درود

در این سلسله بحث ها تصمیم داریم با نظر هم به ریشه کاهش ازدواج و ارائه راهکار بپردازیم.

همچنین اگه به صورت ایده آل پیش بریم ، انتظار اعلام نتایج حاصل از عملی کردن راهکار ها رو پس از چند ماه داریم (حالت آرمانی) . 

برای اینکه این سلسله بحث ها مفید باشه چند تا قانون وجود داره ؛

۱- از شعار دادن و کتابی حرف زدن پرهیز کنیم تا رغبت ایجاد بشه

۲- از بی احترامی ، متهم کردن جدا پرهیز کنیم و این رو درک کنیم که هر انسانی در هر مقامی کرامت بالایی داره

۳- ظرفیت انتقاد رو بالا ببریم و لحن مطالب مون آروم باشه

تاثیر کلام آروم بسیار بیشتر از پیام تند هست

۴- برای اینکه وبلاگ یکنواخت نشه ، و خسته نشید هفته ای یک بار مطلب ارسال می کنم

۵- اگه کسی خواست هفته بعد مطلب ارسال کنه میتونه اعلام کنه و این که فقط یه نفر مطلب ارسال کنه واجب و قانون نیست

با این کار میخوایم دموکراسی کامل رو به اجرا در بیاریم

۶- هنگام ارسال مطالب یا اعلام نظرات دنبال اینکه مدرک تون کجاست ( مگر اینکه بخواد آمار مهمی رو اعلام کنه ) یا رفرنس حرفاتون چیه نباشید

هر کس تجربه ای داره ، دارای اندیشه ست و قرار نیست فقط منبعی و کلیشه ای صحبت کنیم

۷- برای این کار لطفا صفحه جدا در نظر نگیرید ، چون صفحه بعد یه مدت گُم میشه

۸- مطالب لطفا خیلی طولانی نباشه

یعنی حداکثر بین ۵ تا ۷ دقیقه ( در طولانی ترین حالت ) طول بکشه

ادامه بحث به کامنت ها کشیده بشه

۹- بعد از پایان بحث در یک تاپیک ، توسط یک نفر ( صاحب پست ) یه نتیجه گیری کلی بشه

۱۰- بعد از مثلا ده جلسه ( اگه در هر جلسه درباره دو تا موضوع صحبت کنیم ) باید بریم سراغ راهکار و کسب تجربه از متاهل هایی که تونستن ازدواج کنند

مثلا اینکه آیا این حدیث که می فرماید اگه فقیر باشید و ازدواج کنید خدا شما رو از فضل خودش بی نیاز میکنه ، در زندگی تون دیدید؟

برای خود من ، دامادمون موقع خواستگاری از خواهرم هیچی نداشت ( حالا نمیگم کار خوبی کردیم اعتماد کامل کردیم ) ولی بعد از چند ماه هم ماشین خرید هم کار خوب پیدا کرد و خونه با رهن مناسب هم پیدا کرد . مثال بود

ببخشید نکات طولانی شد اما لازمه بگم

۱۱- خواهش میکنم ازتون که افراط و تفریط نکنید و پست رو به حاشیه نبرید

افراط و تفریط یعنی چی ؟ یعنی فضای پست مطلق مذهبی نشه و دائم نگید فلان چلّه

حاشیه نره هم یعنی اینکه سیاسی نشه یا نریم تو دل اقتصاد

۱۲-‌ اگه مشارکت کم باشه یا اکثریت مخالف باشن بحث تعطیل میشه

من برای نمونه از اینکه چطور بحث رو شروع کنیم اولین مطلب رو در یک تاپیک جداگانه دیگر ارسال می کنم .

مثلا تو یه مطلب نیاییم درباره ده تا علت بحث کنیم . این طوری بحث به حاشیه میره

هر چیزی آهسته و پیوسته نتیجه میده

اگه این روش نتیجه داد، میتونیم از اون در زمینه اقتصادی - مشکلات روانی و ... هم به کار بگیریم

با این کار وبلاگ از یکنواختی در میاد.

در ضمن؛

من آقا هستم . ۲۸ ساله، فوق لیسانس یکی از شاخه های علوم انسانی، شغل دارم و مستقل از خانواده، مجرد اما امسال قصد ازدواج دارم .


مرتبط:

باز هم افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج

کاهش میل به ازدواج با بیماری دو قطبی ارتباطی داره ؟

نظرسنجی در مورد مهمترین دلیل کاهش ازدواج

دلایل عدم ازدواج علی رغم داشتن شرایط

کمال گرایی باعث شده تمایلی به ازدواج با افراد عادی نداشته باشم


مرتبط با عدم تمایل پسران به ازدواج :

چرا بعضی از پسرانی که شرایط خوبی دارند ازدواج نمی کنند؟

آیا واقعا با بالا رفتن سن حس نیاز به ازدواج مردان کم میشود؟

سوال از مجرد هایی که قصد ازدواج ندارند

چرا بعضی از پسران ازدواج نمی کنند؟

پسرهایی میشناسم که همه چی دارن ولی میلی به ازدواج ندارن

چرا یه پسر 28 ساله با وجود داشتن شرایط ، ازدواج نمی کنه ؟

چرا یک پسر باید ازدواج کند؟

دلایل عدم ازدواج علی رغم داشتن شرایط

چرا اقدام برای ازدواج ، این روزها کم رنگ شده؟


مرتبط با تمایل داشتن به تنهایی:

تنها موندن خیلی بهتر از بودن با کسانی باشی که حرفت رو نمی فهمند

تعریف یه مرد از تنهایی چیه؟

خدایا ازت می خوام دلم و محکم کنی که بتونم تنهایی رو تحمل کنم

بر اثر تنهایی با دختری دوست شدم

دلم میخواد تنها باشم تا آخر عمر

عاشق تنهاییم و دوست دارم از خانوادم دور باشم

میخوام خونه جدا بگیرم و تنها زندگی کنم

دوست دارم تنها باشم اما از تنهایی میترسم

تنها زندگی کردن خیلی بهتر از با خفت زندگی کردنه

شاید بهتر باشه تنها زندگی کنم

دید مردم به یه دختری که تنها زندگی میکنه چیه؟

از تنهایی خودم لذت میبرم و دوست ندارم شوهر کنم

می خوام ثابت کنم تنها باشم اتفاقی نمی افته

من عاشق تنهایی هستم و نمیخوام شوهر کنم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) عدم تمایل به ازدواج در پسران (۱۹ مطلب مشابه)