1 - هر کسی با هوای نفس خودش مبارزه کرد بیشتر صاحب دل میشه . جلوی هوای نفسش منظم و مداوم می ایسته . چنین کسی بیشتر اهل محبت کردنه . بی دلیل می تونه محبت کنه . کسی که مبارزه با هوای نفس می کنه خیلی عاشق پیشه میشه . بهترین جبهه برای مبارزه با هوای نفس ، مراقبت در خوندن نماز اول وقت هستش .

2 - آقایون و خانم ها به زندگی این طوری نگاه کنید . بگید من ازدواج کردم که به همسرم محبت کنم . نه این که محبت ببینم . از کسی انتظار محبت نداشته باشید . تصمیم بگیرید که به اطرافیان تون محبت کنید . محبت اونا خودش میاد !

3 – این اصل به زندگی مشترک اختصاص داره . می خوایم بگیم که یه زوج چطوری می تونن به هم محبت شون رو زیاد کنن . 

رگ خواب همدیگه رو باید پیدا کنن . زن باید مرد رو بشناسه ، مرد باید زن رو بشناسه . مرد و زن هر کدوم نیازهای اختصاصی دارن . خیلی وقت ها ، خیلی از مشکلات از این ناحیه بوجود میاد . اون نیاز اختصاصی درک نمیشه . 

کلیدی ترین راهی که محبت بین زن و مرد رو افزایش میده و عالی ترین برنامه برای رشد فرزندان شون به حساب میاد اینه ؛

آقایون مواظب باشن دل خانما رو نشکنن ، خانم ها مواظب باشن غرور آقایون رو نشکنن . آقایون گاهی دوست دارن خوب اطاعت بشن ، این خیلی مهمه براشون ، خانم ها دوست دارن گاهی خوب بهشون محبت بشه ، این یه اصل کلیدی برای اوناست . 

مادرها به بچه ها بگن که از پدرتون اطاعت کنید ، باباها به بچه ها بگن که به مادرتون محبت کنید . 

چون خانم ها و آقایون معمولا همدیگه رو نمیشناسن گاهی اشتباهات وحشتناکی پیش میاد . مثلا مرد ها و زن ها فکر می کنن طرف مقابل شون مثل خودشون هستش . مثلا خانمش ناز می کنه میره ،‌ آقا این رفتار رو با شخصیت خودش تحلیل می کنه فکر می کنه که خانمش قیافه گرفته . نه بابا این قیافه نگرفته ! مگه اخلاقش مثل شماست ؟! این ناز کرده که شما برید نازش رو بکشید . اون با شما قهر نکرده که !!!

یا مثلا آقا میاد خونه یکی دو تا دستور میده ،‌ می خواد اون حس مردونگیش رو نشون بده ، خانمه میگه این چرا دستور میده ؟! نه بابا شما یه آهنگ نمی دونم چی چی شو ... ! ، بزن بگو چشم آقای من ! این رام میشه برای شما . 

اینم بگم که خانم ها دوست دارن مردونگی شوهرشون رو ببینن ، البته در فضای آروم ! آب رو گل نکنید زلال باشه کفش رو ببینید . واقعا خانم ها گاهی دوست دارن فرمانده باشه مردشون ،‌ و فرمانش رو بپذیرن ! خانم دوست داره اینو !!!

منتهی نه این که آقا ، عقده های دوران کودکیش رو بخواد سر خانمش خالی بکنه ، کسی رو گیر نیاورده قبلا ، حالا می خواد هی فرمان بده !

مرد وقتی برای یک زن مثل یه فرمانده ، یک وجود مقدر ، وجود قابل اتکاء باشه ، وقتی این وجود محکم و مقدر کوتاه میاد و شروع می کنه به محبت کردن به همسر خودش ، اون وقت این محبت شیرینه . 

زن محبت هر کسی رو نمی پذیره . خیلی براش شیرینه ، میگه ببین این فرمانده من ، این مرد مقتدری که من بهش اتکاء می کنم ، چطوری به من محبت می کنه ؟

یه آقایی اومد پیش امام صادق علیه السلام گفت خانمم داره منو اذیت می کنه ، هی پیله می کنه ! میرم بیرون خرید بکنم میگه کجا بودی ! موبایلم خاموش میشه میگه را موبایلت رو خاموش کردی !!! شبیه یه همچین حرف هایی ! 

چه کار کنم ؟

آقا امام صادق علیه السلام فرمودند : تو به خانمت میگی من دوست دارم ؟! 

گفت نه ! آقا فرمود خب بگو . تو باید مواظب باشی دل خانمت رو نشکنی ، دل خانمت رو نلرزونی . بعد از مدتی اومد و گفت که ما رابطه مون درست شد .

مرد نسبت به زن تحبب داشته باشه و مهربانی ، زن نسبت به مرد تواضع داشته باشه و فروتنی . 

رگ خواب مردها همینه ! تواضع می خوان . خانم ها هم محبت آقاشون رو می خوان . 

4 – برای این که محبت تون نسبت به هم زیاد بشه یه محبوب مشترک پیدا کنید . که جفت تون به اون خیلی عشق بورزید . هیچی مثل این اصل محبت بین دو انسان رو افزایش نمیده . دو نفر بی دل به هم چسبیدن ، هوای نفس ندارن که از هم جدا بشن . 

برگرفته از سخنرانی آقای پناهیان 

منبع کلیپ صوتی : بیان معنوی


مرتبط با شوهرداری :

احساس میکنم برای شوهرم دلنشین نیستم

شوهر چقدر باید به زن محبت کنه ؟

مشکلات مالی برام هیچه اگه شوهرم بهم محبت کنه

چرا کلام شوهرم محبت آمیز نیست ؟

خلاء محبت شوهر با هیچ کلاس رفتن و ورزش کردنی پر نمیشه

چیکار کنم تا شوهرم محبت کلامی رو یاد بگیره ؟

نحوه ارتباط کلامی و محبت بین زن و شوهر

شوهرم ابراز محبت کلامی نمی کنه مگر اینکه خودم ازش بخوام

4 اصل برای افزایش محبت بین زن و شوهر

شوهرم با اخلاقه ولی نمی تونه محبت کنه

غر زدن، سرزنش کردن و منت گذاشتن اثر مثبتی روی شوهر نداره

چگونه شوهرداری کنیم ؟

چگونه باید شوهرداری کرد ؟

چگونه خوب شوهرداری کنیم ؟

 روش های خوب شوهرداری

روش های عالی شوهرداری

نکاتی برای شوهرداری - خانوم ها بخوانند

چطور شوهرم رو مجذوب خودم بکنم ؟

من نمیدونم چطور شوهرم رو مجذوب خودم کنم

چه کار کنم که برای شوهرم متنوع بشم ؟

چیکار کنم شوهرم بهم وابسته بشه ؟

چه جوری بلای شوهرم بشم ؟!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) محبت بین زن و شوهر (۵۱ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه)