سلام

پسری هستم متولد اواسط دهه ی هفتاد، با دختری با اختلاف سنی دو سال قرار ازدواج گذاشتم، بدون اطلاع خانواده هامون برای چند سال بعد و الان با هم هستیم، خانواده ی من میگن باید 35 ساله م بشه، دکترا بگیرم بعد ازدواج کنم، خانواده ی دختر هم معتقد هست الان هنوز شاغل نشده دخترشون تا بتونه با درآمد و استقلالش بزنه توی دهن شوهرش و مستقل باشه و مادیات خیلی براشون مهمه، من و اون دختر همدیگه رو دوست داریم. 

از نظر تناسب شغل هامون در آینده بعد فارغ التحصیل شدن و علائق مون تفاهم داریم، می دونیم از بعضی جهات خیلی شباهت داریم، و درک متقابل خوبی داریم، خیلی موارد از اختلافات رفتاری مون رو با استفاده از مطالب روانشناسی حل می کنیم، اما مشکل اساسی هم داریم.

اون مادری داشته که مظلوم بوده، حالا یه دختر طرفدار حقوق زنان هستش البته فمیسیت نیست، به اسم گرفتن حقوق زنان مسائل غیرعادلانه ای رو  مطرح می کنه، من دوسش دارم، اونم منو دوست داره چون با صبری که کرده و تصمیمش برای ادامه ی این صبر تا زمان ازدواج، مطمئنم حس مون به هم دو طرفه است اما خواسته های غیر منصفانه ای داره. 

با این که منم خواسته هاش رو قبول ندارم  سعی می کنه تحمیل کنه بهم، اما به هر حال می تونست بره با مردی که حاضر باشه بخاطر شرایطش تمام شروطش رو قبول کنه.

خواهش می کنم نظرتون رو بدون جبهه گیری بگید. همجنس های خودم لطفا بدون ابراز خشم  و توهین به خانم ها و با توجه به برخی ضایع شدن حق ها نسبت به اون ها منصفانه بگید، و خانم ها هم فقط به جنس خودشون فکر نکنن و عادلانه بگن.

این از خواسته هاش؛ 

1- خونه ای که می خریم به اسم اون باشه چوون باباش این کار رو کرده، البته بعد 25 سال زندگی مشترک.

2- مهریه بالا باشه تا پدرش راضی بشه و خودش هم حس امنیت کنه و میگه بعد مدتی از ازدواج می بخشه مهریه رو وقتی زندگی ریشه گرفت، اما من باور نمی کنم. چون خیلی علاقه داره مثل مرد ها قدرت داشته باشه.

3- به من میگه همیشه فقط به خودش فکر کنم، اما گاهی وقتی حرف رابطه ی عاشقانه میشه میگه اگه یهو حسش عوض بشه خیانت نمی کنه، اما رک میگه رابطه رو تموم کنیم. یعنی می خواد وابسته ش بشم اما نمیخواد وابسته ام باشه.

4- انتظار داره با دخترها صحبت نکنم به جز خودش، جفت مون نماز میخونیم گرچه همه چیز دین مون کامل نیست و اینو غیر اخلاقی میدونه، اما موقع مسئله ی شغل خودش، روابط اجتماعی اش با همکارهای مردش رو ضرورت شغلش می دونه، وقتی میگم شغل من در آینده درآمدش خوبه میگه نه من خونه دار نمیشم میخوام قوی باشم.

5- درآمد اون کمتره از درآمد من در آینده است، اما میگه اگه طلاق گرفتیم شرط باشه دارایی هامون نصف بشه. 

6- نفقه اجباریه و پولش مال خودشه، من راضی هستم اما با توجه به خواسته های دیگه ش مثل نصف شدن دارایی در صورتی قابل قبوله که مثل اروپایی ها خرج کردن هم نصف نصف باشه.

7- با غیرتی بودن من مخالفه، میگه چرا مثلا باید بگی رفتیم مسافرت خارج، حجاب داشته باشم؟، می ترسی جذب یکی دیگه بشم؟، غیرت اینه که جوری رفتار کنی جذب کسی نشم.

8- اما اگه اون کاری بکنه که من جذب کسی بشم، کارم کاملا غیر قابل توجیه هستش 

9- باید به خانواده اش احترام بذارم و بدی هاشون رو تحمل کنم تا حرمت ها از بین نره، اما میگه من زیر بار ظلم مادر شوهر نمیرم، در حالی که مادرم خیلی خوبه و منظورش اینه که بدی ببینه قطعا جواب میده. 

10- غرور داره و میخواد نداشته باشم 

11- شروطی مثل حق طلاق و حضانت میخواد 

12- بچه دار شدن به تصمییم اون باشه 

13- کار خونه نصف نصف باشه، اما این در هر حالیه که مخارج همه به عهده ی من باشه و تازه نمیخواد وظایف خودش رو انحام بده میگه مستخدم میاره.

یعنی کار خونه کردن براش زیبا نیست، حس بدی براش داره و از رسیدن به شوهرش عارش میاد چون خونه داری محسوب میشه، میدونم منو میخواد اما خودخواهی هم داره. 

نظراتتون رو بگید لطفا

راستی منم مشکلاتی مثل لجبازی دارم یا این مسئله که ایرادگیرم یه جورایی، و منم مشکلاتی دارم، پس عادلانه نظرات تون رو بگید.


مرتبط با بررسی معیارهای پسران برای ازدواج :

در مورد دختر مورد علاقه م 6 نگرانی ندارم

به خاطر ضعف اعصاب می ترسم ازدواج کنم

دختر خانم، با من ازدواج میکنی تا زندگی رو با هم بسازیم؟

به چنین پسری بله میگن ؟

به یه خواستگار با این شرایط بله میدین؟

معیارهای یک مرد عالی در نظر خانم ها برای ازدواج چیه ؟

با من ازدواج میکنی ؟

پشت پرده انتخاب همسر در بعضی از پسران

آیا من شرایط ازدواج رو دارم ؟

خانم ها، پسری با این شرایط رو قبول می کنید ؟

9 مورد خواستگاری رسمی رفتم، اشکال کارم کجاست ؟

ملاک های انتخاب همسر اینده ی حمید رضا

اگه ازتون خواستگاری کنم چه جوابی میدید ؟


مرتبط با مهریه، شروط ضمن عقد و تنصیف اموال:

مهریه می خوام، شروط ضمن عقد و تنصیف اموال هم باید باشه

دلایل مخالفت بعضی از آقایون با دادن حق طلاق به خانم ها چیه ؟

ماجرای نصف شدن اموال در عقدنامه

بحث در مورد تقسیم اموال موقع طلاق

چگونگی تنصیف اموال در ازدواج به سبک غربی

حق طلاق رو به زن میدید ؟

ما پسرها چطور در بحث مهریه به شما دخترها اعتماد کنیم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه) شروط ضمن عقد (۱۱ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج دختران (۷۵ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج پسران (۷۱ مطلب مشابه)