سلام

دختری ۱۸ ساله هستم. اطرافیانی دارم که درک کافی ندارند، البته بعضی هاشون که متاسفانه دیدن شون دست من نیست. جالبه که در سنین مختلف هستند از کوچکتر از خودم مثلا ۱۰ ساله تا ۷۰ ساله .

مثلا یکی از همین ها یه پیرمردی بود که من همیشه بهش احترام میذاشتم، یه بار که توی جمع بودیم بهم گفت چرا انقدر صورتت زشته! در حالی که من زشت نیستم، انصافا زشت نیستم! یکی دیگه از این دوستان دائم جوری که نتونم جواب بدم منو دست میندازه و کلا از بچگی مثل بعضی ها که کتک خورشون خوبه مسخره خورم خوبه و نمی دونم چرا یا بعضی ها خیلی دوسم دارن یا بعضی دیگه ازم متنفرن و سعی دارن به هر شکلی تخریبم کنن.

ولی متاسفانه گروه دوم نزدیک ترن بیشتر شون و من جدیدا یه اضطرابی هم پیدا کردم و با خودم میگم نکنه واقعا مشکل دارم؟ و اینکه بیشتر در مدرسه محبوب بودم به نظرتون چرا ؟ شخصیتم هم اصلا فرقی نمیکرد اون جاها! تو مدرسه از مدیر تا دانش آموزا بهم احترام می ذاشتن  ولی در اقوام تقریبا برعکس بود به خصوص اقوام درجه یک و راستش پدر و مادرمم با وجود خوبی هاشون ولی طرفم رو نمی گیرن میگن تو زود رنجی ؟! 

من همیشه سوالم این بوده چرا بعضی دخترهای دیگه که همسن و سال من هستند کسی از اطرافیان جرات نداره بهشون چیزی بگه؟! گاهی فکر میکنم چون بین فامیل من شهرستان بزرگ شدم بهم بی احترامی میکنن نمی دونم خودمم گیجم، ولی حس می کنم ریشه ش اینه که هیچ وقت مادرم راز دار خوبی واسه راز های کوچیک و بزرگ ما نبوده و پدرم هم با وجود خوبی هاش گاهی حس میکنم عصبی میشد وقتی موفقیتی کسب می کردم، برای همین حس میکنم تکیه گاه ها و مشاورهای خوبی نبودن هیچ وقت. 

تمام تلاشم از بچگی این بوده که دور بشم ازشون، حالا سوالم اینه چطور این چند سال رو تا زمانی که مستقل بشم یا از کشور برم، تحمل کنم در برابر حسادت ها و مسخره ها چی کار کنم؟! 

و دلم نمیاد اینو نگم مثلا من توی مدرسه خیلی خوب بودم از نظر اخلاقی، درسی و اجتماعی، فعال بودم ولی وقتی نزدیکانم اینو می فهمیدن مثلا میگفتن حتما معلمت نمی دونه وقتی پنج سالت بود یه روزی مثلا جیش کردی یا گریه کردی یا ... !!!

کلا به نظرتون فازشون چیه؟ من زودرنجم و خیال باف یا اونا کم درک؟

عذر می خوام که طولانی شد.


مرتبط:

زیادی مورد حسادت دیگران قرار میگیرم

جدیدا برادرها و خواهرمم به زندگیم حسادت می کنن

از هر چی حسادت و فضولیه حالم به هم می خوره

به همه در مورد حسادت مشاوره میدادم ولی ظاهرا گرفتارش شدم

با حسادت ها و توهین های فامیل چه کنیم ؟

جواب آدم های پر روی فامیل رو چه جوری بدیم ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه) روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه)