سلام

میگن زن ها حسودن، دوست های خوبی نیستن، بدجنسن، چشم دیدن یه زن قشنگتر یا موفق تر از خودشون رو ندارن و همه این ها رو به ذات ما زنان ربط میدن، در حالی که حسادت یک چیز انسانیه نه مختص ما زنان و اگر در زمینه هایی در زنان بیشتر دیده میشه به خاطر ساختار و فرهنگی است که در آن بزرگ شدیم .

وقتی بزرگترین موفقیت زن را به این تقلیل میدهند که مردی او را بگیرد و مهمترین عنصر ارزش گذاری یک زن را زیبایی ظاهری او تعریف میکنند و دائما به به زنان هشدار میدهند که اگر هر روز شبیه ملکه زیبایی نباشی اگر همیشه لبخند نزنی و خانمی نکنی همین مردی که الان باهاته (که مقبول بودن او بزرگترین دستاوردت است ) تو را جایگزین میکند.

دیگر جای تعجب نیست که زنان بر سر این چیز ها با هم رقابت کنند. وقتی در شرکت ها و ساختار های سیاسی و اقتصادی جا فقط برای تعداد کمی از زنان است عجیب نیست که زنان نسبت به زنان دیگر احساس خطر کنند، ساده لوحیه که همه این ها را به ذات زن ربط بدیم، مسئله پیچیده تر از این حرفاست.

ساده انگاریه که تبعیض جنسیتی و مردسالاری را نادیده بگیریم و بگیم ذات زن چنینه . نظام نژاد پرستی هم برای توجیه تبعیض به همین استدلال های ساده بسنده کردند مثلا میگویند سیاه پوستان ذاتا دنبال خشونت و جرم هستند بدون اینکه در نظر بگیرند چه ساختاری باعث شده که اگر رنگ پوستت تیره است راحت ترین چاره خشونت است . 

حسادت در همه ی ما وجود داره  وقتی تنگنا ها و بن بست های زندگیت بیشتر و سقف زندگیت کوتاه باشه مطمئنا بخل و حسادت هم بیشتر میشه. تازه یادمون نره که حسادت را در مردان در برخی زمینه ها با کلماتی توصیف میکنند که بار معنایی مثبت تری هم دارد مثل غیرت . ما زنان خودمون وظیفه داریم این تفکرات را تغییر دهیم کنار زنان دیگر بایستیم و همدیگر را حمایت کنیم .

 

مرتبط:

حسادت ها و مسخره کردن های فامیل رو چطور تحمل کنم؟!

زیادی مورد حسادت دیگران قرار میگیرم

جدیدا برادرها و خواهرمم به زندگیم حسادت می کنن

از هر چی حسادت و فضولیه حالم به هم می خوره

به همه در مورد حسادت مشاوره میدادم ولی ظاهرا گرفتارش شدم

با حسادت ها و توهین های فامیل چه کنیم ؟

جواب آدم های پر روی فامیل رو چه جوری بدیم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مسائل زنان (۱۸۵ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)