سلام به همه ی کاربران عزیز

من دختری ۱۸ ساله هستم که کاملا با حجاب و چادری هستم. خیلی به حجاب و پوشش اهمیت میدم و اصلا دوست ندارم چه خواسته و چه ناخواسته باعث جلب توجه نامحرم بشم. مرجع تقلید من کرم ضد آفتاب رنگی رو جزو آرایش محسوب نمیکنن و واقعا هم همین طوره و کرم ضد آفتاب رنگی واقعا آرایش محسوب نمیشه. و آرایش ملایم رو در حدی مجاز دونستند که باعث جلب توجه نامحرم نشه.

من تو خونه که برای خودم هر وقت دلم بخواد آرایش میکنم. در بیرونم که همیشه آراسته و تمیزم و همه ی چیزام شیک هستن. ولی خب من زود به زود لبام سفید میشه یا رنگش میپره اینم به خاطر اینه که زودی فشار خونم میاد پایین. ولی در بعضی مواقع صورتیه. ( نمیخوام بگین که برو آزمایش و فلان و فلان و ... ).

میخواستم ببینم یه رژی که تقریبا نزدیک رنگ لبم باشه بزنم از نظر شرعی گناهه ؟ من خودم قدرت تشخیص دارم ولی من از دل پسرها و یا آقایون که خبر ندارم. از کجا بفهمم رژی که زدم جلب توجه میکنه یا نه ؟

اگه یه رژ کم رنگ بزنم ممکنه پسر نامحرم به خاطر رژی که زدم به خاطر ازدواج و ... سمتم بیاد ؟ ایا رژ کم رنگ آرایش محسوب میشه ؟ آخه همین طور که دوست ندارم در دوران مجردی دل پسر مجرد و یا مرد متاهل رو با خودم ببرم ؛ دوست ندارم دختر و یا زن دیگه ای در آینده دل همسرم رو ببره.

تموم همسن و سال های من آرایش میکنن با اینکه چهره هاشون معمولیه ، زیبا میشن و همه بهشون میگن زیبایی ( در حالی که با آرایش زیبا هستن). ولی من که چهره م معصومانه و آرومه و خوشگلم ( البته از نظر بقیه و خودم و دوستان،البته قصد تعریف ندارم). آرایش که نمیکنم با دختران فامیل و یا دختران دیگه مقایسه میشم.

البته من به خاطر این مقایسه شدن نمیخوام رژ بزنم و نمیخوام بگم من خوشگلم ، اصلا همچین قصدی ندارم ، چه اشکالی داره منم میرم بیرون یه رژ کم رنگ بزنم ؟ به نظرتون اگه چند ساله دیگه، با یه پسری ازدواج کردم و بهم اجازه بده یه رژ ملایم و کم رنگ بزنم، به نظرتون پسره واقعا عاشق منه؟ ایمانش کامله؟ غیرت داره؟ ( این ها واقعا واسم سوال شده). ( البته من نمیگم هر خانمی که آرایش میکنه خدای ناکرده مردش بی غیرته یا ایمانش کامل نیست، یا خانمش رو دوست نداره و ... ، اصلا همچین قصدی نداشتم و ندارم و فقط به خاطر سوالایی که تو ذهنم بود و به خاطر اقتضای سنم می پرسم اینا رو، من قصد جسارت به هیچ فردی رو ندارم)

ولی خب هر آدمی امکان لغزشش وجود داره؛ حضرت آدم هم یه بار از خدا نافرمانی کرد. و میدونم که انسان ممکن الخطاست.

چون من دوست دارم یه پسر مذهبی بیاد باهام ازدواج کنه ( البته من عجله ندارما؛ در آینده رو عرض میکنم؛ شایدم اصلا ازدواج قسمتم نشه. خدا میدونه ).

فکر کنین خواهرتون ازتون این سوالات رو پرسیده؛ چه جوابی بهش میدین؟

مرتبط:

راهنمایی در مورد انتخاب و نحوه استفاده از رژ لب

من علاقه خیلی زیادی به رژ لب پیدا کردم

از کجا بفهمم رژی که می زنم جلب توجه میکنه یا نه ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه)