راهنمایی کنید دارم دیونه میشم
سلام من یک دختر خیلی سبزه هستم توی شهر ما سبزه ها رو مسخره میکنن و خیلی از دخترای سفید پوست خوششون می یاد من به خاطر رنگ پوستم احساس حقارت می کنم حتی اگر ازدواج کنم حتما همسرم من رو تحقیر می کنه شایدم بره یک زن سفید پوست بگیره شاید من باید تا اخر عمر مجرد بمونم چون همه ی پسرا عاشق زنای سفیدن و از سیاه ها بدشون می یاد

پاسخ :
سلام
وقتی خودتون از چهره ای که دارید راضی نیستید طبیعتا نباید انتظار داشته باشید که دیگران از رنگ و چهره ی شما خوششون بیاد .
یه بحثی داریم در بخش انتخاب همسر به عنوان کفویت ظاهری . انتظار نداشته باشید کسی به سراغ شما بیاد که رنگ پوستش خیلی روشن تر از شما باشه . چون اونوقت از این لحاظ با هم تناسب نخواهید داشت . همین ممکنه بعد از ازدواج باعث جر و بحث بین شما و شوهر آیندتون بشه .
حتما می دونید که پیامبر فرمودند ، کسی که به خاطر زیبایی ظاهری با کسی ازدواج کنه از اون زیبایی چیزی نصیبش نمیشه .
پیشنهاد می کنم یه نگاهی به درون خودتون بندازید . حتما مواردی رو پیدا می کنید که به خاطر اونها به خودتون افتخار کنید .
غصه ی این چیزها رو هم نخورید . خوبه که به قول خودتون یه پسر سفید پوستی با شما ازدواج کنه که بد اخلاق باشه ؟ اهل نماز و روزه نباشه ؟ چشم چرون باشه  ؟ و ... ؟
زیبایی ظاهری فقط چند روزی تو چشم شوهر جلا داره . بعدش براش عادی میشه . اون وقته که  ویژگی های دیگری نمود پیدا می کنه . جالبه که برای دوام یه زندگی زناشویی اون ویژگی ها خیلی بیشتر از زیبایی ظاهری به درد می خورن .
باورم نمیشه که خدا در وجود شما خصوصیاتی نذاشته باشه که شما نتونید بهش افتخار کنید . همون ویژگی ها رو تقویت کنید . کسی که شما رو با اون ویژگی ها انتخاب کنه عاشقتون میشه . چون اون ویژگی ها مثل زیبایی ظاهری نیست که خیلی زود کم رنگ بشن .
اونایی که به خاطر خوشگلی یه دختر باهاش ازدواج می کنن ، بعد از مدتی وقتی چشمشون به یه دختر زیباتر افتاد نسبت به همسر خودشون سرد میشن . چون ملاک انتخابش زیبایی بوده پس با دیدن یه دختر زیباتر به سمت اون کشیده میشه .
کسانی که به خاطر ظاهر کسی رو مسخره می کنن قابل ترحم هستند . باید بگید عقلش تا همین جا بیشتر قد نمیده . چون نمی فهمه . هیکلش بزرگ شده ولی عقلش رشد نکرده . مثل یه دختر پسر 3 ساله هستند که وقتی میره اسباب بازی فروشی به دنبال زیباترین ماشین میگرده . مثلا یه دختر بچه می مونه که به دنبال زیباترین عروسک می گرده . دیگه کاری نداره که اون ماشین یا عروسک 2 روز بیشتر دوام نداره .
شما اونا رو به خاطر عقل ناقصی که دارند ببخشید و براشون دعا کنید تا بزرگ بشن و فهم و شعورشون بالا بره .
موفق باشید

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)