سلام دوستان 

دختری 19 ساله هستم. بنده سال 98 برای دومین بار کنکور دادم و دبیری زیست قبول شدم. من از بچگی به پزشکی علاقه داشتم اما سال اول کنکورم تصمیم گرفتم پزشکی رو به دلیل زمان تحصیل طولانی و اینکه دلم میخواست از سال های جوونی به خوبی استفاده کنم، کنار گذاشتم و به امید رشته داروسازی کنکور دادم. 

من به زیست و شیمی علاقه زیادی دارم و دبیری رو هم قلبا دوست دارم. اما سال اول دارو قبول نشدم و سال دوم هم با توجه به اولویتم دبیری زیست قبول شدم و توی کارنامه سبز هوشبری همون شهر رو رادیولوژی آوردم.

همیشه دلم میخواست توی حیطه علوم پزشکی تحصیل کنم اما هوشبری رو به دلیل استرس و شیفت داشتن و کار سختش کنار گذاشتم و دبیری زیست رو انتخاب کردم که هم دبیری رو دوست دارم و هم زیست. اما وقتی برای ثبت نام فرهنگیان رفتم، جوش رو دوست نداشتم و همه میگن مثل دبیرستانه ولی من دوست دارم توی دانشگاه کار علمی انجام بدم نه کارهایی که توی دبیرستان انجام میدادم، تصور دیگه ای از دانشگاه داشتم. 

از طرفی رضایت شغلی برام مهمه و دوست دارم حتما کار کنم اما نمیخوام چند سال دیگه حسرت بخورم، میترسم پشیمون بشم در حالی که زحمت زیادی کشیدم و انتظار بیشتری دارم از دانشگاه. مهر ماه داره تموم میشه و هنوز کلاس ها شروع نشده. انصراف هم شرایط خیلی سختی داره، نمیدونم باید چیکار کنم. 

اصلا این رشته جای پیشرفت داره؟، چطور میشه ادامه تحصیل داد؟، پیشاپیش از راهنمایی و نظرات تون سپاسگزارم.


مرتبط :

نمیخوام در مقطع ابتدایی بمونم، دلم میخواد مقاطع بالاتر تدریس کنم

دانشجو معلمان قبل از پایان تعهد خدمت می توانند دوباره در کنکور شرکت کنند؟

دوباره هوایی شدم که کنکور بدم و رشته ام رو عوض کنم

انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور

به معلمی علاقه دارم ولی حسرت پزشکی به دلم مونده

همه دوستام دارن پزشکی میخونن ولی من تربیت معلم قبول شدم

تحصیل در دانشگاه فرهنگیان منو قانع نمیکنه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تحصیل در دانشگاه فرهنگیان (۳۹ مطلب مشابه)