سلام

واقعیتش مشکل من تو ازدواج و انتخابه، خواستگاری دارم که یکی از دوستان معرفی کرده. قرار شد خودمون با هم آشنا بشیم و اگه مشکلی نبود کم کم خونواده ها رو در جریان بذاریم. 

در مورد شرایط شون بخوام بگم وضعیت مالی کاملا معمولی، کارهای عمرانی میکنن و چون کار خوابیده امسال رسما بیکار بودن، به لحاظ مالی قول نمیدن، خونه ندارن، یه ماشین فقط. ظاهرشون هم عادی و معمولیه. تعداد اعضای خونواده کاملا متناسب با خودمونه.

من چند جلسه باهاش صحبت کردم، مذهبی نیست به اون صورت و از این مدل روشنفکرهاست. با خانواده شون برخورد نداشتم ولی از جهت فرهنگی آدم های سطح پایینی نیستن. 

مشکلی که منو خیلی مردد کرده اینه که اهل سیگار و مشروب و قلیونه، قبلا هم دوست دختر داشته، مادرم کاملا مخالفه به خاطر سیگاری بودنش، درسته مشکلات مالی داره ولی چیزی که منو مردد کرده بیشتر همین قضیه ی لایف استایلشه که میترسم تو آینده به مشکل بخورم، ظاهرا خانواده شون مذهبین ولی خودش نه. 

نمی دونم چقدر سیگاری بودن یا نبودن مهمه تو ازدواج؟، با خودم فکر میکنم خب شاید آدم خوبی باشه، مهم درک متقابله و صرف اهل مشروب و سیگاری بودن طرف نمی تونه تعیین کننده باشه که اون آدم چقدر واسه ت مناسبه، البته ما کلا خاناده هامون به شدت سالم هستند، سیگار که هیچی حتی قلیون هم نه، البته خودم هم خیلی آدم مذهبی نیستم ولی کاملا پایبند به اخلاقیاتم و به شدت طرفدار زندگی سالم. 

حالا به نظرتون من چیکار کنم، با این خواستگار، شرایط مالیش که خوب نیست، اصلا خودش هم میگه باید تحمل کنی، از این طرف مشکل دارم با این قضیه ی مشروب و سیگار، نه اون قدر عاشقش شدم که بخوام چشمم رو رو این چیزها ببندم و تحمل کنم، کاملا مرددم و شک دارم.

ممنون میشم راهکار بدید.


مرتبط با کسب شناخت قبل از ازدواج:

پیش از ازدواج، حتما چند جلسه مشاور برید و خوب تحقیق کنید

کمکم کنید کسی که عاشقش شدم رو بشناسم

روش کسب شناخت قبل از ازدواج

مخالفت والدین با دوران شناخت طولانی مدت قبل از ازدواج

برای شناخت، یک جلسه خواستگاری بهتره از چند سال دوستی است

روش افزایش شناخت از دختر در یک جلسه خواستگاری

روش شناختن افراد خودخواه قبل از ازدواج

برای کسب شناخت در ازدواج های فامیلی چکار باید کرد ؟

جلسات خواستگاری رو برای شناخت کافی نمی دونم

در خواستگاری بهتر میشه طرف رو شناخت یا در دوستی؟

میخوام با شناخت، شوهر کنم؟

رفت آمد خانواده ها برای شناخت بیشتر در قبل از عقد

جلسه دوم خواستگاری - شناساندن نه شناختن

خواستگاری راهی درست برای شناخت



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) رفتار شناسی پسران (۹۹ مطلب مشابه)