سلام 

کاربر مژده هستم، اینکه دوستان معیارهای ازدواج شون رو نوشتند خیلی جالب بود برام. کار خوبیه، به نظرم آقایون بیشتر شرکت کنند بهترم میشه. 

خواستم منم معیارهام رو بگم تا راجع بهش صحبت کنیم؛

من ۲۰ سالمه و دانشجوی پرستاریم و وضع مالی پدرم متوسطه و تا سال بعد قراره از پرستاری ماهی بالای شش تومن درآمد داشته باشم. 

اول ملاک‌های مالیم رو بگم؛ 

شرایط مالی الآنش برام مهم نیست، ولی دوست دارم آینده شغلی خوبی داشته باشه و تو شغلش موفق باشه و هوش اقتصادی داشته باشه. اینکه در کنار هم موفقیت کسب کنیم برام لذّت بخش تره. 

من تمایل به مهاجرت دارم، البته اگه بشه، دوست دارم ایشون هم موافق با مهاجرت باشه و همکاری کنند. 

مدرک تحصیلی زیاد برام مهم نیست. مهم پختگی شخصیت هست برام چون سواد شعور نمیاره. 

ملاک‌های عاطفی؛ 

نه خیلی خشک و بی بخار باشه، نه خیلی احساساتی و رمانتیک. متعادل باشه. بیشتر صمیمیت برام مهمه دوست دارم یه مقدار پر حرف باشه. مثلاً اتفاقاتی که تو روز افتاده رو برام تعریف کنه، کلی خاطره بگه، در کل با هم صحبت کردن و بحث کردن رو دوست دارم. دوستم داشته باشه، به نظرم عشق اصلی ترین ستون زندگی‌هست. 

احترام گذاشتن برام خیلی مهمه چون کسی که با من بد رفتاری کنه من بیشتر بد میشم، دست خودم نیست. همین طور کسی که با من درست رفتار کنه من از اون بهتر رفتار می‌کنم.

با ایمان باشه یعنی نماز بخونه، روزه بگیره، خمس و زکاتش رو بده و شیعه باشه. 

اختلاف سنی مون از یک سال کوچک‌تر تا هشت سال بزرگ‌تر برام قابل قبوله. 

به تک فرزندی معتقد باشند چون به نظرم تمرکز کردن رو تربیت یک فرزند راحت تره. 

منفی باف و نا امید نباشه. شاد باشه. خسیس نباشه. مثل من درونگرا نباشه. شوخ طبع باشه. راجع به روابط مطالعه کرده باشه و روحیات زنانه رو تا حدی درک کنه. متعهد به زندگیش باشه. با حیا باشه. یعنی کلاً آدم نرمالی باشه. 

یه مورد دیگه که برام مهمه اینه که موبایلش رمز نداشته باشه، حس بدی پیدا می‌کنم. چون پدر خودم هم رمز گوشیش رو کل خانواده مون می دونیم.

 (مخفی کاری نکنه) 

از لحاظ جسمی و روانی سلامت باشند

ظاهرش همین که به دلم بشینه کافیه نظر خاصی ندارم. ولی اضافه وزن رو نمی تونم تحمل کنم. 

سابقه روابط نامناسب با جنس مخالف نداشته باشه همین طور سابقه خ. ا نداشته باشه، یا اینکه واقعاً توبه کرده باشه.

من اجازه دخالت خانواده‌ها رو تو زندگی نمی‌دم ایشون هم باید همکاری کنند تو این مورد. 

تو کارهای خونه همکاری کنه از جمله و جاروبرقی کردن و کارهای سنگین خانه داری، چون بدن خانوم ها ضعیفه و در دراز مدت برای سلامت مون خوب نیست (وبال گردن خودشون میشیم). همین طور تو بچه داری هم باید کمک کنه. به تربیت بچه اهمیت بده. 

آشپزی بلد باشه و مثلاً اگه من دوبار غذا پختم دوست دارم یک بار هم همسرم آشپزی کنه. 

این رو بگم که بیشتر این ویژگی‌هایی که از همسر آینده خودم توقع دارم، خودم دارم شون و رؤیا پردازی نکردم. 

ممنون که وقت تون رو دادید به پستم سعی کردم دقیق ملاک هام رو بگم اگه طولانی و شلخته نوشتم دیگه خودتون ببخشید.


مرتبط با معیارهای ازدواج:

چه ویژگی های پسندیده ای رو برای همسرتون مد نظر دارید؟!

ویژگی های همسرخوب از زبان متاهلین

از کجا بفهمم خواستگارم ویژگی های مردانه داره یا نه؟

پسر یا دختر چه ویژگی باید داشته باشه تا بهش بگن پخته شده؟

مهم ترین ویژگی هایی یک خانم برای زندگی مشترک

مهمترین ویژگی پسر برای ازدواج از نظر دختر خانم ها

اولین و دومین معیار برای ازدواج ، ایمان و اخلاق

هم کُفو بودن سومین معیار ازدواج

چهارمین معیار برای ازدواج ← اصالت خانوادگی

چه جوری باید معیارای ازدواج مون رو به طرف مقابل بگیم

جمع بندی معیار های ازدواج

بحث در مورد اصالت خواستگار


معرفی انواع کفویت های لازم برای ازدواج :

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت اعتقادی

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت ادراکی

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت اقتصادی

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت فرهنگی

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت ظاهری

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت سیاسی

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت شخصیتی


انواع بلوغ در ازدواج:

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ فرهنگی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اقتصادی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اجتماعی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ عاطفی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوع ذهنی یا فکری یا عقلی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اقتصادی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اخلاقی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ جنسی



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
بررسی معیارهای ازدواج دختران (۷۵ مطلب مشابه)