سلام

میخوام برم خواستگاری. نگو نه، نگو نمیشه. شرایطمم همینه. مطمئنم که میشه.

توضیحات:

میخوام برم خواستگاری یک دختر و بگم که من درآمدم خوبه ولی نه زیاد. سالم و کاری هستم و تا حالا با یک دختر هم دوست نشدم و متعهد و معتقد هستم. نماز میخونم و روزه میگریم. ماهواره نگاه نمیکنم و ... ، برای عروسی سرویس طلا نمیخرم. ( توی زندگی 1000 تا واست میخرم! اگر شرایطش پیش اومد. اگر نیومد هیچ چی ) ، ازت هیچ جهیزیه ای نمیخوام. ، شرط تنصیف اموال رو چشم بسته امضا میکنم.

مهریه 5 سکه ( اگر دختر خیلی خوب بود ( از لحاظ اخلاق و حیا و حجاب ) و قیافه اش معمولی ) اگر هم دختر خیلی خوب بود و قیافه اش هم خیلی زیاد زیبا در حد ... ، 14 سکه . به دختر میگم تنها توقعی که از شما هم دارم این هست که خانه داری انجام بدی و خانوم خوب خانه باشی.


عروسی میگریم واست ولی نه عروسی لاکچری و اینکه یک سال فکر کنیم به اینکه چه کارهای متفاوتی انجام بدیم! تا عروسیمون خاص باشه! بعدا یک عمر به هم متلک بگیم و تو سرو کله هم بزنیم برای همون عروسی! این کارو اصلا انجام نمیدیم و عروسی خیلی ساده و بدون توقع خاص و عجیبی از هم. نه من از تو نه تو از من.

هر کسی میخواد هر جور زندگی بکنه، بکنه. این پکیجی که من برای عروسی خودم در نظر گرفتم و تصمیمیه که من در نهایت گرفتم. دقیقا یک ازدواج راحت و اسلامی هست و انسانی و آسان. و اگر همه جوونا اینو قبول داشتن الان انقدر بدبخت مجرد نداشتیم. در پایان فرمایشم رو با این جملات به پایان میرسونم.

اسلام گفته بهترین راه انتخاب همسر صالح شامل مراحل زیر هست »

☘ اسلام برای رسیدن به همسر مطلوب چند اصل را بیان می کند . آنهم موفقترین طرح را ، هم برای مرد ها و هم برای زن ها و هم برای سلامت خانواده ها و جامعه بیان می کند .

☘ چه کسی می داند همسر واقعی او که همتای او باشد یا به قول احادیث کفو و همسرش چه کسی است ؟ جواب آن ساده است : همان کسی که نان دهد ، دندان دهد و همان کسی که دندان دهد ، نان دهد . خداوند لحظه ای که انسان را آفرید برای همتا و کفوی آفرید . پس او می داند همسر واقعی چه کسی است . به همین خاطر پیامبر اسلام (ص) دستور داده اند که انسان قبل از #خواستگاری ، بوسیله دو رکعت نماز با خداوند تبارک و تعالی ارتباط برقرار کند . دو رکعت نماز بخواند و بعد از آن بگوید خدایا ! راه رسیدن به همسر مطلوبم را برایم آسان کن

☘ به این روایت توجه کنید :
حضرت رضا (ع) فرمود : چون تصمیم گرفتی ازدواج کنی ! از خدا خیر ، سپس اقدام کن . دو رکعت نماز بگذار و دستها را به درگاه خدا بردار و بگو خداوندا ! من در فکر زناشویی هستم . همسری برایم فراهم کن که از نظر اندام و اخلاق پاکدامن ، در نگهداری مال و آبروی همسر وفادار ، و زیبا و فرزند آور و سر آمد زنان جامعه ام باشد.

من هم نهایتا تصمیم گرفتم که طبق دستور اسلام پیش برم. میخوام دل رو بزنم به دریا و بگم توکل بر خدا. مطمئن هم هستم که هیچ چیزی جز اون چیزی که میخوام، برام فراهم نمیشه. چون خدا خودش وعده داده. چون خدا به من قول داده. پس به جای اینکه بشینم توی خونه و توکل نکنم و بترسم.

میگم یا خدا. میرم جلو و اگر در چند مورد اول هم همونی که خواستم رو پیدا نکردم. اونقدر میگردم که اونی که میخوام رو پیدا کنم. و اونی بشه که خدا توی قرآن بهم وعده داده که در کنارش آرامش بگیرم و به سعادت برسیم.

نه اون پرتوقع های غرغرو و داد بزن مهریه بالا و طلا خواه و عصبی و نساز (که از همون اول فکر خوبی های من نیستن. فقط فکر جمع کردن مال هستن و درست کردن پشتوانه برای خودشون و از همون اول فکر طلاق و تلکه کردن مرد هستن و فکر این هستن که اگر مردم مثلا فلج بشه و ... من پشتوانه داشته باشم و بارم رو ببندم و برم و راحت زندگی کنم و ...) که اینجور دخترها و زن ها نه هرگز خودشون آرامش میگیرن و نه میتونن آرامش رو برای شوهرشون فراهم بکنن. هرگز.

جالب اینجاست که دیگه از این موضوع نمیترسم. چون ایمان قلبی در این زمینه به خدا آوردم. میرم صادقانه شرایطمو میگم. هر دختری قبولم نکرد. منم بهش میگم شب بخیر. پا میشم میام بیرون. اگه قبول کرد، تمامه.

هیچ مقصر دخترها و خانواده های دختر نیستن. اصلا نیستن. مقصر ما پسرها هستیم. کَسی مجبورمون نکرده که هر شرطی گذاشتن بپذیریم. کسی نگفته که ما نباید شرط بذاریم. ما هم میتونیم شرط بذاریم. ما مجبور به پذیرش چیزهایی که دوست نداریم و رو در بایستی نیستیم. ما نباید با زندگیمون قمار کنیم. اگر هر جا رفتیم و شرط مزخرف گذاشتن و کلاس و منت بیخودی و اضافی گذاشتن. بگیم شب بخیر. بریم دنبال نفر بعدی.

تمام

بیشتر بخوانید ...

خواستگارم میگه بیشتر از 14 تا مهریه نمیدم

با آسون کردن شرایط ازدواج به خودمون کمک کنیم

عقد کنیم و تا زمان ایجاد شرایط ازدواج ، موافقید ؟

خواستگارم برای ازدواج با من سه شرط گذشته !

با این مهریه ها نمی صرفه ازدواج کنم

خواستگاری که می خواد مهریه عند الاستطاعه باشه نه عند المطالبه

از ترس مهریه سنگین، جلسات خواستگاری رو ادامه ندادم

حتی اگه بمیرم مهریه بالا قبول نمی کنم

مهریه رو بالا میگید که دستش بسته باشه ازتون پیروی کنه؟

هفته دیگه عقدمه و از قبول مهریه بالا می ترسم

ما که نمی تونیم مهریه بدیم قید ازدواج رو بزنیم ؟

شوهرم میگه برو سکه هات رو ببخش تا بتونم بهت اعتماد کنم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)