سلام

از دوستان می خوام که تو تصمیم گیری کمکم کنن. بین یه دو راهی ( چند راهی!!!) گیر کرده ام . من دانشجو ترم سه مامایی آزادم.

 تو کنکور رتبه ام هم خوب شد ولی خب من دندون دولتی شهر خودمون رو می خواستم که رتبه ام به اون نمی رسید . اومدم ازاد که محروم نشم و بشینم یه سال دیگه بخونم .

اما دیگه اینقدر دور و اطرافیام گفتن مامایی خوبه و همینو بخون و خانم دکتر میشی که منم سست شدم . اما الان دوباره هوایی شدم که کنکور بدم و رشته ام رو عوض کنم و برم دولتی . الان حتی به رشته های دیگه هم راضی شدم ولی می خوام حتما دولتی بخونم.

دلیل هام اینا هستن:

مامایی رو دوست ندارم و روحیه اش رو ندارم و احساس میکنم آینده نداره

شهریه دانشگاه برام خیلی زیاده چون خودم کار میکنم و پول شهریه میدم

 واقعا برام سخت شده اینقد کار کنم و درس بخونم

از یه طرفم پیش بینی میکنم در آینده کف گیرم بخوره ته دیگ و مجبور بشم از بابام پول بگیرم که اصلا دلم نمی خواد بابام بیوفته تو این خرج.

همه دوستام داخل دانشگاه دولتی ان و خیلی اونجا بهشون خوش میگذره ولی من اینجا تک و تنها فقط کار میکنم و درس میخونم

من خیلی تلاش کردم و رتبه ام خوب بود الانم خیلی درسامون سنگینه ولی هر کی میفهمه من دانشگاه ازادم فک میکنه بدون کنکور رفتم و الانم دارم تو دانشگاه ول می گردم و از حرف اطرافیان اذیت میشم.

احساس میکنم توانایی ام بیشتر بود و میتونستم رتبه خوبی تو کنکور بیارم و باید یه بار دیگه شانسمو امتحان کنم.

احساس میکنم افسرده و نا امید شدم و زندگی مثل قبل برام شاد نیست . حالا دلیل هایی که باعث شده نسبت به کنکور دادن دو دل بشم:

من 20 سالمه اگه کنکور بدم و دولتی دندون قبول بشم ( یا حتی اگه دندون هم قبول نشم و یه رشته کارشناسی هم قبول بشم ) تا بیام بخونم و کارورزی ام رو بگذرونم خیلی سنم بالا میره و دو سال از عمرم داخل دانشگاه آزاد هدر شده.

چون واحد های دانشگاه آزاد رو با دولتی تطبیق نمی دن. خانواده ام خیلی از بابت اینکه من مامایی میخونم خوشحالن و منتطرن من مدرکمو بگیرم و واسه زایمان و .. بیان پیش من دلم نمیاد دلشونو بشکونم

حس میکنم تو این زمان کم که تا کنکور مونده و همزمان با درس های دانشگاه دیگه نمی رسم کنکور رو خیلی خوب بخونم و رتبه خوبی تو کنکور بیارم ( البته  یه سری از درسا رو تسلط دارم. فقط فیزیک و شیمی ام ضعیفه  )
حالا شما بچه های گل نظرتون چیه.کدوم راهو انتخاب کنم؟ ایا تجربه ای تو این زمینه دارین؟ اگر جای من بودین چیکار میکردین
مرسی


مرتبط :

دانشجو معلمان قبل از پایان تعهد خدمت می توانند دوباره در کنکور شرکت کنند؟

دوباره هوایی شدم که کنکور بدم و رشته ام رو عوض کنم

انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور

به معلمی علاقه دارم ولی حسرت پزشکی به دلم مونده

همه دوستام دارن پزشکی میخونن ولی من تربیت معلم قبول شدم

تحصیل در دانشگاه فرهنگیان منو قانع نمیکنه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)