سلام به رفیق های جان

خوبه که امروز یه پست داشته باشیم با موضوع برکت توی زندگی زوجی و بی برکتی توی زندگی مجردی، و البته من خودم یه پسر ۲۹ ساله ام، پسران به نظرتون وقت این نرسیده که خودمون رو به کوچه علی چپ نزنیم و منتظر اون زمان نشیم که کار و بارمون همگی درست بشه، یه شغل دهن پر کن، یه ماشین، یه خونه و یه پرستیژ بالا که وقتی میریم به خواستگاری حرف برای گفتن باشه و ...؟

دیگه بس نیست اینقدر نشسته باشیم شرایطی داشته باشیم که همه کسانی که برامون قمپز در کردن حال شون رو بگیریم و بعد بریم زن بگیریم؟، آهای پسرها دیگه نمیشه انکار کرد این که هم سن و سال هامون که زن گرفتن و رفتن سر زندگی شون هنوز هر چی باشه سر و سامون گرفتن و مرد شدن، تا کی قراره وقتی خانواده هر چیزی رو به ازدواج ما ربط میدن خودمون رو سفت و محکم بگیریم و بگیم ما زن نمیخوایم؟، هااان؟، ولی از درون له بشیم و توی خودمون مچاله بشیم و خودمون رو با اوضاع اقتصادی قانع کنیم؟

دختران هم از یه طرف دیگه میبینند هم سن و سالی هاشون که چندین سال پیش ازدواج کردن الان توی همین اوضاع اقتصادی خدا به زندگی شون برکت داده و ...، دیگه بس نیست منتظر یه شاهزاده  بودن که بیاد و تلافی همه چیز رو در بیاره و هر چی رو که زوج های پیشین دارند رو الان یک جا بدست بیارید؟

قصدم اصلا انتقاد نیست، فقط خواستم بگم که به برکت خدا اعتماد کنیم

آهای پسران، بیاید اینجوری فکر کنیم که وقتی یه دختر میاد توی زندگی مون خدا رزق و روزیش رو هم همراهش میفرسته و خونه پدرش نگه نمیداره، پسران بیاید خودمون رو با این وضعیت اقتصادی و ... توجیه نکنیم و عوضش به این فکر کنیم که کنار کار و استعداد و تحصیلات و ... یه دختر کم داریم توی زندگی مون تا که برکت پاش باز بشه توی روزهامون.

با اینکه دوست ندارم بگم ولی باید اعتراف کنم که برکت توی قدم همه دخترها هست، فقط باید جرات داشته باشیم و بریم خواستگاری، دخترها هم یه کم منطقی فکر کنند و ...

یا علی


مرتبط با ازدواج آسان و در سن پایین:

چطور والدینم رو راضی به ازدواج در سن 22 سالگی بکنم؟

چرا خانواده ها نمیذارن دوستی دختر و پسر شرعی و عرفی بشه؟

اگه دختران و پسران در سنین پایین عقد کنن چه مشکلاتی داره ؟

به کسانی که ادعا میکنن ازدواج باید تو سنین پایین باشه

بچه ها رو چطور باید تربیت کرد که در سن پایین آماده ازدواج باشن ؟

عقد کنیم و تا زمان ایجاد شرایط ازدواج ، موافقید ؟

آیا حاضرید ازدواج آسان بکنید ؟

از کجا میشه فهمید یه خواستگار جنم کار کردن داره یا نه ؟

کاش عقاید مردم جامعه طوری بود که بچه هاشون زود ازدواج کنن

ائمه تاکید کردن به ازدواج آسان اما انگار گوش ما بدهکار نیست!

اسلام میگه ازدواج سریع و آسان

به نصیحت های والدین، جامعه و دوستان گوش نکنید، هر چه زودتر ازدواج کنید!



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) ازدواج آسان (۵۶ مطلب مشابه) فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه)