من خودم یک دختر مذهبی و کاملاً معتقد به اسلامم و به دینم واقعاً علاقه دارم. امّا ...

نمی دونم دختر محجبه مسلمان مذهبی، چرا فقط باید با چادر شناخته بشه؟، مانتوی بلند و گشاد تا پایین زانو با رنگ مناسب، شلوار راسته، پوشش سر که حتماً روی سینه بیاد و موهارو کامل بپوشونه، چرا هیچ وقت این رو تبلیغ نمی کنن؟ 

یا چرا باید این قدر دید بدی وجود داشته باشه به دختری که حالا یه بار چادر می پوشه و یه بارم مانتو و شلوار مناسب؟، بله، جای تاسف هست که فرهنگ ما داره به سمت بی حجابی میره، واقعاً همین طوره، امّا چرا نسخه‌ای که بیشتر به این فرهنگ بخوره نمی‌پیچید؟ چرا هیچ فکری برای این همه مانتو جلوباز و تور توری و کوتاه و چسبان توی بازار نمی شه؟ فقط چادر؟ 

واقعیت اینه چادری ها الآن تو خیلی جمع‌ها تک میفتن و یه دختر چادری باید خیلی روابط اجتماعی بالایی داشته باشه که بتونه حتی با دخترهای اطرافش ارتباط بگیره

حرف من اینه، اولاً بده که چادر داره میشه اقلیت و تا این حد جامعه، آقایون و اصلاً همه، چارچوب‌های سفت و سختی برای رفتارهای یه دختر چادری در نظر می گیرن و اینکه دخترهای چادری، دختر هایی که به روز نیستن و از دنیا عقبن شناخته میشن (صرفا چون نماد مذهبی بودنن)!

دوماً، مذهبی بودن و با حجاب بودن فقط با چادر شناخته میشه، و فقط با چادر تبلیغ میشه، در حالی که میشه مانتو های خیلی اسلامی تری داشته باشیم، مانتو هایی که حتی از چادرهایی که خوب پوشیده نمیشن و همه ش باز میفتن و از سر لیز میخورن، بهتر باشن!، دوست داشتم نظرات دیگران رو هم بدونم، تا اینجا که تو پست های چادر یا یه عده میان میگن فقط چادر، یا میان میگن چادر اخه و تخه...

کاش این قدر حجاب دخترها دو قطبی سازی نشده بود! 


پیشنهاد:

ظهور چادری های آنچنانی پولدار با آرایش غلیظ و موی نمایان

یه دختر چادری میتونه خوشتیپ و شیک باشه؟!

دیدگاه شما در مورد دخترای چادری ساده، شیک و معصوم

استفاده از شال و روسری رنگی به همراه چادر

چطور می تونم با مانتو یا چادر هم محجبه باشم و هم شیک ؟

یه دختر چادری میتونه خوشتیپ و شیک باشه؟!

چادر پوشیدن و آرایش کردن

آرایش یه دختر چادری چه مشکلی داره ؟!

روسری و لباس رنگی با چادر تحریک کننده است ؟

استفاده از شال و روسری رنگی به همراه چادر

نقش تیپ و ظاهر، چادر بعنوان تفکر و تفاوت فرهنگی در ازدواج

چه مدل چادری بهم میاد ؟

چه جوری قشنگ تر چادر معمولی سرم کنم