سلام، وقت بخیر

دختری ۱۷ ساله هستم که امسال کنکور دارم. مسئله ای از ۱۳ یا ۱۴ سالگی برام پیش اومده که رفته رفته جدی تر و بحرانی تر شده به طوری که روند تحصیلی و روابط اجتماعی منو دچار تزلزل کرده. پدرم فرد پرخاشگر و بسیار عصبی ای هست و علی رغم موقعیت اجتماعی نسبتا خوبی که داره رفتارش در خانه و به ویژه من غیر اخلاقیه و حس میکنم حقوقی دارم که دارن پایمال میشن. 

برای مثال فحاشی و کتک زدن من از این قبیل کارهاست. به طوری که تصمیم جدی دارم بعد از کنکور از این خانواده کاملا جدا بشم. حالا سوال من اینه که آیا نیاز به اقدام قانونی ای برای جدا شدن من از خانواده هست؟ (شهریور ۱۸ سالم رو تموم میکنم) اگر خانواده مانع من شوند میتونم بطور قانونی پیگیری کنم؟ 

ما خانواده ای هستیم که از نظر اخلاقی مشکلی نداریم ولی نوع رفتار پدرم با من، من رو بارها به مرز خودکشی رسونده و خودشون هم اینو میدونن. ازتون میخوام بدون نقد و قضاوت تنها راهکار قانونی بدین .

ممنون


مرتبط:

این که یه دختر مجرد خونه بگیره و مستقل بشه بده ؟

نظرتون درباره مستقل شدن دختر در دوران مجردی چیه؟

تجربیات شما در مورد زندگی دانشجویی و مستقل یه دختر



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه) سوالات حقوقی (۳۹ مطلب مشابه) جهت اطلاع پدران و مادران (۱۵۸ مطلب مشابه)