طبق نظراتی که در مورد ازدواج و مسائل و شرایط مربوط به اون خوندم متاسفانه نظرات ناشی از نا امیدی و تحقیر جنس مخالف و بحث و کل کل های بی ارزش بود. حقیقت امر اینه که بیاید با کمک هم و همفکری بتونیم مشکلات رو حل و فصل کنیم تا بیشتر از این به اجتماع آسیب روحی و فکری وارد نکنیم.

از وظایف و اهداف خودم شروع میکنم و باعث افتخار هست که دوستان نظرات شون رو تا حد کمال بیان کنند تا دیگران نیز استفاده کنند. همین طور که همه میدونیم ازدواج باعث ایجاد آرامش روحی و حس مسئولیت پذیری و تربیت فرزندان و ایجاد نسل جوان و ... میشه .

اما با وجود شرایط سخت شغلی در مورد پسران و خواسته های سنگین برخی از دختران و مشکلات ناشی از نداشتن ملاک های هر دو طرف و یاخواسته های نامعقول هر دو طرف از هم و مسایلی از این قبیل همه به یک مشاور خوب و یا یک مشوق امین نیاز داریم. از تمامی پسران خواهانم با توجه به شرایط شغلی و مالی که دارند تصمیم بگیرند.  و با توجه به سن و سال خودشان اقدام کرده و به دنبال همدم با سن غیر عقلانی نباشند.

با توجه به شرایط خانوادگی اقدام کنید، یعنی همسر شما در کنار ملاک های شما با ملاک های خانوادگی  شما همخوانی داشته باشد. ملاک های خودتون رو طبقه بندی کنید، مثلا دختر مردم وظیفه خرجی خونه رو نداره، پس صرفا دختر شاغل وظیفه پر کردن خلاء مادیات رو نداره. 

اخلاق خودتون رو اولویت اول انتخاب همسر قرار بدید نه شرایط مالی و اقتصادی و یا موقعیت خانوادگی. مسئولیت پذیر باشید و ار لحاظ روحی و عاطفی همسرتون رو دلگرم کنید در کنار اخلاق نمونه، پوشش همسر برای سالم ماندن عفاف در جامعه امری ضروری و واجب هست حتما نه چادری ولی در حد قابل قبول.

تحصیلات بیشتر جنبه یاد گیری تخصص رو داره تا شناسایی شخصیت فرد، پس اگر فردی دارای تحصیلات کم هست مسبب این نیست که اون فرد آدمی نادان و ناتوان باشه، درک یک دیگر و داشتن تفاهم از ملاک های اولیه خودتون قرار بدید. هر ازدواج موفق یعنی پیشرفت جامعه ما، پس خواهشا با فکر وارد بشید و احساسات رو در آخر بررسی کنید.

چهره برای بیشتر پسران اهمییت داره ولی اخلاق خوب چهره همه رو زیبا و نورانی میکنه، همین طور قد بیانگر توانایی های شما نیست، و در آخر اون چیزی که از همسرتون توقع دارید باشه شما هم براش همان طوری باشید تا تفاهم کامل شه.

منتظر نظرات زیبای شما هستم . دوستدار شما امیرحسین


مرتبط با معیارهای ازدواج:

چه ویژگی های پسندیده ای رو برای همسرتون مد نظر دارید؟!

ویژگی های همسرخوب از زبان متاهلین

از کجا بفهمم خواستگارم ویژگی های مردانه داره یا نه؟

پسر یا دختر چه ویژگی باید داشته باشه تا بهش بگن پخته شده؟

مهم ترین ویژگی هایی یک خانم برای زندگی مشترک

مهمترین ویژگی پسر برای ازدواج از نظر دختر خانم ها

اولین و دومین معیار برای ازدواج ، ایمان و اخلاق

هم کُفو بودن سومین معیار ازدواج

چهارمین معیار برای ازدواج ← اصالت خانوادگی

چه جوری باید معیارای ازدواج مون رو به طرف مقابل بگیم

جمع بندی معیار های ازدواج

بحث در مورد اصالت خواستگار



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
بررسی معیارهای ازدواج پسران (۷۱ مطلب مشابه)