بسم الله الرحمن الرحیم
 با عرض سلام و احترام
من خانمی 25 ساله هستم که با همسرم 7 سال تفاوت سنی دارم و نزدیک 10 ماهه عقدیم. و لی این تفاوت سنی را هیچ وقت احساس نکردم چون ایشان احساسی تر از من هست.ایشان برادر دوستم بود و من بنا به شناخت و اعتمادی که به دوستم داشتم و همچنین به دلیل ایمان و اصالت خانوادگیش  جواب بله دادم.

بنا به توصیه دوستم که گفته بود در جلسه خواستگاری از میزان دقیق حقوق و نحوه خرج کردن بپرس و هم چنین به قیافه اش هم توجه کن که هیچ کجای بدنش برات چندش آور نباشه.

منم به قیافش توجه کردم که معمولی بود برام. نه جذب کننده. نه منزجر کننده. اما در همان اوایل برادرم گفت قیافش خوبه؟ منم در حالی که از این سوال شوکه شده بودم گفتم آره. بعدش هم چهار نفری از قیافه همسرم از نزدیکان که نمی دونم از حسات بود یا از واقعیت ازش ایراد گرفتن.

من از اون به موقع خیلی به قیافه همسرم حساس شدم. همسرم در آفتاب پوستش تیره می شه و قدش 170 هست و 10 سانتی از من بزرگتره.  به خودم میگم چرا شوهرم قد بلند و زیبا نیست.

این اتفاق اون قدر برای من حاد شده   که در کوچه و خیابان همسرم را با مردهای دیگه مقایسه می کنم به طور ناخود آگاه.  تا آنجا که می تونم خودم کنترل می کنم. بعضی وقت ها هم دیگه خسته می شم. واقعه نمی دونم چکار کنم.

مامانم هم بعضی وقت ها این رو تکرار می کنه.  و می گه شوهر فلانی قد بلنده ولی دامادهای ما قد بلند نیستن. الان از این که به راحتی شوهرم به دیگرن معرفی کنم خجالت می کشم. نمی دونم این امتحان الهیه؟

به خودم میگم صبر کن انشائ الله بهتر می شه. اوایل به طلاق فکر می کردم . اما وقتی می بینم شوهرم با ایمان و با انصافه. دلم براش می سوره. چرا که او با چشم باز منو انتخاب کرد . به قول خودش دلبستم شد. 

همسرم شایستگی همسر مهربان و خوش اخلاق تر از من را داشت. من همش  با نمایش با اون برخورد می کنم. من قبل ازدواج از خدا و ائمه و شهدا کمک خواستم. نمی دونم چی شد. الان برای درس هایم به تمرکز نیاز دارم و این مسایل ذهنم درگیر کرده و نمی تونم درس بخونم. می شه ازتون مشورت بگیرم. فقط نگین طلاق بگیر. برام دعا کنین  در این ایام مبارک.


پیشنهاد:

از صورت خواستگارم خوشم نیومده (2)

با ظاهر خواستگارم مشکل دارم، بعدا ممکنه بهش علاقه مند بشم؟

خواستگارم بینی خودش رو عمل کرده و من نمیپسندم

خواستگارانی که دارم از لحاظ ظاهری برام جذاب و دلنشین نیستند

می ترسم مثل خواهرم بعد از ازدواج حسرت ظاهر مردان دیگه رو بخورم

فقط با ظاهر خواستگارم مشکل دارم

میدونم که ظاهر مهم نیست ولی ظاهر خواستگارم به دلم ننشست

در جلسه ی خواستگاری چقدر به قیافه و ظاهر پسر اهمیت میدید؟

آیا شغل خوب خواستگار نقص قیافه و چهره رو پوشش میده؟

قیافه خواستگار به دلم نچسبید ردش کردم

توقع دختران 18 ساله در مورد قیافه خواستگار

روی قیافه خواستگارم شک دارم

از لحاظ قیافه خیلی بالاتر از خواستگارم هستم

حساسیت مادر دختر روی تیپ و قیافه خواستگار

تعریف مرد یا پسر خوش قیافه از دید زنان و دختران چیه ؟

ازدواج با یک پسر خوش قیافه چه مشکلاتی داره ؟

چرا باید یه خواستگار خوشگل منو بپسنده؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه)