سلام

قدرت امر به معروف و نهی از منکر ندارم و همش فکر می کنم طرف مسخره ام می کنه و بی تاثیره اما خیلی ناراحت میشم وقتی می بینم یکی گناه می کنه یا یه اخلاق خوبش رو کنار گذاشته

چن سال پیش عروسی خواهر دوستم بود دوستم هم مثل من چادری بود اما در برابر نامحرم های فامیل چادر سر نمی کرد ولی می گفت با مانتو حجابش رو کامل رعایت می کنه در واقع خیلی چادر رو دوست نداشت

دوستم تصمیم داشت شب عروسی خواهرش جلوی داماد با مانتو برقصه منم خیلی ازش خواستم این کارو انجام نده و رقص جلو نامحرم هرچند هم حجاب کامل باشه بازم گناهه اما گوشش بدهکار نبود

چن روز بعد جلوی من پیش یکی دیگه از دوستام که حیلی اهل حجاب نبود با تمسخر گفت که فلانی(من) ازش خواستم جلوی داماد نرقصه و با هم خندیدن من خیییلی ناراحت شدم و چیزی نگفتم

بعد عروسی خواهرش دوستم بهم گفت جلوی داماد نرقصیده و ازش موقعیتش پیش نیومده و خیلی خوشحال بود از این بابت

می گفت انگار خدا نخواسته من جلوی امحرم برقصم و دفعه ی اولش بود که می خواست جلوی نامحرم برقصه

چن روز پیش دوستم بهم گفت که چادرش رو برداشته از این حرفش ماتم برد می گفت صبح زود میرم سرکار و شب میام کی منو می بینه که چادر سر کنم قبل اینکه من بگم حضرت زهرا جلوی نابینا هم رو می گرفته همون دوست مانتوییم که اونم تو جمع بود گفت والا واسه چی چادر سرکنی خودتو اذیت کنی هر جور راحتی باید باشی و من چیزی نگفتم

هم از خبر مانتویی شدن دوستم ناراحت شدم هم از اینکه نتونستم حرفی بزنم و از چادر تبلیغ کنم

ترسیدم مثل دفعه ی قبل بهم بخندن

چطور دوستم رو به چادر تشویق کنم؟

در ضمن دوستم در شرف ازدواجه و خواهرهای پسره مانتویی هستن و دوستم خودش رو مثل خواهرهای خواستگارش می دونست و می گفت مثل من هستن چادری نیستن و بد حجاب هم نیستن و یکم موهاشون پیداست

در صورتی که دوستم تا قبل تموم شدن دانشگاه و سرکار رفتن خودشو جز محجبه ها می دونست و کامل موهاشو می پوشوند.


مرتبط :

ظهور چادری های آنچنانی پولدار با آرایش غلیظ و موی نمایان

یه دختر چادری میتونه خوشتیپ و شیک باشه؟!

دیدگاه شما در مورد دخترای چادری ساده، شیک و معصوم

استفاده از شال و روسری رنگی به همراه چادر

چطور می تونم با مانتو یا چادر هم محجبه باشم و هم شیک ؟

یه دختر چادری میتونه خوشتیپ و شیک باشه؟!

چادر پوشیدن و آرایش کردن

آرایش یه دختر چادری چه مشکلی داره ؟!

روسری و لباس رنگی با چادر تحریک کننده است ؟

استفاده از شال و روسری رنگی به همراه چادر

نقش تیپ و ظاهر، چادر بعنوان تفکر و تفاوت فرهنگی در ازدواج

چه مدل چادری بهم میاد ؟

چه جوری قشنگ تر چادر معمولی سرم کنم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
جنگ نرم ( آتش به اختیار ) (۶۲ مطلب مشابه) مسائل خانم های چادری (۱۱۸ مطلب مشابه)