به نام خدا

من اصلی‌ترین دلیل کم‌ شدن ازدواج و زیاد شدن دوستی و روابط آزاد رو فرهنگ غالب خانواده های ایرانی می‌دونم! چطوری؟

شاید این متن کمی چاشنی طنز داشته باشه، ولی طنز همیشه شیرین نیست، یه وقت هایی از زهر مار هم تلخ‌تره!

- آقا دوماد چیکارن؟

- ایشون تو بازار مغازه دارن!

- نه خب دومادِ من باس شغل دفتری و رسمی داشته باشه!

- حاج آقا خودتون کجا مشغول به کار هستید؟

- بنده بقالی دارم، همین سر کوچه!

- ماشاءالله ماشاءالله!

نه جدی چرا؟ چرا؟ حالا این سکانس جالبه:

- شما چند سکه‌ای می‌تونید پرداخت کنید؟

- والله من یه اکانت کلش دارم اونجا یه 1000 سکه‌ای دارم، حالا اگه کمه تا یه اکانت دیگه بخرم سکه‌اش بیشتر باشه!

- نه نه دست نزن پسرم! همین اکانتت کفایت می‌کنه!

البته این زیادی تخیلی شد، این نه تنها توی عرصه وجود جاش خالیه، خودمم قبول ندارم! حداقل از اکسیر مایه می‌ذاشت یه چیزی ولی سکه... بیخیال!

ولی انصافاً تعداد سکه باید منصفانه باشه!

سکه امروز 4 میلیون و 800 شده! اگه عروس خانوم متولد 1368 باشه، میشه 6 میلیارد و 566 میلیون و یه خورده‌ای ناقابل دیگه!

- کاش عروس خانوم متولد 1326 بود، اینطوری حدودا 200 میلیون ارزون‌تر در میومد! 

خود پدر عروس تا آخر عمرش کار کنه، شاید ثلث این مبلغ رو هم نتونه در بیاره، تازه اگه غذا نخوره و کل مخارج تعطیل بشه، اگه مخارج تعطیل نشه که حرفش رو نزنیم قشنگ‌تره!

اینجوری شاید پسره فکر کنه: 

خب اگه قراره اینقدر من مهریه بدم، با این مهریه می‌تونم زن بهتری بگیرم، خوش‌بَرو رو تر هم باشه! تازه باباشم اسمش «...» نباشه! (عی بابا!)

البته خونواده پسرها هم بی‌گناه نیستن ، اونها هم جالبن!

- شما رسم تون واسه جهیزیه چطوریه حاج آقا؟

- ما جهیزیه کامل می‌خریم!

- باشه فقط اگه میشه ما هم بیاییم که جنس های خوب خوب برداریم! به هر حال بحث یه عمر زندگیه و این چیزها... !

- ما رسم مونه واسه عروسی از خونواده عروس تراول می‌گیریم می‌ذاریم جیب راست مون، معتقدیم خوش‌ یمنی میاره! البته بعداً پس می‌دیم!

- چه جالب! ما هم رسم مونه که از خونواده دوماد تراول بگیریم و بذاریم جیب چپ مون! البته ما رسم مون نیست پس بدیم! (حالتون جا اومد؟!)

- هدف از ازدواج چیه بنظرت؟ (اینو پسره گفت!)

- عشق، صمیمیت، دوستی، عاطفه، همیاری!

[سری که بخاطر فوران احساسات کج‌رده بود را راست کرده و به خانه‌ای که باید بعد از عقد سه دونگ‌اش به نام او شود، فکر می‌کند]

راستی بعضی ها جدیداً میرن بخاطر پول با پیرزن‌ پیرمردا عروسی می‌کنن، البته ندیدم دست مردم، ولی شنیدم!

- پِشَلَم! پِشَلَم! فانتِشی تو برا بعدِ عقد چیه؟

- اینکه دندون‌ مصنوعیت بیفته و طی یک حرکت آکروباتیک باهاش رو پایی بزنم و بعد با دست بگیرمش و مانع از افتادنش روی زمین بشم!

[درخواست یه نایلون دارم]

راستی من فعلاً یه سکه رو جور کردم!

ولی تاریخ تولد کمی سخته، شاید فعلاًها باید کار کنم!

البته دوست داشتم به میمنت انقلاب شکوهمند اسلامی، 57 سکه بذارن و خلاص! ولی شنیدم پدرش به تاریخ شمسی اعتقاد نداره و تاریخ شاهنشاهی رو قبول داره! این طوری یه نمه کارم سخت‌تر میشه! [اسیر شدیم!]

ارادت‌مندم

تیشه‌ی فرهاد


مرتبط با عوامل کاهش ازدواج:

جلسه اول سلسله بحث های علل کاهش ازدواج، عقده پسرها

سلسله مباحث عمومی علل کاهش ازدواج

باز هم افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج

کاهش میل به ازدواج با بیماری دو قطبی ارتباطی داره ؟

نظرسنجی در مورد مهمترین دلیل کاهش ازدواج

دلایل عدم ازدواج علی رغم داشتن شرایط

کمال گرایی باعث شده تمایلی به ازدواج با افراد عادی نداشته باشم


مرتبط با سختگیری در ازدواج:

ضررهای سخت گیری های ازدواج بیشتر به دختران میرسه

واقعا این همه سخت گیری والدین لازمه ؟

نکنه بخاطر سخت گیری هام از سن ازدواجم بگذره ؟

سخت گیری در مسائل اعتقادی برای انتخاب همسر

چطور به خانوادم بگم که در مورد خواستگارام کمتر سخت گیری کنن؟

پسر سخت گیری در امر ازدواج هستم

دختری 27 ساله ام که پدرم در ازدواجم سختگیری میکنه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج (۶۸ مطلب مشابه)