سلام 

من جوانی بالای 35 سال و مجردم. مشکلی که دارم اینه که یه 7-8 ماهی میشه بیکار شدم. البته حدود 10-12 سال سابقه کار اداری تو دو تا شرکت رو دارم. مشکل من از اون جا شروع شد که یه رشته بی خاصیت رو تو دانشگاه خوندم و به همین خاطر طرف بازار شغلی اون رشته نرفتم و کلا سمت کارهای کارمندی رفتم و همون طور که گفتم یه چند سالی هم سابقه کار دارم، اما الان به خاطر سنم دیگه کمتر جایی حاضره منو استخدام کنه.

در اکثر آگهی های استخدام یا خانم میخوان یا برای آقایون محدودیت سنی زیر 30 سال میذارن یا اگر هم کمی لطف کنن نهایتا زیر 35 سال میخوان. الان من موندم چیکار کنم. از طرفی بیکار تو خونه نشستن داره یواش یواش اذیتم میکنه و از طرف دیگه تو این سن تو خونه نشستن و با پدر و مادر زندگی کردن سخت شده برام. البته اون بیچاره ها کاری بهم ندارن اما خودم دیگه نمی تونم تحمل کنم.

هم به کارهای کارمندی علاقه مندم هم به کارهایی که بصورت دور کاری با کامپیوتر و فضای مجازی انجام میشه. حقیقتش خیلی تو خودم نمی بینم که برم یه مغازه راه بندازم چون اهل دروغ گفتن نیستم. سابقه کار در مغازه رو دارم. خیلی راضی نبودم.

یه نکته رو هم بگم که الان خونه و ماشین دارم و یه پس اندازی که دارم باهاش کار میکنم و بصورت تفریحی هم یه پیج فروش در اینستاگرام دارم که یه درآمد مختصری هم واسم داره اما بیشتر از درآمدش فعلا سرگرمم میکنه، یعنی درآمدی نداره که بشه روش حساب کرد.

ولی اون چیزی که باعث ناراحتی منه نداشتن یه شغل واقعیه، و از اون طرف داره بین بیمه ام هم فاصله میافته و همچنین بخاطر نداشتن شغل ثابت نمی تونم واسه ازدواج اقدامی کنم.

الان موندم چیکار کنم، چقدر آگهی های استخدام رو هر روز نگاه کنم؟، متاسفانه سراغ یه هنر هم نرفتم و از این طریق هم نمی تونم برم سرکار.

پیشنهاد شما الان برای کسی که سنش از کارمندی گذشته و شانس استخدامش حتی تو شرکت ها اومده پایین و متاسفانه هنری هم نداره که بتونه ازش پول در بیاره چیه؟

ممنون میشم راهنماییم کنید.

همین جا دو تا توصیه هم برای افراد نوجوان که دارن این پست رو میخونن داشته باشم:

لطفا با چشم باز برای دانشگاه اقدام کنید تا بعدا بتونید تو همون رشته دانشگاهی تون مشغول به کار بشید. 

دوم اینکه همزمان با تحصیل تون به کار یا حرفه ای یاد بگیرید. مثلا زبان انگلیسی تون رو تکمیل کنید یا کلاس های افزایش مهارت مربوط به رشته ای که توش درس میخونید رو برید که بعدا همین ها به دردتون میخوره.


مرتبط:

تفاوت اوضاع کار و اشتغال دهه 80 با دهه 90 چیه؟

با کارهای روزمزدی و پروژه ای میشه زندگی کرد؟

چطوری یه کار خوب با درآمد مناسب پیدا کنم ؟

حداقل درآمد لازم برای شروع یک زندگی معمولی

میزان درآمد مناسب مرد از دید دختران دم بخت

چه درآمدی از شغل تون دارید ؟

حداقل درآمد خواستگار برای تشکیل زندگی مشترک مستقل

شان اجتماعی شغل مهمه یا درآمدش ؟

چطوری یه کاسبی ساده، بدون هزینه و با درآمد قابل قبول داشته باشیم ؟

معرفی کتاب شغل مناسب شما

برای انتخاب شغل علاقه مهمتر هست یا درآمد ؟

دختران چقدر روی پرستیژ شغلی خواستگاراشون فکر میکنن؟

در مورد حل مشکل بیکاری چه کارهایی میشه کرد ؟

بیایید علل بیکاری رو به چالش بکشیم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج و مسائل پسران حدود ۳۰ سال (۴۲ مطلب مشابه)