سلام

۱۴ سالمه و امسال میرم کلاس نهم. من درسم خیلی خوبه و همه نمره هام بیست اما یه مشکل خیلی بزرگ دارم که باعث شده خیلی از موقعیت‌های خوب زندگیم رو از دست بدم و افسردگی بگیرم و به خاطر همین مشکل حتی از درس و مدرسه هم متنفر شدم.

مشکل من اینه که اعتماد به نفس خیلی پایینی تو تحصیل دارم و همیشه می‌ترسم برم کنفرانس بدم و خودم رو خیلی خنگ و مظلوم می بینم و کلاً زبونم قفل می شه و تو امتحانات هم با کوچیک ترین اشتباهی ناامید می شم. دوستام و معلمان بهم میگن باهوش و با استعدادی ولی خیلی فکرت منفیه.

خیلی ها هستن که از من سطح درسی پایین تری داشتن اما به خاطر اعتماد به نفس بالاشون خیلی پیشرفت کردن ولی من همه ش دارم افت می‌کنم.

یکی از مشکلات دیگه ی من اینه که اصلاً نمی تونم سر کلاس فعال باشم، نمی دونم دلیلش چیه،  خیلی می‌ترسم از این که جواب سوالات معلم رو بدم و هر وقت می خوام جواب بدن استرس می‌گیرم و گرمم می شه و زبونم گیر می کنه و کلاً موضوعی که می خوام بگم رو فراموش می‌کنم. 

اصلاً کلاً خیلی وضع اعتماد به نفسم داغونه و مخم رد داده و خیلی هم در برابر مشکلات ضعیفم و لوسم. کسی می تونه راهنمایی کنه. 

مرسی


مرتبط با افزایش اعتماد به نفس:

با تمرین کردن میشه اعتماد به نفس رو بالا برد ؟

راه هایی برای تقویت اعتماد به نفس

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم

چطور اعتماد به نفس خود را بالا ببریم

چگونه اعتماد به نفس خود را زیاد کنیم

معرفی کتاب برای افزایش اعتماد به نفس

راههای افزایش اعتماد به نفس

چه جوری اعتماد به نفسمون رو زیاد کنیم؟

چه جوری اعتماد به نفسمو برگردونم؟

گفتید اعتماد به نفس داشته باش ولی نگفتید چطوری ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
چگونه درس بخوانم (۸۰ مطلب مشابه)