سلام

اگه کودک در سنین پایین بازخوردهای خوبی برای ظاهرش از پدر و مادرش دریافت کنه و مدام از اونا بشنوه ( الهی قربون دخمل خوشگلم برم من _  چه دختر خوشگلی دارم من ) و نظیر این جمله یقینا دختر بچه با اعتماد به نفس بالایی نسبت به ظاهرش بزرگ میشه .

یا زمانی که دختر ۲_ ۳ ساله از وسایل آرایش مامانش استفاده میکنه نباید مانع بشیم و رفتار خشنی داشته باشیم چون دقیقا نتیجه عکس میده .

اما یه نکته دیگه اینکه محیط‌ هایی می‌تونن باعث سلامت روانی شخص  باشن که شخص رو تایید کنن هر کسی یه  زمینه آسیب‌شناختی به طور ژنتیکی، تربیتی و تحولی در خودش داره اگه این فرد در محیط‌ هایی قرار بگیره که به نوعی برای این دختر خانم  تأیید و تقویت بوجود بیارن اونوقت این زمینه‌های آسیب‌ شناختی خیلی  بروز و تجلی پیدا نمی‌کنه ولی اگر در محیط‌ هایی قرار بگیره  که دامنه عدم تأیید شدنش فراهم بشه و بسیاری از رفتارهاش  رو شامل ‌بشه اونوقت  باعث ظهور این آسیب ها میشه .

به نظر من دخترهایی که بیش از آرایش می کنند باید یه فکر اساسی برا خودشون بکنند  و سعی کنن هم درس بخونن هم از نظر اجتماعی یه جایگاه شخصیتی پیدا کنن تا این ضعف اعتماد به نفسشون قوی بشه و تحصیلات ، باعث کسب محبوبیت و مقبولیت و تایید شدن  شون میشه و این موضوع پیش پا افتاده دیگه براش مهم نیست .
موفق و موید در پناه خدا.

نویسنده : زهرا دلآرام


مرتبط:

چرا میل به آرایش و جراحی زیبایی در بین بعضی ها زیاد شده؟

اهمیت زیبایی ظاهری برای آقایان در ازدواج

دو سوال در مورد دوام زیبایی ظاهری خانم ها

چرا خدا به یه عده اینقدر جذابیت ظاهری میده و به یه عده نه؟

فریب زیبایی ظاهری و پول طرف رو نخورید

کسی رو به خاطر ویژگی ظاهریش تمسخر نکنید

موندم تو عدالت خداوند در تقسیم زیبایی بین بنده هاش

دوست دارم همه وجودم رو جراحی زیبایی کنم

واقعا زیبایی انقدر زود از چشم یه مرد میفته؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تربیت رفتاری دختران (۱۱۰ مطلب مشابه)