدیل بشه به تابو که کسی حتی جرآت نکنه این حسّش رو بیان کنه و راجع بهش کمک بخواد... خیلی کار رو سخت تر می کنه برای حل این مشکل.

چندین مورد هم در همین وبلاگ خانواده برتر داشتیم که افرادی اومدن نوشتن که به حسادت دچار شدن و بعضاً خودشون هم دقیقاً نمی دونن چرا، و حالا از دیگران کمک خواستن، ولی بازم متأسفانه مور حمله و نکوهش شدید قرار گرفتن در حالی که برای حل این مشکل، لازمه که با همدلی و درک متقابل، همدیگه رو کمک کنیم که بتونیم از شرّ افکار مزاحم که انرژی مون رو هدر میده رها شیم..

من خودم سال گذشته تجربه ای داشتم در خصوص حسادت که اون موقع خیلی مزاحمت برام ایجاد کرده بود ولی یه مقدار روی خودم کار کردم و بحثش رو هم تو گروه های تلگرام و با افراد راه انداختم و صحبت و اینا، و بالأخره فرصت کردم که پادکست (فایل صوتی) در این خصوص ضبط و منتشر کنم، و خیلی خوشحال و شکرگزارم که خیلی بهتر شدم و تونستم بهش غلبه کنم فعلاً، و در این پادکست هم از تجربیات خودم گفتم و هم چنین از ریشه یابی و روانشناسی حسادت، که امیدوارم برای همه عزیزان مفید باشه. در آدرس زیر می تونید این پادکست رو گوش بدین و هر نظری و تجربه ای هم داشتید می تونید همونجا بنویسید:

http://shenoto.com/podcast/12557

امیدوارم زندگیتون اینقدر خوب و زیبا بشه که همیشه خوشبخت و شاد باشید و دیگه اصلاً فرصتی برای حسادت و افکار مزاحم باقی نمونه!

با سپاس و احترام
معین قهرمانی


مرتبط :

با حسادت های بی جا، زندگی رو به خودم و شوهرم زهر کردم

به خاطر حسادت فاصله م داره با شوهرم زیاد میشه

چرا باید نسبت به زنی که ابزار جنسی بوده حسادت کنم ؟

به همه در مورد حسادت مشاوره میدادم ولی ظاهرا گرفتارش شدم

حسادت بعضی از خانم ها نسبت به یک دیگر بلای جان مردهاست

به رابطه ی مادرم و خواستگارم کمی حسادت می کنم

حسادت در زنان و مردان

خیلی حسودم دلم نمیخواد شوهرم به غیر از من با کسی بخنده


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل زنان (۱۸۵ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه)