یه درد و دل که چند وقتی هست به خدا میگم، گفتم اینجا هم بنویسم که شاید شما در حق من و همه جوون ها دعا کنید. آخه میگن دعای دیگران در حق آدم بهتر مستجاب میشه تا دعا و زجه زدن هر روز خودم. من یک پسر 29 ساله‌‌ام که چندین ماه دیگه 30 ساله میشم. تا الآن درس خوندم، کارشناسی ارشد برق گرفتم، به امید اینکه بتونم یه کار خوب و آبرومند پیدا کنم تا باهاش زندگیم رو درست کنم. چند ماه دیگه به مدت 2 سال سربازم که امریه معلوم نیست بهتر شد یا نه.

برای کار کردن وقتی آگهی‌های استخدام رو می بینم، دولتی‌ها شرایط سنی دارند، همه میگن تو با این سن دیگه بدرد کار دولتی نمی‌خوری! شرکت‌های خصوصی هم که این قدر تخصص از یک فرد می‌خوان که من بخوام اون تخصص رو در حد معمولی یاد بگیرم باید 2-3 سال زمان بذارم. از لحاظ مالی هم چیزی ندارم، در حین تحصیل کار می‌کردم امّا در حد پول تو جیبی، چیزی برای پس انداز نمی‌شد کنار گذاشت.

من تو این سن، 14 ساله نیاز جنسی خودم رو سرکوب کردم. الآن دیگه از لحاظ نیاز جنسی فشارها رو می‌تونم تحمل کنم امّا به جز اون جدیدا دچار فشار عاطفی و روحی هم شدم، شاید برای بعضی پسر‌ها خنده دار باشه امّا اگر دختر بازی نکنی و کل 30 سال زندگیت داخل یه اتاق 12 متری باشی، حتما به این نقطه می‌رسید. به شدت نیاز دارم یکی رو کنار خودم داشته باشم که بدونم همراه زندگیمه. آدم تنبلی نیستم هر کاری که پول بتونم در بیارم انجام میدم.

شاید بگید خوب چند تا دوست پیدا کن، دارم 7-8 تا دارم امّا یا ازدواج کردن دیگه الآن سرشون گرم زندگیه نمی تونن با من مجرد وقت بگذرونن یا یکی دو تاشون هستن میرم بیرون این قدر بحث سیاسی و اقتصادی و... می‌کنند که ترجیح میدم بیام تو همین کنج اتاق تنهایی با خدای خودم حرف بزنم.

با این وضعیت اقتصادی من 5-6 سال دیگه باید کار کنم، اگر شرایط ثابت بمونه تا شاید بتونم ازدواج کنم. آخه خانواده‌ام هم به فکر من نیستن، فقط دنبال ازدواج برادر بزرگترم هستن که 38 سالشه و تا جایی که می دونم سرش گرم دختر هاست، بهونه میاره برای ازدواج و من که سالم می‌خوام زندگی کنم دارم زجر می‌کشم.

نمی دونم عدالت خدا کجاست، من از 6 صبح تا 12 شب بیدارم و در حال تلاش برای جور کردن امکانات زندگی که بتونم ازدواج کنم. دوست ندارم، دوست دختر پیدا کنم وقت بگذرونم باهاش امّا این حالت روحیم توانم رو کم کرده. دو تا از دوست‌هام در همین سربازی بدون کار ازدواج کردن، یعنی فقط رفتن خواستگاری و دوران آشنایی و حرف زدن شون در دوران سربازی بود و در همین حین کارشون درست کردن  و زندگی دارن می کنن. کاش خانواده‌ها به بچه‌هاشون به یک اندازه توجه می‌کردند.

 عزیزان خانواده برتر برای همه مجرد‌ها چه پسر چه دختر دعا کنید، برای منم ویژه دعا کنید تا شاید دعای شما برای من کار ساز شد.


مرتبط با مشکلات روحی و اقتصادی پسران:

به خاطر شرایط اقتصادی در توان خودم نمی بینم بتونم ازدواج کنم

یه حسی بهم میگه امسال سال آخر زندگیمه

تا کی باید دست مون در جیب پدر و مادر باشه؟!

برای اینکه روحم آروم باشه میرم کارگری، تا به خودم بگم رفتم سر کار

برادرم به خاطر بی توجهی های گذشته، عقده ای شده

پسری 26 ساله ام، برام سخته که از خانواده پول بگیرم

بیکاری یا مشکل مالی مرد رو عصبی می کنه ؟

بیایید علل بیکاری رو به چالش بکشیم

در مورد حل مشکل بیکاری چه کارهایی میشه کرد ؟

یه پسر وقتی ناراحته، چطور باید آرومش کرد ؟

شما چه می کنید با این وضع بی پولی ؟

درد شرمندگی مردان در این اوضاع اقتصادی

اشکالی داره پسر و دختر ازدواج کنن ولی هر کدوم سر سفره پدرشون باشن؟

تکلیف پسرانی که به خاطر شرایط اقتصادی نمی تونن ازدواج کنن چیه؟

پول که نداری دیگه کسی سمتت نمیاد


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
درد دل های پسران (۹۷ مطلب مشابه)