سلام

می خواستم در مورد موضوعی براتون بنویسم که شاید ما پسرها بیشتر شنیدیم و حس کردیم.

در مورد گریه کردن.آره درسته گریه.چیه!؟ برای یه پسر درست نیست گریه کنه! نکنه از بچگی بهمون گفتن گریه نکن! مرد که گریه نمی کنه، درست نمی گم؟! 

همه ما پسرها حداقل یه بار این رو شنیدیم. بعضی هامون بیشتر و بعضی هم کمتر. ولی هست. وجود داره، تو وجودمون ریشه داده. شاید هنوز خیلی از مردان و پسرها باشن که گریه نکنن و گریه کردن رو یه کار زشت بدونن، چون شاید به اون ها هم از بچگی گفتن مگه دختری که گریه میکنی! مشکل دقیقا اینجاست.

در عرف ما دخترها معدن احساس و علاقه هستن. راحت تر ابراز احساس می کنن لااقل زبانی. درسته که استثناء هم هست. ولی تیپ کلی دخترها رو ما با احساسی بودن می شناسیم. به اینکه خب چه اشکالی داره دختری گریه کنه. خب داره خودش رو تخلیه می کنه دیگه. خب یعنی یه مرد نیاز به تخلیه احساسش نیست که از بچگی این جمله لعنتی تو ذهن ما نقش بسته؟

من خودم رو مثال می زنم. الآن حدود بیست سالمه و دانشجو. بعد این چند سال زندگی هنوز با خودم کنار نیومدم که چطور موضعی دارم..حداقل برای خودم مشخص نیست.چرا خانواده و فامیل و دوستان و آشنایان میگن یه پسر مغرور و ساکت و باجذبه هستم. حتی پدر و مادر و خواهرم هم منو یه آدم خشک می دونن که از موقعیت های احساسی خوشم نمیاد. اصلا حس و علاقه و عشق چیه. 

مثلا یه صحنه خیلی احساسی تلویزیون پخش می کنه. خب من با چیزی که خودم قبول کردم باید فقط نگاه کنم و واکنشی نشون ندم. در حالی که می بینم اون طرف مامان و خواهرم از بس اشک ریختن کم مونده خونه رو سیل ببره!!!

در کل می خوام بگم من و همه پسرها حتی اون هایی هم که در ظاهر نشون نمیدن و یا ابرازش نمی کنن احساس دارن. اون ها هم یه قلب دارن. اون ها هم نیاز به گریه دارن. من خودم با خانواده و دوستان صمیمی خیلی گرم و شوخ و بگو بخندم خدا رو شکر با اون بحث خنده و خوشحالی فکر نکنم زیاد مشکلی داشته باشیم. باز هم میگم مشکل ما مردان گریه کردنه، گریه

اگه یکی باز هم بهتون گفت که مرد گریه نمی کنه بهش بگین نه! اتفاقا گریه برای مرده. مردی که شرمنده زن و بچه هستش. مردی که پول نداره امکانات زندگی رو برای خودش و خانواده ش تهیه کنه. مردی که دنبال نون حلاله ولی در های کسب حلال رو با کثافت کاری ها و حرام خواری ها براش بستن. این مرد باید گریه کنه. با افتخار هم باید گریه کنه. این نشون میده که مرده مرده. ممکنه تو خلوت خودش و خدای خودش این کار رو انجام بده یا نه ممکنه کنار یکی از عزیزانش این کار رو انجام بده. به نوعی میشه گفت وقتی یه مرد گریه می کنه یعنی دلش خیلی پره.

خب این موضوع رو برای این گفتم چون این اواخر با خواهرم که تقریبا هم سن هستیم یه مشاجره کوچک داشتیم ولی اون خیلی ناراحت شد و کاملا من احساسش کردم و منم واقعاً برای ناراحت شدنش بغض کردم.

اول کنارش نشستم باهاش آشتی کنم ولی شروع کرد گریه کردن. منم دیدم نه دیگه خیلی جدی شد.و ناخودآگاه منم از گریه اون گریه ام گرفت. اغراق نیست بگم برای اولین بار. خودم حداقل یادم نمیاد که قبل اون از بچگیم گریه کرده باشم. ولی کردم دیگه. در حد چند قطره اشک.

چون واقعاً بغضم دیگه ترکید.خواهر جان هم که منو دید همزمان که گریه می کرد خندید و گفت مگه تو هم بلدی گریه کنی؟! من همیشه می گفتم بیچاره زن تو که با یه پسر بی احساس قراره ازدواج کنه.

البته خواهر جان لطف داشتن به بنده. بعد اون کلی خندیدیم و آشتی کردیم.ولی ازش خواستم به والدین چیزی نگه.ولی بعید می دونم نگفته باشه تا حالا!

و عرضم رو اینجا تموم کنم و اون هم اینکه جمله مرد که گریه نمی کنه رو خواهشا از ذهن تون دور کنید. هم پسرها و هم دخترها. پسرها هم انسان هستن. دیگه بیش از حد طولانی نشه. صلاح بود به عنوان مطلب گذاشته بشه.

جنبه مثالی که از خودم گفتم بیشتر حالت شخصی بود. وگرنه تو عزاداری ها مخصوصا ایّام محرم مگه میشه به مظلومیت آقا امام حسین گریه نکرد؟! برای فوت پدربزرگ هام و شهید حاج قاسم سلیمانی هم خیلی ریز تو خلوتم اشک ریختم. ولی خب جامعیت پیدا نکرد. گفتم این هم بگم بهتره.

ممنون


پیشنهاد:

آقایون شما نگاهتون به کدوم دسته از دختر ها مثبت هست؟

ازدواج میکنی که به رابطه جنسی برسی؟!

علت تناقض های رفتاری پسری که قراره باهاش ازدواج کنم چیه؟

دخترانی که پسران اون ها رو برای تفریح و رابطه جنسی میخوان چه ویژگی هایی دارن؟

مشکل بزرگم اینه که اصلا دید خوبی نسبت به مردها ندارم

آقایون از کانال رابطه جنسی عاشق یه خانم میشن؟

بدترین رفتاری که از جانب جنس مذکر اعصاب تون رو خورد میکنه چیه ؟

اعتماد به نفس پسری که منتظره دختران بهش پیشنهاد آشنایی بدن بالاست ؟

پسرانی که دختر زیاد دور و ورشونه چه مشخصه هایی دارن؟

تفاوت های دل کندن واقعی با کم محلی مصنوعی پسران در ارتباط با دختران

فراز و نشیب های بعضی از آقایون در ارتباط با خانم های همکار، همکلاسی و ...

دلیل انتشار عکس با دوست دختر در فضای مجازی چیه؟

زئوس تایپ ها، رابطه عشق و قدرت

روش کسب شناخت قبل از ازدواج

هدف دختران از تمجید، تایید و علاقه به سلبریتی های مرد چیه ؟

شخصیت شناسی انواع مردان

نقش شناخت از خود و طرف مقابل در داشتن یک رابطه موفق

ویژگی های افسردگی در مردان

ویژگی های کاملا مردانه

ذات واقعی مردان چگونه است؟

واکنش مورد علاقه مردان موقع درد و دل کردن

سه سوال در مورد نیاز عاطفی مردان

من اصلا نمی دونم غرور مردونه چیه!؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل مردان (۵۱ مطلب مشابه) رفتار شناسی پسران (۹۹ مطلب مشابه) مسائل پسران دهه شصتی (۴۳ مطلب مشابه)