سلام

من یه دختر 18 ساله هستم. صورت گردی دارم با بینی گوشتی قوزدار، چشم های زیر و پوست سفید و بور. یعنی چهره م کاملا کاریکاتوریه. مسئله اینه که تک تک آدم iای توی زندگیم از پدر و مادر گرفته تا دوستان در تک تک جزئیات صورت و بدن من دخالت کردن و هر چی دل شون خواسته گفتن. تک تک جملات شون رو یادم میمونه تا ابد و اکثر حرف هاشون ناخواسته بوده. ببینید با یه کلمه حرف که با بی فکری از دهن تون خارج میشه چقدر میتونین یه نفر رو به سر حد مرگ برسونین!

تقریبا تمام دوستام به من واضح یا غیر واضح گفتن زشتی. صمیمی ترین دوستم عکس پرسنیلم رو دید و نتونست خنده شو کنترل کنه. حتی گفت مامانت امکان نداره این شکلی بیافته توی عکس. من به هیچ کدوم از این حرف ها جواب تیکه داری ندادم چون ترجیح میدم دلم بشکنه تا اینکه دل کس دیگه ای رو بشکنم.

راهنمایی یکی با خنده بهم گفت "بخدا زشت تر از تو توی عمرم ندیدم."، یکی دیگه از دوستان صمیمیم بهم میگفت "تو زشت ترین دختر کلاسی". تو اوج حالت با شعوری شون معمولا میگن چرا آرایش نمیکنی؟، یکی دیگه اول دبیرستان میگفت از نیمرخ میبینتت آدم وحشت میکنه. 

هر بار خواستم موهام رو کوتاه کنم مامانم گفته تو تنها زیباییت موهاته. میتونم تا صبح براتون بگم ولی همین ها برای نشون دادن وضع فاجعه م کافیه. من تا حالا دوست پسر نداشتم. وقتی با دوستام میرم بیرون و پسری ما رو میبینه قشنگ معلومه دوستام رو پسندیده. پسرهای خیابون مهم نیستن ولی این یه نکته فاجعه داره؛

من ممکنه تا آخر عمرم ازدواج نکنم، چون مشت نمونه ی خرواره. به اندازه کافی مشکل مالی، روحی و عاطفی دارم. حالا میبینم از لحاظ فیزیکی زیر صفرم. به هر کدوم از این حرف هایی که بهم زدن حتی اگرم جواب بدم بالاخره حرفیه که زده شده و اثرش رو گذاشته. ازتون مشورت نمیخوام چون کاری از دست تون برای شخص من بر نمیاد. ولی ازتون خواهش میکنم شعور داشته باشید چون میدونم بین تون همچین آدم هایی هستن.

از خدا و پیغمبرش بترسید. از اشکی که الان دارم میریزم بترسید. مراقب حرف هاتون باشید. اول حرف تون رو آنالیز کنین. اگه الان یادتون اومده همچین حرف هایی زدین به هر زوری شده از ذهن اون شخص خارجش کنین. برای دلداری اون شخص نیاین بگین اخلاقت مهمه. خودتون خوب میدونین حرف تون الکیه. اول ظاهر رو میبینی بعد اخلاق رو. اخلاق آدم صد سالم که عالی باشه تا از مرحله ظاهر نگذره هیچ فایده ای نداره.

من این آدم ها رو بخاطر هر کاری شون ببخشم، بخاطر این حرف ها نمیبخشم. منو از زندگی زده کردن. فردا روزی میشم یه آدمی که فقط پلاستیک و پروتز تو بدنشه! با هزار جور درد و مریضی.


مرتبط :

تیکه و کنایه از هر فردی شنیدم همون فرد ازم زده جلو

چطور نسبت به رفتار بد دیگران بی خیال باشم؟

بلد نیستم جواب کسانی رو که تیکه میندازن بدم

چطوری جواب متلک های خاله ام رو بدم که بی احترامی نشه؟

با افرادی که بی دلیل از ما بدشون میاد چه برخوردی بکنیم ؟

برای حاضر جواب شدن چیکار میشه کرد؟

بهترین عکس العمل در موقعی که کسی جلو چند نفر خیطت میکنه چیه ؟

مشکلم اینه که در لحظه، واکنش مناسب رو پیدا نمی کنم

از هر چی حسادت و فضولیه حالم به هم می خوره

با حسادت ها و توهین های فامیل چه کنیم ؟

جواب آدم های پر روی فامیل رو چه جوری بدیم ؟

وقتی کسی مسخره مون می کنه باید چکار کنیم ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه)