با سلام و خسته نباشید خدمت همه عزیزان

من 27 سالمه و حدود 4 ساله که ازدواج کردم. خودم و خانمم هر دو دانشجوی دکتری هستیم. خانمم پزشکی عمومی و خودم مهندسی در دو دانشگاه دولتی شهرمون!

راستش بنده از مجردی با توجه به فوت پدرم در 18 سالگی (ترم اول لیسانس)، بسیاری از مسئولیت های داخل و خارج از خونه به دوشم بود. (منظورم کارهایی مثل خریدهای خونه، شستن ظرف و کمک در آشپزی است.) بنابراین شرایط جوری بود که دیگه عادت کردم به این کارها (علی رغم فشارهای درسی) ، ولی همسرم چون مادری بسیار اکتیو و فعال داشتند و با وجود شاغل بودن، تمام کارهای خانه را انجام می دادند، خود به خود همسرم وظیفه ای جز درس خواندن نداشتند در مجردی و طبیعتا خیلی اهل کارهای خانه نبودند.

در جلسات خواستگاری در این موارد صحبت کردیم و برداشت نهایی بنده این بود که ایشان در حدی که وقت داشته باشن کار میکنن و بنده هم باید در کارهای منزل کمک شون کنم که طبق عادت همیشگی زندگیم، مشکلی با این قضیه نداشتم ولی متاسفانه بعد از گذشت حدود چهار سال از زندگی مشترک، بسیاری از روزها میبینم که خودم در حال کار کردن در منزل هستم و ایشان در حال چت کردن با دوستانشان یا آهنگ گوش کردن و استراحت. (منظورم مدت طولانی و چند ساعته است نه استراحت های کوتاه مدت وسط درس خوندن!) 

در واقع بنده در خواستگاری پذیرفتم با توجه فشار درسی ایشان، تا جایی که بتونم کمک خواهم کرد ولی شرایط به گونه ای شده که میبینم ایشان به طور میانگین ماهی فقط دو سه بار آشپزی می کنند و باقی وعده های غذایی، یا خودم درست میکنم، یا به مادرهامون زحمت میدیم(!)، یا از بیرون میگیریم و یا از دانشگاه، غذا میاریم...

البته ایشون ادعا میکنن که در حد توان شون کار میکنن ولی خب وقتی به عینه میبینم که ایشون بسیاری از وقت شون را پای گوشی و امثال اون تلف میکنند، نمیتونم ادعاشون رو مبنی بر وقت نداشتن یک دانشجوی پزشکی بپذیرم... 

از طرفی خودم هم با وجود فشارهای درسی، گاها خسته میشم از این شرایط... درسته که شرعا زن وظیفه نداره، ولی خب فکر میکنم بی انصافی باشه که از مرد توقع تمام کارها یا اکثر کارها را داشت ... اونم با وجود شرایط سخت و حساس درسیم (انجام رساله دکتری) که مطمئنا در آینده ی کاریم تاثیر فراوانی داره ...

سوالی که دارم از عزیزان اینه که تقسیم کارهای خونه عرفا به چه صورته؟ خانمم گاهی اوقات به بنده خرده میگیرند که چقدر به فکر خورد و خوراک هستی؟! به نظر شما واقعا نباید به فکر این چیزها بود؟! بذاریم هر وعده که از راه رسید تازه فکر کنیم چی بخوریم؟! نباید از قبل به فکر بود؟! یا اینکه اکثر وعده ها رو از بیرون تهیه کنیم؟! با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور، فکر میکنم کمتر خانواده ای، تمام یا اکثر وعده های غذایی رو از بیرون تهیه میکنه... 

اگر نظرم غلطه، لطفا محترمانه اعلام کنید. ضمنا به لحاظ مالی، خانواده بنده در حد قابل قبول و عرف جامعه (ماهی 3-2 میلیون و بدون اجاره خونه!) حمایت مالی می کنند تا اتمام درسم و شاغل شدنم.

مخصوصا دوستانی که خودشون متاهل هستن و تجربه چنین شرایطی رو دارن، لطفا نظرشون رو اعلام کنن ...

با تشکر از وقتی که گذاشتید...

موفق باشید


بیشتر بخوانید ...

چطور به شوهرم بگم تو خونه کمک حالم باشه

آقایون لطفا کمی به همسرتون کمک کنید

کمک مرد به زن در کارهای خانه

اگه مردی در کارهای خونه به خانومش کمک کنه مردونگی نداره؟

ازدواج با دختری که حاضر به انجام کارهای خونه نیست

برنامه ریزی برای درس و خانه داری به صورت همزمان

چرا بعضی از دختران امروزی بعد از ازدواج خانه داری رو کسر شان میدونن

خانه داری و مادری برای چهار پنج فرزند

خانه داری یا اشتغال ، کدام برای خانم ها در اولویت است ؟

وظایف آقایون در مقابل همسرشون

خانوم ها میشه بگن وظایف شون چیه توی زندگی مشترک؟




برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه)