سلام 

به نظرتون چرا دروغ گفتن این قدر در بین بعضی ها فراگیر شده؟، بعضی از مردم به راحتی به هم دروغ میگن، مشکل من این هست که وقتی بهم یه چیزی رو میگن باور میکنم، یعنی حتی اگه تو ذهن خودم بگم بابا طرف داره بهت دروغ میگه، میگم اگه دروغ نمی گفت چی، تهمت نزن اصلا واسه چی باید دروغ بگه، اعتماد نمیکنم ولی باور میکنم. تا اینکه بعد یه مدتی می بینم توی حرف هاشون تناقض داره و متوجه میشم دروغ گفتن. اونم نه یه بار، چندین بار و چندین نفر.

یه بنده خدایی پست گذاشته بود که در مواجهه با افراد دروغگو باید چیکار کرد، خب اون یه شخص بود نتایج هم این بود که خب باهاشون ارتباط نداشته باشید، ولی متاسفانه اطراف من پر از این جور آدم هاست، و اینکه اون ها همه ش فکر میکنن دارم دروغ میگم، حتی حرف های ساده رو هم باور نمیکنن.

یه طوری که راست رو فکر میکنن دروغه و برعکس، اصلا درک نمیکنم چرا باید دروغ بگن، حتی مثلا برام تعریف میکنن که ما خواستیم بریم بیرون، مثلا برای اینکه خانواده شون اجازه بدن به دروغ اسم منم می آوردن که اره فلانی باهامونه خانواده ش هم اعتماد میکردن، تازه به دروغگویی شون افتخار میکنن، من قبلا فکر میکردم همه ی کسانی که نشون میدن مذهبی هستند، در کنار اینکه دعا و نماز میخونن آدم های صادق و راستگویی هستند، ولی بعد از یه مدتی فهمیدم حتی در بین این گونه افراد هم دروغگویی وجود داره.

با دخترهای چادری و مذهبی ای آشنا شدم که بودن باهاشون یه نعمت بوده برام و خیلی آدم های خوبی بودن، خب سوالاتم؛

۱. به نظرتون من باید چیکار کنم، حرف های بقیه رو مثل قبل باور کنم و بعدش دروغ هاشون رو بشه و حس احمق بودن بهم دست بده، یا نه کلا اعتماد نکنم به هیچ کس. 

۲. مثل خودشون رفتار کنم که اصلا دوست ندارم دروغ بگم و دو رو باشم

3. چی شده که عده ای اینقدر دروغ میگن؟ حتی در مسائل عادی حتی به آدم هایی که بهشون اعتماد دارن 

ممنون که پست رو خوندین


مرتبط:

گناه دروغگویی بخشیده میشه؟ راه جبرانش چیه؟

راهنمایی در مورد توبه از دروغ و جبران گذشته

راهنمای ترک عادت زشت دروغگویی

با شوهری که زیاد دروغ میگه باید چیکار کرد ؟

اگه دروغم افشا بشه باید از خونه فرار کنم

به خاطر دروغ های نامزدم دارم به جدایی فکر می کنم

تظاهر کردن های دروغین به خوشبختی خسته ام کرده

برای جلب توجه، به دروغ گفتم که بیماری قلبی دارم

از خدا طلب بخشش و مغفرت کردم یعنی میپذیره ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)