سلام

نمیدونم چرا بعضی خانواده دخترها اینقدر راحت دخترشون رو به یکی میدن، از طرف نمیشه 10000 تومن پول دستی بگیری اما دخترش رو راحت به عقد پسری که نمیشناسه در میاره.

تو رو خدا یه مقدار تحقیق کنین با پسر صحبت کنید، اون رو همراه خانواده خودتون کنید، رفتارش رو ببینید، رانندگیش رو ببینید، آیا تحقیر میکنه؟، آیا توهین میکنه؟، آیا تعادل روانی داره؟، آیا برای زندگی ارزشی قائل هست؟ و ...

من به خواستگاری یه دختر خانمی رفتم، (خواستگاری کاملا سنتی بود)، پدر و مادر دختر دبیر بودن و خانواده مذهبی و در عین حال عادل و درستکار، و در یک کلام موجه و خوب بودن.

دختره چند تا خواستگار داشت اما فقط به من اجازه داد که بیام، خودش احساس میکرد خدا شاید اینو میخواسته که دلم به تو راضی بشه، تو همون جلسه اول گفت آقا حله، بریم برا عقد!!! منم گفتم ما تو یه جلسه فقط خیلی خیلی کلی صحبت کردیم یه جلسه دیگه هم صحبت کردیم اما همه میگفتن لازم نیست دختر خوبه تو هم پسر خوبی هستی آشنایی بیشتر لازم نیست.

اینم بگم من 31 سالم بود و اون دختر 20 سالش و چون خواستگاری توسط رابط بود من هیچ اطلاعی از مشخصات دختر نداشتم تا زمانی که از خود دختر سنش و رشته تحصیلی و ... رو سوال کردم، به هر حال با وجودی که دیدم دختر خوبی هست اما دیدم فشارها برای عقد زیاده، منم پا پس کشیدم چون کار هول هولکی تو همچین امر مهمی خیلی اذیتم میکرد.

دختره که سرد شدن منو دید از خونه شون زنگ زد و گفت که من قصد ازدواج ندارم و تا چند سال دیگه به ازدواج فکر نمیکنم منم حرفی نداشتم، بعد کمتر از یک ماه شنیدم دختره با یه پسری عقد کرد! منم روحیه فضولی ندارم اصلا هیچی نپرسیدم.

بعد 3-4 ماه یه پسره باهام تماس گرفت به یه بهونه ای باهام تو پارک قرار گذاشت منم رفتم بعد در صحبت ها یواش یواش رفت سمت ازدواج و خواستگاری و ...، فهمیدم این همون نامزد دختره است، دیدم خلاصه کلامش اینه که آیا با دختره صیغه بودی؟! منم به روی پسره نیاوردم که فهمیدم نامزد دختره است، حقیقت رو گفتم ما فقط تو خواستگاری و یه جلسه دیگه با هم صحبت کرده بودیم نه چیز دیگه ای.

میخوام بگم پسره تعادل روانی نداشت خلاصه اون عقد حدود 5 ماه بیشتر دوام نیاورد و طلاق گرفتن و یه احساس سنگین شکست برای حانواده دختر و خود دختر بوجود آورد، این خانواده محترم خیلی ترس از آبروریزی داشتن در حد فوبیا بود، آبرو خیلی مهمه، اما اینکه همه ش به فکر این باشیم مردم در مورد ما چی میگن هم درست نیست و خیلی اذیت شدن.

من تا الان با هیچ دختری رابطه دوستی نداشتم و رعایت کردم و به نظرم باید حانواده دختر منو دیده بود باید قبول میکرد یه مدت خیلی کم و تو شرایط مد نظر خودشون به ما اجازه آشنایی بیشتر رو میداد و تو فامیل و آشنا قضیه خواستگاری مطرح نکنن تا معلوم بشه نتیجه چی میشه.

خلاصه این رو از تمام خانواده ها و دختر خانم ها میخوام که تو انتخاب چشم هاشون رو باز کنن و حتما پیش از بله گفتن چند جلسه مشاور خوب برن

با آرزوی خوشبختی برای همه خواهران و برادران عزیز


مرتبط با کسب شناخت قبل از ازدواج:

روش کسب شناخت قبل از ازدواج

مخالفت والدین با دوران شناخت طولانی مدت قبل از ازدواج

برای شناخت، یک جلسه خواستگاری بهتره از چند سال دوستی است

روش افزایش شناخت از دختر در یک جلسه خواستگاری

روش شناختن افراد خودخواه قبل از ازدواج

برای کسب شناخت در ازدواج های فامیلی چکار باید کرد ؟

جلسات خواستگاری رو برای شناخت کافی نمی دونم

در خواستگاری بهتر میشه طرف رو شناخت یا در دوستی؟

میخوام با شناخت، شوهر کنم؟

رفت آمد خانواده ها برای شناخت بیشتر در قبل از عقد

جلسه دوم خواستگاری - شناساندن نه شناختن

خواستگاری راهی درست برای شناخت


مرتبط با معرفی مشاور و لزوم مشاوره قبل از ازدواج:

معرفی مشاور برای مشاوره عاطفی و بحث ازدواج در تهران

معرفی مشاور برای مشاوره پیش از ازدواج در تهران

معرفی مرکز مشاوره قبل از ازدواج در غرب یا شمال غرب تهران

صحبت با مشاور در زمینه ازدواج لازمه؟

لزوم وجود قانونی که ازدواج رو بدون مشاوره ممنوع کنه

فرهنگ سازی برای مراجعه به روانپزشک ، روانشناس و مشاور

معرفی شماره مرکز مشاوره - 096400

معرفی مرکز مشاوره در شیراز برای مسائل خانوادگی و ازدواج

درخواست معرفی مشاور یا روانشناس در اصفهان

درخواست معرفی مشاور در شهر شیراز

معرفی مشاور در قزوین

چطوری به خواستگار بگیم بریم مشاوره قبل از ازدواج؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه) شناخت قبل از ازدواج (۱۵۲ مطلب مشابه) قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۹۶ مطلب مشابه)