من 17 سالمه مشکلات ک خب زیادن ولی دوتاشون رو مطرح میکنم:

1. من ادم علم گرایی هستم ولی اطرافیانم اصلا اینطور نیستن و همش به خرافات اعتقاد دارن و حرف هایی میزنن ک از نظر من احمقانه است. همچنین من ادمی هستم ک با اصراف و اشغال ریختن بیرون و .... کاملا مخالفم اما باز هم اطرافیانم اینطور نیستن هرچقدر هم بهشون تذکر میدم اما گوششون بدهکار نیست و این باعث ناراحتی و عصبانیت من شده. چه کار میتونم انجام بدم؟

2. من همیشه سعی میکنم خونواده ای ک دارم رو با بهترین و جدیدترین روش های علم روانشناسی و روانپزشکی اداره کنم. یعنی همون چیزایی که خیلی هاتو میدونید ک مثلا خونواده دور هم و باهم باشن و با هم خوب باشید و از اینجور حرفا اما مشکل من اینه ک خیلی زود عصبانی میشم و داد میزنم و از این کارا و بخاطر همین میترسم این عصبانیت در زندگی مشترک اینده ام نقش داشته باشه. سوالم اینه ک این عصبانیت و پرخاشگری من به خاطر سنم هست یا خیر ؟

پاسخ :

سلام
1 - سعی نکنید با حرف دیگران رو عوض کنید . معمولا تاثیر توصیه عملی بهتر از توصیه کلامی هستش .
شما جلوشون اصراف نکن ، آشغال نریز و ... . اگه آشغال ریختن جلوی چشمشون جمع کنید ! طوری خجالت بکشن ! اگه در مصرف میوه اسراف می کنن ، اون بخش هایی که قابل خوردن و بهداشتیه رو جمع کنید و ...
کلا به جای حرف زدن ، عمل کنید . وقتی اون ها عملا یه کارهای اشتباهی انجام میدن ، شما با توصیه کلامی نمی تونی عوض شون کنی ! پس شما هم عملا مقابله به مثل کن .
2 - سعی نکنید طوری رفتار کنید که اونا تصور کنن شما خودت رو عالم دهر می دونی . وقتی از بالا بهشون نگاه کنی معمولا حرف های شما رو نه تنها نمی پذیرن بلکه ممکنه مقابله به مثل هم بکنن .

برای کنترل عصبانیت باید تمرین کنید . اصلا فرض کنید دیگران عمدا کاری می کنن که شما عصبانی بشید و از عصبانی شدن شما لذت می برن . می خوان این طوری سر به سر شما بذارن !
با خودتون بگید نمی ذارم به هدفشون برسن !
موفق باشید


مرتبط:

چطوری خودم رو خالی کنم وقتی ناراحتم؟

خیلی زود، افتضاح و وحشتناک عصبانی میشم

این بده که من دختر زود رنجی ام و زود عصبانی میشم؟

از دست خودم خیلی ناراحتم

از گریه کردنم و شکستن غرورم ناراحتم

با عصبانی شدنم ، نقطه ضعف میدم دست دیگران

موقع عصبانیت کاری می کنم که بعد پشیمون میشم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه)