سلام
برای ناپخته بودن هم راه حل هست . بنظر من برای ازدواج پنجاه درصد پختگی به اموزش ربط داره . من آدم های سن بالا ی زیادی دیدم که ازدواج کردن و مهارت همسرداری ندارن . زیاد دیدم ادم هایی که دیر ازدواج کردن ولی اثری از پخته شدن در اون ها نیست .

 کاش پدر و مادر ها یا آموزش و پرورش اوایل نوجوونی این آموزش ها رو به بچه هاشون میدادن . آموزش همسرداری ، صبر ، گذشت ، محبت ، و آشنایی با روحیات جنس مخالف .

برای پدر و مادر ها هم لازم نیست که حتما کلامی بخوان به بچه هاشون همه چیزو توضیح بدن . میتونن کتاب هایی رو در این باب  تهیه کنن و به بچه هاشون هدیه بدن . اگه پدر و مادر ها زیرک تر بودن بچه ها خیلی زودتر از این ها بزرگ میشدن . خواهش می کنم اگه رفتار اشتباهی یا مسئولیت ناپذیری در فرزندتون می بینین قبل از اینکه به جوونی و کله خراب بودنش اشاره کنید ببینید کجای تربیتتون مشکل داشته .

 رفتار پدرو مادر حتی تو سنین پایین و قبل از دبستان خیلی روی شخصیت بچه ها تاثیر میذاره . من شنیدم که توی تربیت اسلامی هفت سال اول باید از هیچ محبتی به فرزند دریغ نکرد و  باهاش ساخت و هفت سال دوم باید با حفظ احترام سختگیری کرد و بهش مسئولیت داد . بعد از این چهارده سال به بچه اجازه داد که خودش باشه و خودش انتخاب کنه و خوب و بدو تشخیص بده + راهنمایی . اگه حالا که بچه تون 15 سالشه و تنبل یا بی ادب و ...  خلاصه از لحاظ تربیتی نسبت به بقیه عقبه مشکل از اون چهارده سال قبلیه . 

اگه روزی ازدواج کنم و دختر دار بشم حتما تموم مهارت های سطحی ای که فکر می کنم یه خانوم باید یاد داشته باشه مثل اشپزی و ... رو ( که زیاد به رشد فکری ربط نداره ) تو دوران ابتدایی کامل به دخترم یاد میدم . و همینطور به پسرم تربیتی به نسبت پسر بودنش .  پدرو مادری که خودشون بزرگوار باشن و آینه ی تموم خصلت های خوبی که دوست دارن در آینده در فرزندشون داشته باشن و فرزندشون رو درست  و اسلامی تربیت کنن + لقمه ی حلال ، دیگه نباید جای هیچ نگرانی ای باهاشون باشه .


من که 18 سالمه فکر می کنم زودتر از این ها می تونستم ازدواج کنم و زندگی  خوبی داشته باشم.  بحث عجله نیست . از نظر من زود ازدواج کردن منفعت زیادی داره. هم برای خود فرد و هم برای جامعه .

هم در وقت مناسب وارد مسئولیت های زندگی شده . هم زودتر بزرگ میشه و زود تر دید عاقلانه تری نسبت به زندگی پیدا می کنه و خودشو با شرایط وفق میده .  هم روابط نا مشروع و خیانت ها و مشکلات روحی روانی کاهش پیدا می کنه . نیاز های عاطفی و جنسیش برآورده میشه و بجای اینکه سال ها فکرش و قدرت جوونیش رو به پای خیالبافی درباره ی ازدواج یا دوستی با جنس مخالف و ... حروم کنه میتونه با فکر بازتری به ضروریات جامعه و دین بپردازه و از لحاظ روحی خودش  رو رشد بده . و در کل جامعه ی سالم تر با مردم سالم تری خواهیم داشت .

لطفا بجای اینکه به بچه هاتون بگید ازدواج براش زوده و نا پخته ست روی پخته شدنش کار کنید .


مرتبط با ازدواج آسان و در سن پایین:

چرا خانواده ها نمیذارن دوستی دختر و پسر شرعی و عرفی بشه؟

اگه دختران و پسران در سنین پایین عقد کنن چه مشکلاتی داره ؟

به کسانی که ادعا میکنن ازدواج باید تو سنین پایین باشه

بچه ها رو چطور باید تربیت کرد که در سن پایین آماده ازدواج باشن ؟

عقد کنیم و تا زمان ایجاد شرایط ازدواج ، موافقید ؟

آیا حاضرید ازدواج آسان بکنید ؟

از کجا میشه فهمید یه خواستگار جنم کار کردن داره یا نه ؟

ائمه تاکید کردن به ازدواج آسان اما انگار گوش ما بدهکار نیست!

اسلام میگه ازدواج سریع و آسان

به نصیحت های والدین، جامعه و دوستان گوش نکنید، هر چه زودتر ازدواج کنید!



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج آسان (۵۶ مطلب مشابه) ازدواج در سن پایین (۱۹ مطلب مشابه)