با سلام

دختری 26 ساله هستم که یک سال و نیمه عقد کردم. شوهرم اختلال پارانوئید داره و بسیار عصبی و زورگو . وقتی عصبانی بشه هر حرفی میزنه و اصلا تحمل انتقاد نداره، اگه کسی روی حرفش حرف بزنه آتیش به پا میکنه. خیلی وقت ها با هم بحث و دعوا داریم. جوری که آرامش ندارم . من آدم بسیار صبور و آرومی بودم اما الان عصبی شدم و تحملم کم شده.

بعد از هر بحث و دعوایی مهربون و آروم میشه و قول میده که کارای اشتباهش رو تکرار نکنه اما هیچ فایده ای نداره چون بارها و بارها قول داده و تکرار کرده. مشاور هم هر کار کردم راضی نشد بریم. یه بارم قبول کرد اما گفت برای اولین و آخرین بار فقط به خاطر من میاد. اما مشکلاتی پیش اومد که همون یه بارم نرفتیم.

به همسرم علاقه داشتم اما تمام این تنش ها و رفتارها و بحث ها باعث شده علاقم به ایشون کم بشه و بی تفاوت و سرد بشم. بیشتر وقت ها فکر طلاق به سرم میزنه، اما دوباره پشیمون میشم. دلیل پشیمون شدنم اینه که دوست ندارم ناراحتی پدر و مادرم رو ببینم چون سنی ازشون گذشته و دیگه تحمل چنین اتفاقاتی رو ندارن . پس نمیخوام رنجیده بشن. 

الان هم همیشه وانمود میکنم همه چیز خوبه و هیچ مشکلی ندارم. حتی خیلی نگران همسرم میشم، درسته کنارش خوشبخت نیستم اما میدونم بدی هاش از عمد نیست و روحیه شکننده ای داره . از طرفی از عواقب جدایی هم خیلی میترسم. از اینکه نتونم حرف های مردم رو تحمل کنم و برام سخته که با یه دید منفی بهم نگاه بشه.

خانواده همسرم مشکلات ایشون رو میدونن اما همیشه از من میخوان که سازش کنم. هیچ انگیزه ای به زندگی و آینده ندارم. بی تفاوت و سرد شدم و بیشتر وقت ها دارم نقش بازی میکنم. نقش یه دختر خوب برای پدر و مادرم. یه همسر خوب برای همسرم. یه عروس خوب برای خانواده همسرم. اما خودم ....

من خیلی تلاش کردم، خیلی صبوری کردم اما نتیجه نداد. تو دوره ی عقد که اول آشنایی هستش و همه شاد و خوشحالن من دارم از تحمل و سازش حرف میزنم.

با فرهنگی که تو جامعه نسبت به طلاق و جدایی داریم و عواقب بدی که برای دختر داره، همچنین نگرانیم برای خانوادم حتی برای همسرم نمیدونم چکاری کنم که درست باشه؟!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل رفتاری دوران عقد (۴۷۲ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) طلاق در دوران عقد (۳۵ مطلب مشابه) روابط عاطفی در دوران عقد (۷۴ مطلب مشابه) زندگی بعد از جدایی (۱۵ مطلب مشابه) روابط عاطفی زن و شوهرها (۸۱ مطلب مشابه)