سلام به همه

دوستان من دختری ۱۹ ساله هستم. مشکل من اینه که به شدت ترسو و کم اعتماد به نفسم. دلیلش هم فکر میکنم اینه که پدر و مادرم نذاشتن تا قبل از دانشگاه به هیچ اجتماعی وارد بشم و مستقل باشم .

از وقتی یادمه حتی بقالی سر کوچه هم اجازه نداشتم برم و حالا محدودیت های بچگیم داره اثر خودش رو الان میذاره . تا کسی حرف بدی بزنه بهم هنگ میکنم و اصلا نمیتونم جوابش رو تو اون لحظه بدم ، تنها کاری که میکنم اینه که اشکم در میاد سریع ! خیلی هم زود باورم و متاسفانه اطرافیانم و دخترهای هم سن همه با سیاست هستند و همیشه از مهربونی من سوء استفاده میکن. 

اون ها بقول معروف راحت پسرها رو قورت میدن، اما من خیلی ضعیفم تو برخورد با جنس مخالف. نمیدونم مشکلم رو چه جوری حل کنم، تو رو خدا اگه راه حلی دارید بهم بگید چکار کنم شجاع و نترس باشم.

مشکل دیگم اینه که اصلا اعتماد به نفس صحبت کردن تو جمع و یا با جنس مخالف مثلا پسرهای همکلاسی مون رو ندارم و هیچ وقت هم محکم تو کلاس نظرم رو نگفتم، مثلا برای چینش برنامه امتحانی من هیچ نظری ندادم و همه چیز طبق نظر بقیه پیش رفت...

همش میترسیدم از اینکه نظرم رو بدم و کل کلاس با من لج کنن بخاطر همین تصمیم گرفتم ساکت بمونم . اما از این وضعیتم الان راضی نیستم، خیلی وقت ها چون من هیچی نمیگم حقم رو زیر پا میذارن و فکر میکنن یه آدم تو سری خور ساده بدبختم.

ممنون میشم تجارب تون رو بگید


مرتبط با نوع رفتار دختران در دانشگاه:

قبل از اینکه برم دانشگاه یه دختر خیلی سر به زیر و معتقدی بودم

لازمه یه کم راحت تر با پسران همکلاسیم برخورد کنم ؟

چگونه در حین سنگین بودن در دانشگاه زیبا باشیم؟

چرا دختران/پسران بعد از دانشگاه رفتن این همه فرق میکنن؟

در دانشگاه همیشه در برابر پسران خیلی مغرورم

وارد دانشگاه که شدم چیزهای عجیبی دیدم

مثل بقیه دختران کلاس مون با پسرا راحت باشم؟

در کلاس های مختلط احساس امل بودن بهم دست میده

از جو محیط دانشگاه می ترسم

تصور من از محیط دانشگاه اون چیزی بود که در فیلم های خارجی دیده بودم

می خوام با همکلاسی های پسر ، رفتاری محترمانه داشته باشم

چطور پسر همکلاسیم رو نادیده بگیرم و به درسم برسم ؟

اعتماد بنفسم رو از وقتی وارد دانشگاه شدم پاک از دست دادم

من دختریم که چشم چرونم ؟

محدوده دوستی و آشنایی برای یه دختر دانشجو

در دانشگاه چه طوری باید با پسران رفتار کرد ؟

دوستی با پسرهای هم کلاسی افتخاره ؟

حدود رفتار اجتماعی یک دختر در دانشگاه و محیط کاری

جلوگیری از ایجاد صمیمیت با نامحرم ها در دانشگاه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه) افزایش اعتماد به نفس (۳۸ مطلب مشابه) نوع رفتار در دانشگاه (۱۲۲ مطلب مشابه)