سلام دوستان

می‌خواهم در مورد موضوع فرزند سالاری مطلبی رو بگم و نظرتون رو در مورد این موضوع بدونم.

ما والدین امروزی به دلیل سختی‌هایی که در زندگی مون کشیدیم و به خاطر اینکه فکر می‌کنیم روش تربیت والدین خودمان روشی صحیح نبوده و نمی‌خواهیم فرزندان خودمان را اون جوری که والدین مون ما رو تربیت کردن، تربیت کنیم و مثل رفتار والدین مون با ما با فرزندان مون رفتار کنیم.

اون ها رو به گونه‌ای تربیت کردیم که پدرسالاری جای خودش را به پدیده‌ای جدید به نام فرزند سالاری داده. ما به خاطر مقدار عشقی که به فرزندان مون داریم نمی‌خواهیم که مثل خودمان در زندگی شون سختی بکشند و دارای اعتماد به نفس و شخصیت بهتری از ما باشند ولی به جای وضع قوانین جدی در خانه و آموزش خود دار بودن به بچه هامون، بهتر دونستیم که با سیاست رشوه دهی اون ها رو به انجام بعضی کارها و وظایف راضی کنیم. 

ما والدین امروزی فکر کردیم که نقش اصلی ما اینه که برای بچه هامون دوستانی محبوب و مهربون باشیم در حالی که وظیفه‌ی نخست ما حمایت از اون ها و تامین فضای امن و سالم برای اونهاست و آماده کردن اون ها برای وارد شدن به جامعه و رو به رو شدن با واقعیت‌ها و سختی‌های زندگیست نه اینکه اون ها رو توی پر قو بزرگ کنیم و لوس و بی مسئولیت و تنبل بار بیاریم و نباید از مقداری سختی کشیدن و ناراحتی بچه‌هایمان وحشت داشته باشیم.


مرتبط:

چکار کنم بچه هام با خانواده منم مثل خانواده ی شوهرم راحت باشن؟

میدونید وقتی یه حرفی رو مدام به کسی بگید براش تبدیل به باور میشه

اگر مادر می شدم ...

تلاش کنیم پدر و مادر خوبی باشیم

از ایده های تربیتی تون برای داشتن فرزند صالح بگید

دلم نمیخواد پسرم بی تربیت و بد دهن بار بیاد

از پدر و مادر بودن چی می دونید ؟

تربیت فرزندانمون در آینده چه طور باید باشه؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تربیت رفتاری پسران (۱۲۳ مطلب مشابه) تربیت رفتاری دختران (۱۱۰ مطلب مشابه) جهت اطلاع پدران و مادران (۱۵۸ مطلب مشابه) مسائل والدین (۵۴ مطلب مشابه)