سلام
1 سوال تو ذهنم همیشه ، اینکه خدا با همه عظمت و بزرگیش مردها رو کمی بی رحم و زنا رو خیلی احساساتی و شکننده تر و عاطفی تر آفرید واسه عاطفه مادری و این حرفا اما خوب دیگه این عاطفی بودن رو نمی شه با سیم خاردار  از اتفاقای زندگی جدا کرد و گفت نه تو فقط باید واسه بچت این مدلی بشی
 
وقتی که خدا تو قران گفته مردا می تونن  4 تا زن بگیرن  البته با اجازه همسر اول خوب 1 جورایی زن له شده بدبخت این وسط کار ندارم که مردا این کارو میکنن یا نمیکنن خود خدا اصلا چرا این اجازه رو داده .

زنم که خودش آفریده و می دونه که زن بیچاده کلی نابود می شه و اون عشقش ، غرورش  و شخصیتش از بین میره .

آخه ما آدمیم ، رباط نیستیم به خود خدا قسم  کاش حداقل ما رو یه طوری می آفرید که کک مونم نگزه .

البته نمی خوام بگم واسه من اتفاقی چیزی افتاده یا شوهرم این کارو کرده فقط این 1 سوال که نمی تونم واسش جوابی تو مغزم پیدا کنم.

پاسخ :

سلام
موارد زیادی وجود داره که ما علت های اون رو نمی دونیم و یا این که با عقل خودمون یه جوابی براش پیدا می کنیم و خودمون رو قانع می کنیم .
مطمئن باشید کار خدا هیچ عیب و نقصی نداره . خدا نعوذ بالله در خلقت ما اشتباهی مرتکب نشده ، همه چیز به اندازه آفریده شده و بین خلقت های خدا توازن وجود داره حتی در بین ویژگی ها ی ما آدم ها  .
این که به مردها اجازه داده می تونن 4 زن بگیرن ، یه امتیاز محسوب نمیشه . نمی تونیم بگیم خوش به حال مردها .
خیلی از مردها نمی تونن از پس یک زن بر بیان چه برسه به چهار زن ، این هم مثل ازدواج موقت ، موارد خاصی رو شامل میشه .

فارغ از بحث امام زمان (عج) در حال حاضر از مراجع تقلید اسلام شناس تر داریم ؟!
تا جایی که بنده اطلاع دارم مراجع تقلید یک زن دارند یا داشتند . ( اگه اشتباه می کنم کسانی که اطلاع دارن بگن )
از اون بالاتر تا جایی که بنده مطالعه کردم پیامبر اکرم (ص) هم تا زمانی که حضرت خدیجه (س) زنده بودند همسر دیگه ای اختیار نکردند . حضرت علی (ع) هم همین طور .

دست مردها باز گذاشته شده برای موارد حساس و بحرانی . اونم به شرط رعایت عدالت .
از عدالت عاطفی بگیر تا جنسی و مالی . اگه مردی نتونه از لحاظ مالی به همه ی زن هاش به طور مساوی رسیدگی کنه پیش خدا مسئوله . اگه توان جسمی نداشته باشه که هر 4 زن رو از لحاظ جنسی راضی نگه داره ، باید جوابگوی خدا باشه .

پس اساسا این یک امتیاز نیست . هر چند ممکنه بعضی ها به چشم یک امتیاز بهش نگاه کنند . این یک مسئولیت بر عهده ی بعضی از مردان گذاشته شده ، نه همه ی مردان . چون همه ی مردان نمی تونن از پس چند همسری بر بیان .

تعدد زوجات واجب نیست که مردها خودشون رو مکلف به چند همسری بدونن .
موفق باشید


مرتبط:

خانم ها، چرا برای رواج چند همسری تلاش می کنید؟

دختران و زنان مطلقه در چه صورتی حاضرند زن دوم بشوند؟

آقایون تحت چه شرایطی زن دوم ( همزمان ) میگیرید؟

قبول کردم خودم هووم رو انتخاب کنم ؟

بین مجرد موندن و هوو داشتن کدوم رو انتخاب می کنید ؟

مخالف هوو هستم ولی چنین زنانی رو قضاوت نمیکنم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه)