سلام

چند وقتیه یه حرف‌هایی رو دلم سنگینی می کنه و چون هیچ هم درد یا هم زبونی نداشتم ترجیح دادم اینجا با شما در بین بذارم و مشورت بگیرم: 

یه پسر ۲۸ ساله هستم که از ۲۳ سالگی به خانواده فشار آوردم برای ازدواج چون هیچ وقتی تو زندگیم با هیچ دختری حتی هم کلام هم نشدم چه برسه به دوستی و ... و برای به گناه نیفتادن تنها راه رو ازدواج به موقع دونستم.

متأسفانه خانواده درک درستی از شرایط جامعه نداشتند و تا امسال حرکتی برای ازدواج نکردن، تا اینکه یک مورد معرفی شد و برای خواستگاری قدم گذاشتیم بعد از پنج ماه امروز و فردا کردن بالاخره یک روزی رو برای خواستگاری مشخص کردن و رفتیم و بعد از سه ماه جواب رد دادن با بهونه اینکه درآمدم پایین هست. (9 ماه علافی) 

مورد دوم به خاطر ظاهرم رد کردن، مورد سوم به خاطر سربازی و ... یعنی در بین این موارد هیچکس نپرسید دین داری؟ ایمان داری؟ نماز می خونی؟ اخلاقت چطوره؟ چون احساس می‌کردم اینها ملاک‌های ازدواج برای خانواده هاست.

حقیقتاً از ملاک‌های ازدواج که مادیات شده به شدت ناراحتم و نگران جامعه هستم. امام باقر علیه السلام: هر کسی برای خواستگاری وارد خانه شما شد و شما از دیانت و امانت داری او راضی بودید، دخترتان را به ازدواج او درآورید، که اگر چنین نکنید موجب فتنه و فساد بزرگی در زمین می شود.


پیشنهاد:

معیارهای پسران مجرد برای انتخاب همسر

جمع بندی معیار های ازدواج

اولین معیار برای ازدواج ، ایمان و اخلاق

هم کُفو بودن دومین معیار ازدواج

چهارمین معیار برای ازدواج ← اصالت خانوادگی

چه جوری باید معیارای ازدواجمونو به طرف مقابل بگیم

چرا مدرک تحصیلی یکی از معیارهای مهم ازدواج برای دختران است؟

از 18 سالگی تا الان چه تغییراتی توی معیاراتون ایجاد شده ؟

معیاراتون رو برای ازدواج بنویسید

بنظرتون من باید معیارهامو عوض کنم؟

معیارای پسرای مذهبی برای ازدواج چیه؟

مهمترین معیار برای انتخاب یک دختر خوب برای ازدواج چیه و چرا؟

من با داشتن همچین معیارهایی پر توقعم؟!

مجبورم بخاطر پدرم معیارامو به صفر برسونم

از معیارهای ازدواج دختران نظامی خبر دارید ؟

آیا معیار ها و شروط من برای ازدواج مناسبه یا باید تغییرش بدم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
بررسی معیارهای ازدواج دختران (۷۵ مطلب مشابه) سختگیری در ازدواج (۳ مطلب مشابه)