من یه دوستی دارم که سنش بالای چهل سال شد و ازدواج کرد و میخوام داستانش رو براتون تعریف بکنم و یک نقدی هم هست به دختران و پسرانی که راحت درباره سن ازدواج نظر میدن و به جوان 27 ساله هم میگن تو سنی نداری! (اتفاقا به نظر من 27 ساله هم زیاده) به 40 ساله هم میگن تو سنت کمه هنوز! به 35 ساله هم میگن تو هنوز جوانی! بگذریم!

این دوست من تا 41 سالگی زندگی مجردی خیلی شادی داشت، وضع مالیش زیاد مناسب نبود، میگفت دوست دارم ازدواج بکنم ولی خب شرایطش زیاد خوب نبود از خواهر و مادر و پدر پیرش نگه داری میکرد و باعث میشد که بازم نتونه ازدواج کنه، به هر حال خواهرهای کوچیکترش هم همه ازدواج کرده بودن و فقط اون مجرد بود.

این دوستم همیشه میرفت کوه نوردی و ... و واقعا خوش بود، همیشه تصاویر جاهای دیدنی دنیا تو موبایل و کامپیوترش بود و ...، و خب مسئولیت زن روی دوشش نبود ولی بازم گاهی میگفت که دوست دارم ازدواج بکنم به هر حال طبیعیه این ... .

بلاخره یه زمانی رسید که تصمیم جدی به ازدواج گرفت، یه خانم سن بالا مثل خودش پیدا کرد که یکی دو سال از خودش کوچیکتر بود، اولش که عقد کردن خیلی خوشحال بود و خیلی داشت لذت میبرد، چون اتفاق تازه ای در زندگیش بود، چون اهل دوست دختر و ... هم نبود کلا خیلی براش شیرین شده بود یه کم جوونتر به نظر میرسید حتی .

دختر هم اولش خیلی کم توقع و خوب نشون میداد که متاسفانه چه دختر و چه پسر در جامعه ما خیلی ها خودشون رو مخفی میکنن، دختر با حجاب و پاکی بود، منتهی اخلاقیات درستی نداشت .

وقتی میرن زیر یک سقف، این دوستم انگار هر روز افسرده تر میشه، زنش پیله میکنه و گیر میده که طلا بخر برام، فشار میاره، باهاش نمیسازه، بد اخلاقی میکنه، کوچکترین کاستی ای در زندگی شون به وجود میاد داد و بیداد میکنه و مهریه رو میگه میذارم اجرا و ... .

واقعا این دوستم رو چند وقت پیش دیدم گفت بزرگترین اشتباه زندگی من ازدواج بود! 41 سال راحت زندگی کردم و فقط یک مشکل داشتم، ولی الان ازدواج کردم و هزار تا مشکل دارم! و از طرفی گفت توصیه های دین اشتباه نیست.

گفت اگر من ترسم رو کنار میذاشتم و قبل از اینکه پدر و مادر پیر بشن و مسئولیت مراقبت از اون ها رو به عهده بگیرم، و دیر ازدواج بکنم می اومدم و به حرف دین گوش میکردم و مثلا در 20 سالگی ازدواج میکردم، اگه حتی طلاق هم میگرفتم و بعد دوباره زندگیم رو با یک زن دیگه جمع میکردم خیلی بهتر و با ارزش تر بود و الان خیلی جول تر بودم از اینی که الان هستم و خیلی بیشتر لذات دنیا رو تجربه میکردم. الان در این سن  ازدواج هم دیگه لذت ازدواج جوانی رو نداره ، ازدواج در سن بالا یعنی ناسازگاری های زیاد .

شخصیت هایی که کاملا شکل گرفته و دیگه انعطافی نداره! حالا مساله بارداری بی کیفیت و پیری زیاد مادر و پدر و تاثیرات بدش روی تربیت فرزندان، چون پدر و مادر پیر روحیه پیری رو به بچه ها منتقل میکنن و اون بچه هم نمیتونه با پدر و مادرش اون جوری که باید خوش باشه، بچه هنوز مدرسه ابتدایی میره پدر و مادرش دیگه دارن پیر میشن، بچه میره دبیرستان پدر و مادر دیگه داغون شدن و دو زار هم اعصاب ندارن! بچه میشه 20 سال پدر و مادر پیرش میوفتن روی دستش!

دختر و پسرانی که اینجا میاید میگید سن ازدواج باید بالای سی باشه و به اونایی که در این سنین هستن میگین شما هنوز سنی ندارید، لطفا همه جوانب رو بسنجید. این دوستم که دیگه به خاطر مهریه باید تا آخر عمرش با همون بسوزه!!! البته مشکل از اون دختر نیست! مشکل از دوستمه که باید زود ازدواج میکرد .

حالا من که نزدیک سی سال هستم یک دوست دیگه دارم، اون سی و چهار سالش شده، اونم میگه دوست داشتم زود ازدواج بکنم ولی اصلا نفهمیدم کی شدم 34 سال! منم بهش گفتم انگار همین دیروز بود که 18 ساله بودم الان شدم نزدیک 30 سال!

دخترها اون قدر سختگیری میکنن به پسرها که قبل 30 پسر موقعیت مناسبی نداره که شرایط کشور و اقتصادی هم تاثیر گذاره و بعد از 30 هم که ازدواج بکنن فایده ای نداره! هم دخترها سخت گیرتر میشن و متوقع تر هم پسرا داغون تر !!!


مرتبط :

به نصیحت های والدین، جامعه و دوستان گوش نکنید، هر چه زودتر ازدواج کنید!

از بی همسری خسته شدم

سوال از دهه شصتی هایی که چشم انداز روشنی ندارند

ازدواج حلقه گمشده بعضی ها

پدر دختر مورد علاقم اعتقاد داره نمی تونم خرج یه زندگی رو بدم

نمیتونم که تا 60 سالگی عفت پیشه کنم

خواستگار 38 ساله م به زور اطرافیان اومده جلو

کی قراره به یه زندگی خوب برسم ؟

خسته شدم، هر جا میرم همه میگن چرا زن نمیگیری ؟

بخدا منم دوست داشتم ازدواج کنم

سن ازدواج هر چی میره بالاتر انسان سختگیر و ریزبین میشه؟

پسر 32 ساله ی صفر کیلومتر بی عرضه است ؟

رسومات دردسرساز و بی فایده ازدواج رو بشکنیم

چرا بعضی ها ازدواج رو یه غول وحشتناک می بینن ؟

عقد کنیم و تا زمان ایجاد شرایط ازدواج ، موافقید ؟

ائمه تاکید کردن به ازدواج آسان اما انگار گوش ما بدهکار نیست!

با آسون کردن شرایط ازدواج به خودمون کمک کنیم

اگه دختران و پسران در سنین پایین عقد کنن چه مشکلاتی داره ؟

کاش عقاید مردم جامعه طوری بود که بچه هاشون زود ازدواج کنن

ترس از ازدواج ، یکی از مشکلات ازدواج آسان


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) ازدواج در سن پایین (۱۹ مطلب مشابه) ازدواج و مسائل درک نشدگان (۱۰۲ مطلب مشابه)