سلام به دوستان

با دیدن بعضی نظرات به این نتیجه رسیدم که باید نگران قد کوتاه خودم باشم ولی این بحث قد رو من هنوز نتونستم هضم کنم! سوالهایی برام پیش اومده . تو وبلاگ گشتم با این که درباره قد مطالب نسبتا زیادی بود ولی سوالهایی که من تو ذهنمه توش نبود ! گفتم سوالات رو مستقیم مطرح کنم تا ذهنم روشن بشه.

 

سوال اول : بعضی دخترها میگن دوست داریم شوهر آیندمون 20 - 30 سانت از ما بلند تر باشه . فرض کن یک همچین اتفاقی افتاد ؛  خوب که چی ؟ چی رو ثابت کردین؟ الآن مثلا قراره چه اتفاقی بیفته؟ نون و آب شده براتون؟ زندگیتون تضمین شده؟ رفاه بیشتر شده؟ چرخ نیلوفری رو به زیر آوردین؟ بحث جذابیت جنسی هم که منطقی اختلاف قد اگه زیاد باشه تو آمیزش لذت کمتر می شه! حتی شاید تو ذوق پسره بخوره . ( تو همین وبلاگ بحث شده بود که پسری قد بلند از قد خانمش که کوتاه بود راضی نبود و به مشکل خورده بودند)

در جستجویی که تو همین وبلاگ کردم دخترها چند تا دلیل بیشتر نداشتند :

1. « دوست داریم کفش پاشنه بلند 15 سانتی بپوشم. » 

خوب الآن این کفش گور به گور شده رو نپوشین  به کجا بر می خوره؟ تازه این کفشها برای ستون فقرات مضر هم هست !

2. « می خوایم تو بغل شوهرمون جا شیم !»

یعنی اگه شوهرمون 20 سانت بلندتر باشه تو بغلش جا میشن و اگه 10 سانت بلندتر باشه جا نمی شین؟ این چه مدل قوانین فیزیکیه که فرد قد کوتاه تو بغل فرد قد بلندتر (در حد 10 سانت) جا نمی شه؟

3. «دوستمون فقط 10 سانت از شوهرش کوچکتره و ته دلش ناراضیه (مثلا سر همون قضیه کفشهای پاشنه بلند) !»

اولا این دوستتون شاید تحت تاثیر همین فانتزیهای دخترهای مجرد قرار گرفته باشه . ثانیا خوب اونطرف قضیه رو هم نگاه کنین اگه اختلاف قد زیاد باشه ممکنه شوهرش ته دلش ناراضی نشه .

4. «می خوایم احساس امنیت کنیم!»

مورد داشتیم روح اله داداشی قهرمان مسابقات مردان آهنین توسط یک جوان 17-18 ساله و با جثه کوچیک با چاقو به قتل رسیده! آیا اونی که قدش 20 سانت بلندتره نسبت به چاقو ضد ضربست و یا چاقو خودش قد زوج رو اندازه می گیره و اگه اختلاف زیر 20 تا بود عمل می کنه؟

5. «می خوایم چشم همه در بیاد !»

که چی ؟ الآن قد شوهرت که یک چیز خدادادیه چه جوری باعث فخرفروشی می شه؟ ازخودت چی داری دوست عزیز؟

6. «دوستام همه پسر بالای 190 دوست دارن! »

دوستانت هم یکی مثل خودت درگیر فانتزیها نه واقعیتها!

7. «لامپ خونمون باید عوض بشه و این شدنی نیست جز با شوهر 20 سانتر بلندتر از خودمون!»

در وقت مقتضی باید نحوه استفاده از نردبان را به دوستان آموزش داد!

8. «می خوایم با شوهرمون بسکت بزنیم! (بسکت = بسکتبال) !»

حالا این همه زن و شوهر دارن با هم منچ بازی می کنن مشکلی دارن مگه ؟

و نتیجه : چند تا دلیل چیپ و سطحی ! دلیل عمقی دارین لطفا رو کنین!

 

سوال دوم : طبق مشاهدات این بنده حقیر در کامنتهای خانمها متوجه شدم که اکثریت خانمهای کاربر این وبلاگ داری خواستگاران فراوان از نوع قد بالای 190 هستند ! حالا اگه استثنایی به وجود بیاد و دختری باشه که خواستگاری با قد مورد نظر خودش نداشته باشه چی کار می کنه ؟ قید ازدواجو می زنه؟ اگه یک خواستگار همه معیارهاشو داشته باشه جز قد بهش چه جوابی میده؟ و سوال دیگه این که به ازای هر دختر چند پسر قدبلند وجود داره؟


سوال سوم : در آنالیز(!) خودم از کامنتها مرتبط با قد به مورد خاصی برخوردم ؛ دختر خانمی بود که می گفت به مادرش توصیه کرده هر خواستگاری که می خواد بیاد از پشت تلفن قد اون پسر رو بپرسه اگه کمتر از 185 بود اصلا راهش نده! آیا این مدل دخترها تو جامعه زیادن یا همونطور که گفتم یک مورد خاصه؟

بعضی ها برای این که نشون بدن پرتوقع نیستند می گن من به قد 175 راضیم و یا اگه همسرم فقط 20 سانت از من قد بلندتر باشه هم قبولش می کنم. با همین جملشون پسرهای زیر 175 رو کلا حذف می کنند!

 بعضی ها هم میان می گن قد برامون اصلا مهم نیست نشون به اون نشون که پسر 185 سانتی رو هم برای خواستگاری پذیرفتم!

بعضی ها هم می گن چه اشکال داره یک پسر قد کوتاه 180 سانتی رو اگه پولدار باشه به عنوان همسر انتخاب کنیم!

یا بعضی ها می گن اگه سن پسر کمتر از ما بود ولی قدش بلند بود مشکلی نیست!

یا یه مورد کلیپ تو تلگرام دیدم که دختره می گفت لطفا پسران بدتیپ و دهاتی و قدکوتاه نیان تو پیج من !

یا موردهای متعدد که دختر زیر 160 سانت قد ایده آل همسرش رو بالای 190 توصیف کرده بود!

 

نتیجه گیری نهایی اینجانب :

فانتزی های دخترهای مجرد هم باعث شده پسران قد کوتاه اعتماد به نفسشون رو از دست بدن و هم باعث شده خانمهای متاهلی که اختلاف قدشون با شوهرشون مثلا 10 سانته تحت تاثیر قرار بگیرن و یک نارضایتی (هر چند کم ) تو زندگیشون شکل بکیره  و هم

باعث خودشون ازدواجو سخت کنند سن ازدواج بعضی هاشون بره بالا و بعضی هاشون هم که به تجرد قطعی برسن!

 از اون طرف یک بار دیگه به من ثابت شد که چه برای پسرها و چه دخترها گفتن از دین و ایمان  طرف مقابل برای ازدواج شعاری بیش نیست یا  حداقل تو اولویت نیست !

نکته :

منظور من فقط دخترهایی هست که خیلی تو فانتزی قد تاکید دارن و حاضرن همه چیو فدای قد کنند! خود من اعتقاد دارم اگه اختلاف قد مثلا 10 – 12 سانت باشه به جایی بر نمی خوره!

 

برادر کوچک شما {{{حامد – قد 167 سانت


مرتبط با اختلاف قد در ازدواج:

اختلاف قد چقدر در زندگی مهمه؟

نمی خوام به خاطر اختلاف قد، الکی خواستگارم رو رد کنم

به خاطر اختلاف قد نه میتونم ولش کنم نه ادامه بدم

اختلاف قد 25 سانت در ازدواج مشکل زاست ؟

آیا اختلاف قد و هیکل در آینده برامون مشکل ساز میشه؟

اختلاف قد در ازدواج

اختلاف قد 70 سانتی مشکل ساز میشه ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج (۶۸ مطلب مشابه)