سلام خدمت همه

من یه پسر ۱۶ ساله هستم که به شدت به فوتبال و دروازه‌بانی علاقه دارم. حتی مطمئن هستم که استعداد هم دارم و حاضرم برای موفقیت در فوتبال شب و روز تلاش کنم و مطمئن هم هستم که میشم. رشتم تجربیه ولی نمی‌خوام برم دانشگاه . منتها یک مشکلی دارم و اون مادرمه. مادرم خیلی آدم بی منطقیه ، میگه نباید بری فوتبال ! 

حالا به چه دلیل ؟

1_ این که میگه من به همه گفتم تو رشتت تجربیه میخوای پزشکی بخونی ! 

2_ این که میگه فوتبال بی کلاسه !

3_ این که میگه تو اصلاً موفق نمیشی !

4_ این که میگه دانشگاه نری بی سواد و بی شخصیت میشی ! اصلا چه ربطی داره ؟! تحصیلات یک نوع حرفه است ، مثلاً کسی که پزشکه از کار وکالت چیزی سر در نمیاره و برعکس ، سواد و شخصیت و اندیشه و تفکر انسان که به تحصیلات نیست.

5_ اینکه میگه من از فوتبال خوشم نمیاد ! منم بهش میگم مادر من می‌خوام فوتبالیست شوم شما که نمی‌خوای بشی ، این علاقه منه ، نفس و اراده من دست خودمه ، انسان یه بار فرصت زندگی بیشتر به او داده نمیشه ، پس چرا باید ببینه که کی از چی خوشش میاد از چی خوشش نمیاد و مطابق میل بقیه عمل کنه ، این تمام علاقه منه یعنی فوتبال ، فوتبال از نظر شما بده ، ولی برای من زیباست و من به فوتبال علاقه دارم ، پس سراغ همین کار میرم و نظر دیگران برای من اصلا مهم نیست حتی شما که  مادر من هستی !

بد تر و بی منطق تر از این پنج مورد این که می گه اگه بری فوتبال از اعماق وجودم نفرینت میکنم و قیدتو میزنم ! بعدش میگه میبینم اون روزی رو که تو جوب و کوچه خیابان داری گدایی می‌کنی ! مطمئنن چنین بحثی سر رشته مشکل خیلی ها هست . حالا شما بگید من چی کار کنم ؟ در هر کاری هم فرد موفق هست و هم نا موفق ،، مادر من فقط ناموفق ها رو میبینن !

خیلی بی منطقه ، در خانه مدام غر میزنه ، سر من سر بابام .‌‌ سه نفر آدمیم هر روز با هم دعوا داریم. مادرم در تمام موضوعات همینطوریه ، فقط دوست داره نظر خودشو رو اعمال کنه ، به هر چیز گیر میده ، درباره هر چیز نظر میده ، تا جایی که حتی وقتی مهمونی میریم من دوست دارم کت بپوشم نمی‌ذاره ! من زود عصبی میشم و باهاش دعوا میکنم. 

الان شما بگید ، من چیکار کنم با چنین مادر بی منطقی چی کار کنم ، چی بگم بهش ؟

خیلی ممنون که وقت گذاشتید و خواندید ...


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه) مسائل والدین (۵۴ مطلب مشابه)