سلام

امیدوارم حالتون خوب باشه .

دختر ٢٤ ساله از خانواده کم جمعیت و با ابرو ، با وضعیت مالى معمولى ، چهره نه چندان زیبا (لطفا نگید اعتماد به نفسم کمه و ... ) محصل رشته ریاضیات محض  . با یه خانواده ١٨ ساله همسایه ایم  ، یه پسرِ ٢٨ ساله دارن که مامانش جدیداً از مادرم خواستگارى کرده ، مادرش بهم گفته که پسرش عاشقمه . از ویژگى هاى این پسر مختصر باید بگم ؛

اخلاق فوق العاده اى داره ، چشم پاکه ، دوست دختر نداشته ، نماز میخونه ، روزه میگیره ، ندیدم غیبت کنه یا دروغ بگه یا مسخره کنه ، تو این ١٨ سال یه کلمه فحش از دهنش نشنیدم ، مهربون و با شخصیته ، خیلى با شعوره ؛ مثلا هر وقت که در خونمون باز بود ، موقع رد شدن به داخل خونه اصلا نگاه نمیکرد . اهل سیگار نیست ، از الکل و رفیق بازىِ " مفرط " هم به دوره ، پسر با انگیزه ، داراى هدف و اهل مطالعه و ورزشه .

خانواده بسیار محترم ، با ابرو ، کم جمعیت با وضعیت مالى خوب و وضعیت اعتقادى پایین تر از ما داره ، کارش مرتبط با تحصیلاتش هست . 
فوق لیسانس عربى و دکتراى مدیریت داره ، به تازگى استاد دانشگاه شده ، در کنارش تدریس خصوصى ، تدریس در موسسات ، نوشتن کتاب و برگزارى سمینار ویژه کنکورى ها از فعالیت هاشه ، ( با دخترا کلاس خصوصى بر نمیداره )

از طرف پدرش بهش مغازه و از طرف مادرش بهش باغ کوچکى رسیده و از این دو کسب درآمد میکنه ، با توجه به منابع کسب درامد بالاش ، حقوق خوبى داره ، خونه اش فعلا استیجاریه ، تا سه ماه دیگه هم ماشین میخره ، مردىِ که بشه بهش تکیه کرد ( دنبال پولش نیستم ) . در نهایت باید بگم مشکل جسمى و روحى نداره ، منظم و وقت شناسه .

از لحاظ ظاهر از من سرترِ ! واقعا خوشتیپ و خوش اندامه ، با چهره جذاب و زیبا ، خوش عطر و تمیز ، با تناسب اندام و کمى هیکلى ، گواهینامه داره ، بخاطر باباى جانبازش از سربازى معافه ، مسلط به زبان انگلیسىِ در موسیقى هم فعالیت داره .

ولى چند مسئله ، منو در انتخاب ایشون مردد کرده ؛

1 - در دوره نوجوانى ، آرایش هاى زنونه میکرده ! ، یا با پدرش زیاد درگیر میشده (نه بى ادبانه) ، خودش میگه اینا واسه زمان جهالتش بوده (آلان هم اهل هیچ کار زنونه نیست)

2 - تفاوت وضعیت مالى خانواده ها و البته تفاوت چهره ما دو تا مشکل ایجاد نمیکنه؟

3 - میترسم یکى از دانشجو هاش دلشُ ببره ! ، اخه خیلى به تیپ و اندامش میرسه ، شما با مردى که زیاد به خودش برسه مشکلى ندارید ؟

4 - من قدم ١٦٧ ( متوسط رو به بلند ) و این اقا قدش ١٧٣,٥ هست . نمیگم کوتاهه اما متوسطه و ممکنه من با این قدم بهش نخورم ؟

لطفا به همه سوالام جواب بدید ، شما جاى من بودید چیکار میکردید ؟ اگه ردش میکردید به کدوم دلیل بود ؟


مرتبط:

از چه راه هایی بفهمم خواستگارم شکاک هست یا نه؟

چه جوری میشه از سالم بودن یه پسر مطمئن شد؟

چطور بفهمم که پسر مورد علاقه م خلق و خوی دخترونه داره یا نه؟

چرا رفتار پسر مورد علاقه م نسبت به من سرد شده؟

چطور درجه عصبانیت خواستگارم رو بسنجم؟

چطوری می تونم بفهمم که پسر مورد علاقم شکاکه یا نه؟

دست به جیب شدن پسر در دوران آشنایی قبل از ازدواج

آداب بیرون رفتن در مرحله آشنایی قبل از ازدواج چیه؟

چطور باید حلال یا حرام خور بودن خواستگار رو تشخیص بدیم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل خواستگاری (برای دختران) (۱۴۸ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه)