سلام

دختری هستم 37 ساله، با سطح تحصیلی و شغلی و خانوادگی خیلی خوب، خوش برخورد، اجتماعی و مذهبی. حتی تو این سن خواستگارهام از دخترهای جوان بیشتره ولی اصلا و اصلا میلی به ازدواج ندارم. 

به شدت به آرامش موجود زندگیم عادت کردم و نمیتونم به همش بزنم. واقعا احساس نیاز به همسر ندارم نه اینکه روحیه ضد مرد داشته باشم فقط و فقط ترس از ازدواج همراه با دلمردگی محض. یعنی هیچ حسی در من برانگیخته نمیشه موقع خواستگاری جز احساس اکراه و کراهت. 

میگم اگر اشتباه کنم و طرف از لحاظ فرهنگی با ما جور نباشه چه کنم؟، اصلا به صحبت کردن با خواستگار هم خوشبین نیستم و به نظرم نمیشه روش مانور داد. شهر ما رسم نیست زیاد با خواستگار صحبت کنند با یک جلسه هم که چیزی از اخلاق و فرهنگ فرد به دست نمیاد. اگر جبر محیط و حقارتی که متاسفانه توی نگاه شون به دختران مجرد سن بالا هست نبود هرگز به ازدواج فکر هم نمیکردم. 

حالا سوالم اینه واقعا اگر ازدواج نکنم پشیمان میشم؟ اصلا همه باید ازدواج کنند؟

چرا جامعه این دید بد رو نسبت به دخترها مجرد داره؟، برای غلبه بر این خجالت اجتماعی چکار کنم؟، اگر من ازدواج کنم ظلم در حق طرف مقابل نکرده ام با این بی علاقگی  نسبت به ازدواج؟، اگر برای فرار از دید اجتماع ازدواج کنم آیا به مشکل بر نمیخورم؟

برای غلبه بر دلمردگی نسبت به ازدواج و علاقمند شدن به ازدواج چه راهکارهایی دارید؟

ممنون میشم


مرتبط با عدم تمایل به ازدواج در دختران:

به خاطر خیانت هایی که دیده ام از ازدواج متنفرم

روحیاتم با خانم بودن، همسر بودن و کدبانو بودن جور در نمیاد

دخترم، اصلا هیچ میلی به ازدواج ندارم

به دختری علاقه دارم که نمیخواد ازدواج کنه

دخترم، نمی خوام ازدواج کنم ولی با دل والدینم چه کنم ؟

بر خلاف قبل الان دلم نمیخواد شوهر کنم

من از ازدواج می ترسم، چونکه اصلا نمی تونم به کسی اعتماد کنم

حس خوبی نسبت به ازدواجم ندارم و مطمئنم که خوشیخت نمیشم

نمی تونم هیچ پسری رو برای ازدواج دوست داشته باشم


مرتبط با کسب شناخت قبل از ازدواج:

پیش از ازدواج، حتما چند جلسه مشاور برید و خوب تحقیق کنید

روش کسب شناخت قبل از ازدواج

مخالفت والدین با دوران شناخت طولانی مدت قبل از ازدواج

برای شناخت، یک جلسه خواستگاری بهتره از چند سال دوستی است

روش افزایش شناخت از دختر در یک جلسه خواستگاری

روش شناختن افراد خودخواه قبل از ازدواج

برای کسب شناخت در ازدواج های فامیلی چکار باید کرد ؟

جلسات خواستگاری رو برای شناخت کافی نمی دونم

در خواستگاری بهتر میشه طرف رو شناخت یا در دوستی؟

میخوام با شناخت، شوهر کنم؟

رفت آمد خانواده ها برای شناخت بیشتر در قبل از عقد

جلسه دوم خواستگاری - شناساندن نه شناختن

خواستگاری راهی درست برای شناخت



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
عدم تمایل به ازدواج در دختران (۸ مطلب مشابه)