سلام 

دختری هستم که برای معیارهای ازدواج خاص خودم رو دارم. از نظر زیبایی معتقدم زیبایی در نگاه انسان ها به هم نهفته ست و کاملا سلیقه ای هست. بخاطر همین فکر میکنم احساس ما به فرد مقابل در نگاه ما به اون تاثیر داره!، واسه همین معیار خاصی واسه ظاهر در نظرم نیست.

دوست دارم قبل از ازدواج اون فرد رو خوب شناخته باشم، منتهی در چهارچوب های خاص خودم و رعایت یه سری مسائل! و اینکه با آدمی ازدواج کنم که اهداف مون در یک جهت باشه و با هم رشد کنیم و از هم یاد بگیریم، حالا یه سری اخلاق های خاص هم هست که حالا بیشتر آدما واسه ازدواج در نظر دارن مثل چشم پاکی و صبر و حوصله و ... که زیاد اشاره نمیکنم.

مهم ترینش هم اینه که اون شخص قبل اینکه شوهرم باشه بهترین دوستم باشه!، راستش هر وقت فکر کردم دوست دارم با چه جور آدمی ازدواج کنم همه ش این ها مد نظرم بود و مسائل مالی میدونم مهم هستند اما اولویت من نیستن، چون من خودم دارم تحصیل میکنم و هدفمند هم تلاش میکنم چون دوست دارم خودم برای رسیدن به چیزهایی که دوست دارم تلاش کنم.

گفتم هدف مون یکی باشه و با هم رشد کنیم، از این جهت که با هم برای زندگی تلاش کنیم. راستش از رسم و رسوماتی هم که ما ایرانی ها داریم خوشم نمیاد ،مخصوصا از دید معامله ای در ازدواج! رسوماتی مثل تعیین سکه، دیدن جهاز، پاگشا و یا خودنمایی یا مشکلاتی که مثلا بین عروس ها و حسادت هایی که هست، به نظرم خیلی آدم رو از یه سبک زندگی رو به رشد و جدید دور میکنن و باعث پسرفت میشن و مشکل های روحی!

مراسم ازدواج کشور های اروپایی که عروس فوق العاده ساده ست و مراسم شون هم دوستانه تر هست و به این همه تجملات و آزاری که ما ایرانی ها به خودمون میدیدم ترجیح میدم! یعنی بیشتر دنبال یه جفت روحی میگردم، کسی که محبت بی پایانی بین مون باشه! یا حتی اگه مهریه هم بخوام میخوام بگم یک سکه، هر چند هر جا میگم مسخره م میکنن، میگن عزتت میاد پایین و این حرف ها ولی من عزت خودم رو تو چهار تا سکه پایین و بالاتر نمیبینم! 

به هر کی میگم این ها رو میگه بگرد تا پیدا کنی یا میگن دیگه خیلی آرمانی فکر میکنی! یعنی در واقع ازدواج هدف من نیست، اما اگه یه روز بخوام ازدواج کنم میخوام با اون شخص به تکامل برسم واسه همین شناخت عمیقی باید ازش داشته باشم که فکر نمیکنم بین خواستگار هایی که معرفی میشن پیداش کنم، نه که ازدواج سنتی رو غلط بدونم و صد درصد مدرن قبول داشته باشم در واقع یه چیزی میانه مد نظرمه و چند تا از خواستگارهام رو به همین دلیل رد کردم، البته الان هم ۲۰ سالمه و گفتم واسه ازدواج کردن عجول نیستم، چون  اولویت اول یا دومم نیست تو زندگی! 

حالا بنظر شما واقعا من معیارهام دور از دسترس و سخت هستند واسه ازدواج؟ 


مرتبط با معیارهای ازدواج:

چه ویژگی های پسندیده ای رو برای همسرتون مد نظر دارید؟!

ویژگی های همسرخوب از زبان متاهلین

از کجا بفهمم خواستگارم ویژگی های مردانه داره یا نه؟

پسر یا دختر چه ویژگی باید داشته باشه تا بهش بگن پخته شده؟

مهم ترین ویژگی هایی یک خانم برای زندگی مشترک

مهمترین ویژگی پسر برای ازدواج از نظر دختر خانم ها

اولین و دومین معیار برای ازدواج ، ایمان و اخلاق

هم کُفو بودن سومین معیار ازدواج

چهارمین معیار برای ازدواج ← اصالت خانوادگی

چه جوری باید معیارای ازدواج مون رو به طرف مقابل بگیم

جمع بندی معیار های ازدواج

بحث در مورد اصالت خواستگار



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج دختران (۷۵ مطلب مشابه)