سلام دوستان
اول از هر چیزی معذرت میخوام صحبتم طولانیه مجبورم توضیح بدم که جایی مبهم نمونه.

من 28 سالمه و یه خواستگار دارم سه سال ازم بزرگتر، تحصیلکرده و کارمند یه اداره با در آمد معمولی، خانواده خودم هم تحصیلکرده هستن و از لحاظ مالی چند پله از اونا بالاتر.

ظاهر و تیپش اونی نیست که همیشه تو تصوراتم بوده و این یکی از دغدغه هامه، اصلا زشت و بدتیپ نیست ولی مرد تصورات من نبود، مهمترین ویژگی که باعث شد به این خواستگار فکر کنم چشم پاک و معتقد بودنش بود، چیزی که واقعا الان کم میبینم.

جلسه ی اول این آقا به من گفتن من میخوام همسرم چادری باشه و من هم مانتویی هستم (مانتویی امروزی ولی معمولی هستم و اهل فشن و این حرفا هم نیستم )، من گفتم من همینم که میبینی و چادر هم نمیزنم،خیلی اومدن و رفتن تا بعد از یه مدت گفت با پوششت کنار اومدم چون فکر کردم و دیدم هیچی به اندازه ی نجابتت واسم ارزش نداره.

مرد خیلی با شخصیت و با درک و اخلاق هست، ولی از اینکه واسه چادر موضع گرفته بود خیلی میترسم، میدونم واقعا با پوششم کنار اومده ولی از اینکه واسه ازدواجش چادری بودن همسرش تو ملاکهاش بوده میترسم چون چادر یه ملاک نیست بلکه یه تفکره، و ترس بعدیم تفاوتهای دو خانواده اس.

خانواده ی من امروزی هستن و اونا سنتی، مثلا خانواده ی من همه مانتویی اونا همه چادری، من همیشه یه آرایش معمولی رو صورتم دارم و موهامم رنگ میکنم و به خودم میرسم ولی خانواده اون اصلا اهل آرایش نیستن و شاید حتی براشون پسندیده هم نباشه(دقیق نمیدونم)، پوشش من پیش مهمان یه بلوز شلوار معمولی و یه روسریه ولی اونا این لباسای منو هضم نمیکنن ( تا حالا که چند بار اومدن هیچی نگفتن ولی من خودم متوجه میشم) .

این تفاوتا باعث میشه حتی اگه بخوام بهش جواب مثبت بدم همش دغدغه ای اینو داشته باشم که وای اگه عروسی بگیرم خانوادش چطور میان تو عروسیم فکر کنم عین مجسمه بشینن یه گوشه نه لباسی نه چیزی در حالیکه خونواده ی من اهل عروسی گرفتن و شیک پوشی و جشن و رقص هستن...

ولی با همه ی اینا میگم ویژگی مثبتش اخلاق شخصیت و چشم پاکیش فوق العاده هست و باعث شده بهش فکر کنم ( البته اینم بگم برادرم به شدت مخالفه و حتی منو طرد کرده میگه نباید حتی بهش فکر میکردی،ولی بقیه میگن مرد خوبیه،البته فکر نکنم هیچکس مثل من ریز شده باشه رو این مسائل )

حالا از متاهلا خواهش میکنم راهنمایی کنن بگن آیا این سه دغدغه من طبیعی هستن و باید بهشون فکر کنم(تیپ و ظاهر، چادر بعنوان تفکر، تفاوت فرهنگی)

اینم بگم که خود آقا هم میدونه من از تفاوتا میترسم میگه شما طرف حسابت منم و من شما رو پذیرفتم پس دیگه به بقیه فکر نکن..

لطفا کمکم کنید..


مرتبط :

یه دختر چادری میتونه خوشتیپ و شیک باشه؟!

دیدگاه شما در مورد دخترای چادری ساده، شیک و معصوم

استفاده از شال و روسری رنگی به همراه چادر

چطور می تونم با مانتو یا چادر هم محجبه باشم و هم شیک ؟

یه دختر چادری میتونه خوشتیپ و شیک باشه؟!

چادر پوشیدن و آرایش کردن

آرایش یه دختر چادری چه مشکلی داره ؟!

روسری و لباس رنگی با چادر تحریک کننده است ؟

استفاده از شال و روسری رنگی به همراه چادر

چه مدل چادری بهم میاد ؟

ظهور چادری های آنچنانی پولدار با آرایش غلیظ و موی نمایان

چه جوری قشنگ تر چادر معمولی سرم کنم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مسائل خانم های چادری (۱۱۸ مطلب مشابه)